وارث سامسونگ، جی وی لی به عنوان رئیس اجرایی منصوب شد

جی وی لی، که نام او نیز لی جائه یونگ است، نوه بنیانگذار سامسونگ، لی بیونگ چال، پدر لی کان هی است. رئیس نسل دوم لی کان هی تا حد زیادی به دلیل تبدیل سامسونگ از یک سازنده قراردادی کوچک لوازم الکترونیکی به نیروگاه فناوری جهانی که امروز است، اعتبار دارد.

“من موافقم. ما باید انعطاف پذیرتر باشیم تا بتوانیم پتانسیل کامل آنها را باز کنیم. ما باید از ایده های جدید برای شعله ور کردن شور و خلاقیت استقبال کنیم. بله، ما بی امان خواهیم بود، اما همچنین سازگار خواهیم بود. ما به آنها احترام خواهیم گذاشت. طبق گزارش ها، رئیس اجرایی گفت: ارزش ها و اصول ما، در حالی که به طور کامل تنوع را با ذهنی باز پذیرفته ایم.

وارث ظاهری سامسونگ، لی جائه یونگ، مرکز، به عنوان رئیس اجرایی منصوب شده است که برترین مقام در سامسونگ است. تصویر: سامسونگ

انتصاب لی 54 ساله به عنوان رئیس اجرایی ده سال پس از منصوب شدن وی به عنوان نایب رئیس سامسونگ الکترونیکس در دسامبر 2012 صورت می گیرد که نشان می داد او مقام اول را از پدرش لی کان هی به ارث خواهد برد.

لی همچنین گفته است که با اعضای تیم جوان ملاقات کرده و تمایل آنها را برای تکامل فرهنگ کار در سامسونگ شنیده است.

سامسونگ روز پنجشنبه اعلام کرد که هیئت مدیره آن انتصاب جی وی لی، رهبر واقعی گروه تجاری سامسونگ، به عنوان رئیس اجرایی سامسونگ الکترونیکس را تایید کرده است.

به گفته سامسونگ، هیئت مدیره در تأیید پیشنهاد رئیس هیئت مدیره کیم هان جو برای معرفی لی به عنوان رئیس اجرایی، به فضای نامطمئن فعلی کسب و کار جهانی و «نیاز مبرم به مسئولیت پذیری و ثبات تجاری قوی تر» اشاره کرد.

لی جوانتر از سال 2014 که پدرش دچار حمله قلبی شد و ناتوان شد، رهبر موثر سامسونگ بوده است. لی بزرگ تا سال 2020 در بیمارستان ماند و در سن 78 سالگی درگذشت.

سامسونگ همچنین گفته است که هیچ مراسم یا سخنرانی افتتاحیه ای برای برگزاری این انتصاب برگزار نخواهد شد. این تکذیب برخی گزارش‌های رسانه‌ای است که ادعا می‌کردند قرار است مراسم افتتاحیه در اول نوامبر برگزار شود که سامسونگ آن را تاریخ تاسیس سامسونگ الکترونیک می‌داند.

در همین حال، لی همچنان به اتهام دستکاری بازار که شامل ادغام دو شرکت وابسته به سامسونگ است، در محاکمه است. در ماه اوت، او عفو ریاست جمهوری را به دلیل محکومیت خود به رشوه دریافت کرد که منجر به زندانی شدن و متعاقباً آزادی مشروط در سال گذشته شد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/samsung-heir-jay-y-lee-appointed-as-executive-chairman/#ftag=RSSbaffb68200619-1.jpg

اوایل این هفته در روز سه‌شنبه، سامسونگ مراسم یادبودی را برای درگذشت رئیس لی کان هی برگزار کرد، جایی که لی جوان میزبان صدها مدیر فعلی و قبلی سامسونگ بود.

به گفته سامسونگ، در این یادبود، رئیس اجرایی لی به حضار گفت که او “پر از احساس مسئولیت عمیق برای حفظ میراث خود و ساختن بر روی آن برای آینده ما است.”