کاهش سود سامسونگ در سه ماهه سوم به دلیل کاهش تقاضا برای تراشه های حافظه

با این حال، این شرکت خاطرنشان کرد که انتظار دارد در سال جاری بالاترین درآمد سالانه خود را ثبت کند __ به لطف فروش گسترده در اکثر واحدهای تجاری خود، بالاترین میزان قبلی خود را در سال 2021 __ شکست. سامسونگ همچنین گفت که فروش قطعات آن همچنان از نرخ ارز مطلوب وون کره در برابر دلار آمریکا سود می برد.

این غول فناوری کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد که 76.78 تریلیون وون درآمد و 10.85 تریلیون وون درآمد ثبت کرده است. در حالی که درآمد 3.9 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است، سود عملیاتی 31.4 درصد کاهش یافته است.

سامسونگ گفت تقاضا برای حافظه و تراشه های منطقی در سراسر جهان ضعیف است. به گفته این شرکت، با این حال، واحد تولید تراشه قراردادی آن، بالاترین درآمد خود را تا به امروز به دلیل تثبیت بازده گره های پیشرفته خود ثبت کرده است.

.jpg

با نگاهی به آینده، غول فناوری کره جنوبی اظهار داشت که انتظار می رود عدم قطعیت های اقتصاد کلان تا سه ماهه چهارم و سال 2023 ادامه داشته باشد.

با این حال، سامسونگ دیسپلی، زیرمجموعه تولید پنل نمایشگر سامسونگ، 1.98 تریلیون وون به سود عملیاتی کمک کرد که نسبت به سال گذشته و همچنین سه ماهه قبل جهش داشت.

تقاضا برای تراشه های حافظه در سه ماهه سوم به میزان قابل توجهی کاهش یافت و سود سامسونگ را کاهش داد. تصویر: سامسونگ

در همین حال، بخش Device Experience سامسونگ، بخش فروش تلفن همراه و محصولات مصرفی، 3.53 تریلیون وون سود عملیاتی داشته است که 3.24 تریلیون وون از آن مربوط به تجارت تلفن همراه این شرکت است.

سامسونگ شاهد کاهش شدید سود عملیاتی خود در سه ماهه سوم نسبت به سال گذشته بود که دلیل آن کاهش سریع تقاضا برای تراشه های حافظه بود.

غول فناوری گفت: تجارت موبایل سامسونگ شاهد فروش قابل توجهی از تلفن های پرچمدار خود مانند آخرین تلفن های تاشو که در ماه آگوست عرضه شد و همچنین پوشیدنی ها بود. اما این بخش همچنین شاهد سود کمی از فروش تلویزیون و لوازم خانگی به دلیل تقاضای ضعیف مصرف کنندگان بود.

سامسونگ خاطرنشان کرد: فروش گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 در مقایسه با مدل‌های قبلی رشد قابل‌توجهی را نشان داد، علی‌رغم فضای چالش‌برانگیز بازار، سامسونگ اشاره کرد که به گسترش برند در کنار دیگر پرچم‌داران سری گلکسی اس و همچنین محصولات پوشیدنی ادامه خواهد داد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/samsungs-profit-drop-in-third-quarter-from-weakening-demand-for-memory-chips/#ftag=RSSbaffb68

افراد آشنا به این موضوع به ZDNet گفتند که رقیب LG Display که پنل‌های OLED را نیز به کوپرتینو عرضه می‌کند، در بهبود نرخ بازده پنل‌هایی که برای آیفون 14 در نظر گرفته شده‌اند به‌موقع با مشکل مواجه شده است و به Samsung Display اجازه می‌دهد تا سفارش‌های بیشتری را برای دسته‌های اولیه دریافت کند.

برای مقابله با این چالش، سامسونگ اعلام کرد که فروش DRAM های پیشرفته در بخش سرور را در اولویت قرار می دهد، جایی که انتظار می رود با از سرگیری هزینه های مراکز داده برای توسعه، تقاضا در بلندمدت قوی باشد.

سامسونگ گفت که تعدیل موجودی مشتریان چیپ حافظه‌اش فراتر از انتظارات بازار بوده و تقاضا برای محصولات مصرفی ضعیف باقی مانده است.

بخش Device Solutions این شرکت، بخش نیمه هادی آن، 5.12 تریلیون وون سود عملیاتی به ثبت رساند __ تقریباً نصف سود عملیاتی خود در سه ماهه قبل را کاهش داد.

سامسونگ گفت که Samsung Display شاهد افزایش قابل توجهی سهم خود از عرضه در زنجیره تامین محصولات جدید “مشتری اصلی” خود بوده است.