مایکروسافت پیش نمایش عمومی Kubernetes را برای دستگاه های Windows و IoT آماده می کند

ارین چاپل، معاون شرکت مایکروسافت Azure Core، گفت که استقرار و مدیریت کانتینر در حال تبدیل شدن به کلیدی برای بسیاری از برنامه های IT مشتریان مایکروسافت است. با نوشتن برنامه‌هایی برای اجرا در کانتینرها، کاربران می‌توانند تکه‌هایی از آن برنامه را برداشته و آنها را در هر کجا که یک پلتفرم کانتینری در حال اجرا است، مستقر و مدیریت کنند، خواه در فضای ابری عمومی در Azure، در Windows/Windows Server یا دستگاه‌های IoT.

مایکروسافت این هفته اعلام کرد یک پیش نمایش عمومی از سرویس Azure Kubernetes (AKS) در دستگاه های Windows IoT و Windows در ماه نوامبر در دسترس خواهد بود. این نسخه سبک وزن AKS — که مقامات از آن به عنوان “AKS Lite” در پست وبلاگ 12 اکتبر خود – روی دستگاه‌های ریزپردازنده و رایانه شخصی با ویندوز 10 یا 11 IoT Enterprise، Windows 10 یا 11 Pro یا Windows Server کار خواهد کرد.

پلتفرم مدیریت ابری Azure و Azure Arc مایکروسافت همچنان به تکامل خود ادامه می دهد، همانطور که چندین اعلامیه محصول در کنفرانس Ignite 2022 این هفته نشان می دهد. و آوردن پشتیبانی کانتینر Kubernetes به نقاط پایانی بیشتر بخش مهمی از جهت ابر به لبه توزیع شده آن است.

AKS lite توزیع Kubernetes خود مایکروسافت است که برای اجرای بارهای کاری ویندوز و لینوکس ساخته شده است، که مقامات در اوایل سال جاری در بیلد به عنوان “پروژه هاون” رونمایی کردند. (برای کانتینرهای لینوکس، Haven توزیع لینوکس CBL-Mariner خود مایکروسافت را اجرا می کند.) این کانتینرها را می توان با استفاده از Azure Arc مدیریت کرد.

برای مشتریانی که علاقه مند به استفاده از AKS plus Azure Arc برای مدیریت برنامه های خود از ابر تا لبه هستند، مایکروسافت نیز این هفته اعلام کرد که گسترش مزیت هیبریدی Azure به AKS و Azure Stack HCI (زیرساخت های همگرا). این به مشتریان این امکان را می‌دهد تا در صورت داشتن تضمین نرم‌افزار ویندوز و اشتراک‌های ارائه‌دهنده راه‌حل ابری، AKS را بدون هزینه اضافی بر روی Windows Server و Azure Stack HCI اجرا کنند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/microsoft-readies-kubernetes-public-preview-for-windows-iot-devices/#ftag=RSSbaffb68

او گفت که کدام بخش از هر حجم کاری معین برای اجرا در جایی که اغلب به داده ها پیوند دارد بهینه شده است. به عنوان مثال، گاهی اوقات ممکن است آموزش یک مدل هوش مصنوعی در لبه منطقی تر باشد زیرا ممکن است کاربران نخواهند یا نیازی به پمپ کردن تمام داده های خود در یک datalake نداشته باشند. اما در موارد دیگر، ممکن است بخواهند آن را در فضای ابری آموزش دهند، به خصوص اگر به به روزترین زیرساخت نیاز داشته باشند.»

چاپل خاطرنشان کرد: “در روزهای اولیه خود، (Azure) Arc بیشتر یک طرز فکر در محل بود. به شما امکان می داد (دارایی های درون محل) را از ابر مدیریت کنید و به ابر متصل شوید.” اما اکنون، برای بسیاری از مشتریان، “این برنامه اکنون مرکز ثقل است.” و برخی از بخش‌های یک برنامه ممکن است در فضای ابری اجرا شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به دلایل مختلف نیاز داشته باشند که در محل نصب شوند.

azurekubernetesarcmicrosoft

اعتبار: ZDNET