زبان های برنامه نویسی: چرا این توسعه دهندگان Rust را در ماشین های خود دوست دارند

ولوو تنها خودروساز علاقه مند به Rust نیست. Autosar، یک گروه استانداردهای خودرو – که اعضای آن شامل فورد، جنرال موتورز، بی‌ام‌و، بوش، فولکس واگن، تویوتا، ولوو و بسیاری دیگر هستند – در آوریل اعلام کرد یک زیر گروه جدید در گروه کاری خود برای ایمنی عملکردی (WG-SAF) برای بررسی چگونگی استفاده از Rust در یکی از پلتفرم های مرجع خود. SAE International نیز یک کارگروه راه اندازی کنید نگاهی به Rust در صنعت خودرو برای سیستم های مرتبط با ایمنی.

گوستاوسون دیدگاهی را از توسعه سیستم های جاسازی شده به بحث می آورد.

به نظر می رسد همه عاشق Rust هستند، از تیم های ویندوز مایکروسافت و Azure گرفته تا نگهبانان هسته لینوکس، خدمات وب آمازون، متا، پروژه متن باز اندروید و موارد دیگر. و اکنون به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده که مهندسان نرم افزار ولوو را به این لیست اضافه کنیم.

ولوو، همراه با صنعت خودرو به طور کلی، به دنبال «ماشین‌های نرم‌افزاری» است تا خودروها را پس از خروج از حیاط خودرو شخصی‌سازی، متمایز و بهبود بخشد.

Rust همچنین با Mark Russinovich، مدیر ارشد فناوری مایکروسافت Azure در خبرها بوده و گفته است که توسعه دهندگان باید از استفاده از زبان های برنامه نویسی C یا C++ در پروژه های جدید خودداری کنند و در عوض از Rust استفاده کنند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/programming-languages-why-these-developers-like-rust-in-their-cars/#ftag=RSSbaffb68

گوستاوسون می گوید که وارد کردن Rust به ولوو را با گره کم توان کامپیوتر اصلی آغاز کرده است.

مزایای اصلی که او از Rust می بیند عبارتند از: عدم نیاز به فکر کردن در مورد شرایط مسابقه و تخریب حافظه و به طور کلی ایمنی حافظه. او گفت: “می دانید، فقط از همان ابتدا کد صحیح و قوی بنویسید.”

ماشین ها

تصویر: گتی ایماژ/یونگ گتی

Rust یک زبان نسبتاً جوان است که به توسعه دهندگان کمک می کند تا از اشکالات مربوط به حافظه که C و C++ به طور خودکار انجام نمی دهند اجتناب کنند، از این رو Rust محبوبیت فزاینده ای در برنامه نویسی سیستم دارد. به گفته مایکروسافت و تیم گوگل کروم، باگ های مربوط به حافظه رایج ترین مشکلات امنیتی شدید هستند.

“این به این معنا نیست که زنگ یک نوشدارویی است. زنگ هنوز هم لبه های ناهمواری دارد و شما را ملزم می کند که معاوضه های خاصی را انجام دهید که ممکن است همیشه بهترین راه عمل نباشد. اما به طور کلی، من فکر می کنم که زنگ پتانسیل زیادی برای اجازه دادن دارد. ما کدهای با کیفیت بالاتر را با هزینه کمتر تولید کنیم که به نوبه خود هزینه های گارانتی ما را کاهش می دهد، بنابراین یک برد-برد برای نتیجه نهایی است.”

گوستاوسون آینده روشنی را برای Rust در ولوو می بیند، اما این بدان معنا نیست که از آن برای جایگزینی کدهای از قبل فعال که به اندازه کافی آزمایش شده اند استفاده کنید. او خاطرنشان می‌کند که کد جدید Rust می‌تواند با «تقریباً دلخواه» با C و C++ موجود همراه باشد و اگر آن مؤلفه به امنیت سایبری نیاز دارد، می‌توان قطعات cherry pick را برای بازنویسی Rust بازنویسی کرد.

ما می‌خواهیم Rust را در اینجا در Volvo Cars گسترش دهیم تا آن را در گره‌های بیشتری فعال کنیم و برای انجام این کار، ما باید پشتیبانی کامپایلر را برای اهداف سخت‌افزاری خاص و پشتیبانی از سیستم‌عامل برای اهداف دیگر دریافت کنیم. جایگزین کردن قبلاً توسعه‌یافته و آزمایش‌شده هیچ فایده‌ای ندارد. کد، اما کد توسعه یافته از ابتدا باید در Rust توسعه داده شود، البته اگر امکان پذیر باشد.

جولیوس گوستاوسون، کارشناس فنی و معمار سیستم در شرکت Volvo Cars، توضیح می‌دهد که «چرا Rust واقعاً برای خودروی شما خوب است» مصاحبه در مدیوم با مهندس نرم افزار ولوو، یوهانس فوفاس.

مهندسان نرم‌افزار در شرکت خودروسازی ولوو توضیح دادند که چرا طرفداران زبان برنامه‌نویسی Rust هستند و استدلال می‌کنند که Rust در واقع “برای ماشین شما خوب است”.