نحوه پیکربندی LibreOffice به فرمت های فایل MS Office پیش فرض

ذخیره یک فایل در LibreOffice به عنوان یک فرمت غیر پیش فرض.

تصویر: جک والن

و صادقانه بگویم، من فرمت‌های فایل پیش‌فرض مورد استفاده در مجموعه آفیس منبع باز را ترجیح می‌دهم. آن فرمت‌های فایل (مانند ODT برای اسناد متنی) از فرمت سند باز پیروی می‌کنند، به این معنی که برای بسیاری از برنامه‌های معمول پذیرفته شده‌اند.

با این حال، این بدان معنا نیست که فرمت های فایل پیش فرض بهترین گزینه برای برخی از کاربران است.

اولین کاری که باید انجام دهید باز کردن LibreOffice است. من توصیه می کنم برای این کار LibreOffice Writer را باز کنید، زیرا دسترسی به ساختار منو از آن برنامه بسیار آسان است. پس از باز شدن، روی Tools > Options کلیک کنید.

در پنجره Options، ورودی Load/Save را باز کرده و روی General کلیک کنید.

و در اینجا شما آن را دارید، هنگامی که مجبورید آن فایل ها را با افرادی که فقط از MS Office استفاده می کنند به اشتراک بگذارید، استفاده از LibreOffice را کمی ساده تر کرده اید. اگرچه من توصیه می‌کنم از قالب‌های سند باز استفاده کنید (به این دلیل که ODF در رعایت استانداردهای باز بهتر عمل می‌کند)، موارد زیادی وجود دارد که قالب‌های فایل MS Office تنها گزینه قابل قبول هستند (مانند زمانی که باید یک فایل را آپلود کنید یک خدمت). اکنون، شما توانایی انجام آن را دارید.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-configure-libreoffice-to-default-to-ms-office-file-formats/#ftag=RSSbaffb68

همچنین: موارد جدید در LibreOffice و نحوه نصب آن در MacOS

اگرچه MS Office می تواند فرمت های فایل LibreOffice را باز کند، اما آنها تقریباً به طور گسترده پذیرفته نشده اند. و حتی اگر فرمت‌های LibreOffice بهتر با استانداردهای باز مطابقت دارند، گاهی اوقات برای پذیرفتن فرمت‌های باز توسط دیگران، یک نبرد شکست خورده است.

بیایید آن فرمت های پیش فرض را تغییر دهیم.

الزامات

تغییر فرمت های فایل پیش فرض در LibreOffice.

تصویر: جک والن

LibreOffice مدت زیادی است که مجموعه اداری انتخابی من بوده است. من همیشه متوجه شده ام که آن را به خوبی هر راه حل دیگری کار می کند و به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا دقیقا همان چیزی باشد که من نیاز دارم.

اکنون، هر زمان که یک سند LibreOffice را ذخیره کنید، به طور پیش فرض از نوع فایل MS Office خواهد بود. البته این بدان معنا نیست که نمی توانید در قالب های سند باز ذخیره کنید. برای آن، می توانید به Save As بروید و سپس Open Document Format مناسب برای آن فایل را انتخاب کنید.

اگر اساساً با افرادی که از MS Office استفاده می‌کنند همکاری می‌کنید (یا مجبور هستید فایل‌ها را برای آنها ارسال کنید)، ممکن است به مواردی برخورد کرده باشید که این کاربران یا نمی‌توانند فایل‌های LibreOffice را باز کنند یا دقیقاً نمی‌دانند با آنها چه کار کنند.

خوشبختانه، از آنجایی که LibreOffice بسیار انعطاف پذیر است، می توانید فرمت های فایل را به گونه ای تنظیم کنید که به طور پیش فرض روی انواع MS Office DOCX، XLSX و غیره قرار گیرند.

برای ذخیره تغییرات روی Apply کلیک کنید. هنگامی که آن را ذخیره کردید، صفحه گسترده را از منوی کشویی نوع سند و سپس Excel 2007-365 (*.xlsx) را انتخاب کنید. برای ذخیره تغییرات روی Apply کلیک کنید. همین کار را برای ارائه ها و اسناد HTML انجام دهید، مطمئن شوید که بعد از هر کدام روی Apply کلیک کنید. با توجه به تمام انواع فایل ها، روی OK کلیک کنید و کارتان تمام شد.

به جای تلاش برای برنده شدن در این مبارزه، اغلب ساده تر است که پیش فرض های MS را پیش فرض های LibreOffice خود قرار دهید. این کار اشتراک‌گذاری فایل‌ها را آسان‌تر می‌کند، و همچنین برای اکثر مردم به سادگی آشناتر است.

نحوه پیکربندی LibreOffice به فرمت فایل MS Office پیش فرض

در زیر فرمت پیش فرض فایل و تنظیمات ODF سه کشویی مختلف را مشاهده خواهید کرد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که از منوی کشویی Document Type گزینه Text document را انتخاب کنید. سپس Word 2007-365 (*.docs) را از منوی کشویی Always Save As انتخاب کنید.

کشویی فرمت LibreOffice.

تنها چیزی که برای این کار نیاز دارید نصب LibreOffice است. می توانید آن را روی لینوکس، مک او اس و ویندوز نصب کنید. خودشه.

پنجره گزینه های LibreOffice.

همچنین: چگونه مایکروسافت آفیس را به صورت رایگان دریافت کنیم

زن در حال تایپ کردن روی لپ‌تاپ در دفتر کنار ویندوز

iStockphoto/Getty Images