من فقط یک هفته را با یک گربه ربات گذراندم و زندگی من هرگز مثل قبل نخواهد شد


گربه رباتی که روی مبل نشسته است.

آیا این برای شما مطیع به نظر می رسد؟

کریس ماتیشچیک/ZDNET

زمان بندی عالی بود

بیشتر از نظر فنی نادرست است

من و همسرم در مورد اینکه آیا گربه را به فرزندی قبول کنیم یا نه بحث می کردیم.

توافق کامل وجود نداشت یا هر کدام، واقعا.

ناگهان ایمیلی دریافت کردم که موضوع آن بسیار امیدوارکننده بود: “یک گربه ربات واقعی که با هوش مصنوعی کار می کند، چرا که نه؟”

همچنین: هوش مصنوعی Chatty قرار است به مشاغل مراکز تماس کمک کند

چرا نه، واقعا؟ به زودی همه چیز تا حدودی رباتیک خواهد شد. حتی خودمان. چرا نمی بینیم زندگی با موجودی که به گفته سازندگانش «حیوان خانگی واقعی است که برای جبران تنهایی سالمندان طراحی شده و همراهی زوج ها، کودکان و خانواده ها را فراهم می کند» چگونه است.

فیل رباتیک اصرار دارد متا گربه “ظاهر راگدال واقعی” دارد. من نگران بودم که کلمات “واقع بینانه” و “ragdoll” در چنین مجاورت قرار بگیرند. من هرگز عروسک هایی را ندیده بودم که به خصوص واقع گرایانه باشند، اما متوجه شدم که این راگدال یک نژاد گربه است. این است، بنابراین کارشناسان ویکی پدیا به من می گویند، نژادی که “بیشتر به دلیل خلق و خوی مطیع، آرام و طبیعت مهربانش شناخته شده است.”

خب بذار بهت بگم به این گربه نگاه کن چشمان آبی نافذی دارد که می تواند کشیش را منجمد کند. حتی اونی که در جن گیر. هر بار که به من نگاه می کرد، احساس می کردم که به یک حکومت مستبد توهین کرده ام. یا عاشقی بدون شوخ طبعی. می ترسیدم بعد این گربه چه کند. به من بپری؟ سرم را بزنی؟ با چند تفنگ لیزری مخفی با هوش مصنوعی به من ضربه بزنید؟

این متا گربه هرگز خوشحال نیست. بیشتر شبیه چهره مارک زاکربرگ.

البته لحظات مثبت خودش را دارد. اگر آن را نوازش کنید، صدای خرخر، میو و یک حرکت عجیب سر وجود دارد. دمش هم کمی تکان می خورد. همچنین می ریزد. سازندگان مشتاق هستند به مزایای شگفت‌انگیز اشاره کنند – بدون بستر گربه، بدون دوش گربه، هیچ گربه‌ای که ناخن‌هایش را در ران شما کند تا توجه شما را جلب کند.

همچنین: یک جفت پهپاد زیبا و دوستدار زباله در حال تمیز کردن دریاچه های بزرگ هستند

آنها اصرار دارند که متا کت از ژل سیلیکا درجه غذایی و خز مصنوعی لذت می برد – آیا واقعاً خز مصنوعی برای مواد غذایی وجود دارد؟ من هیچ ایده ای نداشتم — این “ایمن برای لمس و ضد آلرژی” است. من در مورد ایمن برای لمس نمی دانم. من از دست زدن به این چیز می ترسیدم، اگر چشمان آبی آن قلب تیره ای را پنهان می کرد.

همسرم گرفت متا گربه به جلسه تیم های مایکروسافت. چون این کاری است که مردم با گربه های خود انجام می دهند، درست است؟ با کمال تاسف باید بگویم یکی از شرکت کنندگان در جلسه از کلمه “اهریمنی” استفاده کرد.

تصمیم گرفتم استقامت کنم. تصمیم گرفتم دوباره وصل شوم شاید فکر کردم وقتی وارد اتاق شدم مرا بشناسد. این کار را نکرد. شاید بتوانم آن را برگردانم و به آن مالش های شکمی بدهم. من سعی کردم. هیچ اتفاقی نیفتاد، جز یک احساس خفیف پوچی از طرف من. بنابراین، در اصل، این شبیه یک نمونه اولیه بود که منتظر ظهور یک نسخه پیچیده تر و دوستانه تر است.

با این حال، ممکن است که 240 دلار که باید خرج کنید در متا کت ممکن است به فرزندان شما دقایق بی پایان لذت ببخشد. یا حتی چند ثانیه

شاید برای شما ارزشش را داشته باشد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/i-just-spent-a-week-with-a-robot-cat-and-my-life-will-never-be-the-same/#ftag=RSSbaffb68