قابلیت ارسال پیامک ماهواره ای آیفون 14 باعث نجات یک خودروی برفی در آلاسکا شد

همچنین: نحوه استفاده از قابلیت متنی SOS اضطراری ماهواره آیفون 14

فقط زمان بود که داستانی درباره استفاده موفقیت‌آمیز از SOS اضطراری آیفون 14 از طریق ماهواره برای نجات شخصی پس از راه‌اندازی این ویژگی در ماه گذشته منتشر شود. و اکنون آن را داریم.

SOS اضطراری از طریق ماهواره در تمام مدل های آیفون 14 تعبیه شده است و در حال حاضر استفاده از آن رایگان است. شما آن را با تماس برای کمک در منطقه ای بدون سیگنال تلفن همراه یا Wi-Fi فعال می کنید. سپس تلفن شما را در مورد نحوه اتصال به نزدیکترین ماهواره راهنمایی می کند و یک سری سوال می پرسد.

من همچنین یک ویدیو ضبط کردم (به زیر مراجعه کنید) که نشان می دهد چگونه می توان این ویژگی را آزمایش کرد، اگر سرعت شما بیشتر است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/the-iphone-14s-satellite-texting-feature-saves-stranded-snowmobiler-in-alaska/#ftag=RSSbaffb68آیفون دستی با قابلیت Emergency SOS

جیسون سیپریانی/ZDNET

این امر باعث شد یک گروه جستجو به سمت مختصات GPSی که تلفن او ارسال کرده بود، اعزام شوند، جایی که او با موفقیت در آنجا قرار گرفت. ‌ اداره امنیت عمومی آلاسکا خلاصه ای را منتشر کرد از این حادثه در سایت خود

من اخیرا نحوه آزمایش این ویژگی را قبل از نیاز به آن با استفاده از یک حالت نمایشی داخلی توضیح دادم. استفاده از آن واقعاً آسان و شهودی است، و در کل تجربه احساس می‌کنید که از برنامه پیام‌ها برای ارسال متن یا iMessage استفاده می‌کنید.

در اول دسامبر، در ساعات اولیه صبح، سربازان ایالت آلاسکا هشداری دریافت کردند که یک برف‌موبیل سرگردان به کمک نیاز دارد. سوار از او استفاده کرده بود آیفون 14 برای اتصال به مرکز واکنش اضطراری اپل و درخواست کمک.