بررسی محصول: RF Code Sentry برای مراکز داده

امتیاز برای پیکربندی اولیه: 4.5

مدیریت کاربر

به عنوان مثال، اگر شخصی در محل کار می کند، نیازی به ارسال هشدار نیست زیرا مهندس در محل در حال ایجاد هشدارها است. این را می توان به راحتی از طریق پاسخ های پیامکی یا با یک پاسخ ایمیل اولیه انجام داد. با این حال، با مدیریت زیرساخت، اطلاعات بیشتر بهتر از کمتر است، بنابراین خطا در گزارش بیش از حد بهتر از کمتر است.

برای متخصصان فناوری اطلاعات، یکی از سخت‌ترین بخش‌های کار داشتن «چشم و گوش» در مکان‌های دورافتاده یا «چراغ خاموش» است، مانند دفاتر شعب، کمدهای سیم‌کشی یا مراکز داده از راه دور. هنگامی که در همان مکان تجهیزات قرار می گیرید، درک پویایی محیط آسان است، اما اگر نباشید، چندان آسان نیست. مسائل پیچیده این است که متخصصان فناوری اطلاعات اغلب مجبور می شوند به دلیل محدودیت های ساختمان، تجهیزات را در مکان هایی قرار دهند که هرگز برای داشتن آن طراحی نشده اند. آنها اغلب تهویه مطبوع، برق یا سایر امکانات مورد نیاز زیرساخت فناوری اطلاعات را ندارند.

من سعی کردم مکان را حذف کنم و دوباره مراحل تنظیم را طی کنم، اما به نظر می رسد مشکلی در حذف مکان وجود دارد. اگرچه گزینه “حذف مکان” وجود دارد، اما در واقع مکان را حذف نمی کند. از سنتری پرسیدم و آنها به من گفتند که این دیگر نباید مشکلی باشد، اما نتوانستم آن را به کار بیاندازم. این یک مشکل جزئی است زیرا من نمی بینم که بسیاری از مشتریان پس از راه اندازی این کار را انجام دهند.

راه اندازی کاربران بسیار آسان است و انعطاف لازم برای پشتیبانی سلسله مراتبی را فراهم می کند. تنها چیزی که باعث بهبود آن می شود، ایجاد گزینه های بیشتر در هشدارهایی است که کاربران می بینند.

مدیریت این نوع مکان ها از لحاظ تاریخی بسیار دشوار بوده است، اما اخیراً، کد RF محصول جدیدی به نام اعلام کرد نگهبان که این کار را بسیار ساده تر می کند. برای تأیید ادعای RF Code، من محصول را بررسی کردم و در زیر یافته‌های من آمده است. همه نمرات در یک مقیاس 5 امتیازی داده می شود که 5 بهترین است.

طراحی سخت افزار

امتیاز طراحی سخت افزار: 5

پیکربندی اولیه

داشبورد ساده، شهودی بود و به من این امکان را می‌داد که چشم‌ها و گوش‌ها را در یک مکان از راه دور داشته باشم، اگرچه پیکربندی سفارشی قابلیت استفاده را بهبود می‌بخشد.

بهبودهایی که می خواهم ببینم:

  • قابلیت پیکربندی دانه ای برای مدیریت سیاست
  • گزینه های بیشتر برای هشدار مانند پیامک یا پیام های تلفن همراه
  • هشدار زمان از روز برای کاربران مختلف
  • دقت بیشتر در اطلاعات موقعیت مکانی یا امکان افزودن دستی مکان
  • قابلیت زوم و حرکت روی دوربین

امتیاز مدیریت کاربر: 4

مدیریت سیاست

استقرار و پیکربندی محصول تنها چند دقیقه طول کشید و تقریباً بلافاصله شروع به ارسال هشدار کرد. با توجه به اینکه این محصول به تازگی منتشر شده است، RF Code یک محصول عالی برای ایجاد ویژگی های بیشتر ایجاد کرده است و من انتظار دارم که این شرکت به سرعت و به طور مداوم ویژگی های جدید را ارسال کند.

در حالت ایده آل، کاربر باید توانایی ایجاد یک آستانه سفارشی برای هشدار را داشته باشد. در پیکربندی اولیه، انتخاب یک باند از پیش پیکربندی شده منطقی است، اما با گذشت زمان، کسب‌وکارها باید توانایی سفارشی‌سازی هشدار را در سطح دانه‌بندی داشته باشند.

به عنوان مثال، زمانی که من در IT شرکت بودم، مسئولیت شبکه خود را بر عهده داشتم، اما از آنجا که شرکت در یک ساختمان تاریخی قدیمی بود، من در جایی که بتوانم تجهیزات سوئیچینگ خود را قرار دهم محدود بودم. در این مورد، من مجبور شدم دفاتر کوچک را به کمدهای سیم کشی تبدیل کنم که هر کدام یک جفت Cisco Catalyst 6500، برخی سرورها و سایر تجهیزات را در خود جای می دهند. این اتاق‌ها به شدت گرم می‌شدند، اما آنقدر سر و صدا بودند که نمی‌توانم درها را باز بگذارم. به دلیل جایی که آنها قرار داشتند، نمی توانستم سیستم های AC بزرگ را قرار دهم. این باعث می شود که تجهیزات به طور دوره ای، به ویژه در روزهای گرم خاموش شوند.

هنگامی که دستگاه راه اندازی شد، عملیات ساده و آسان است. نقشه ای وجود دارد که مکان ها را نشان می دهد. هنگامی که یک مکان انتخاب می شود، در بالا با فونت بزرگ، معیارهای کلیدی نشان داده می شود. در آزمایشگاه من، تصویربرداری حرارتی 74.8 درجه، دمای اتاق 71.7 درجه و رطوبت 26٪ نشان داد. همچنین یک گرافیک زیبا با آیکون های قابل درک در رنگ های مختلف ارائه می دهد تا به درک مسائل مهم کمک کند. به عنوان مثال، نقض رطوبت به عنوان یک نماد قرمز با یک خانه و یک قطره آب نمایش داده می شود. در زیر فهرست نمادها یک باند زمانی وجود دارد تا مدیران بتوانند به صورت بصری ببینند که رویداد چه زمانی رخ داده است.

در صفحه مدیریت پورتال، کاربران می توانند آستانه های هشدار را برای بسیاری از معیارهای اندازه گیری شده مدیریت کنند. Motion، Tamper و Sentry آفلاین غیرقابل تنظیم هستند، همانطور که انتظار می رود زیرا هیچ درجه ای از تغییرپذیری ندارند. به عنوان مثال، Sentry یا خاموش است یا خیر. سه معیار دیگر دارای خط مشی هایی هستند که می توانند در یک باند پیکربندی شوند. به عنوان مثال، رطوبت را می توان روی نرمال (20-80٪)، سخت (30-70٪)، آرام (15-85٪) یا غیرفعال تنظیم کرد. دمای اتاق و تصویربرداری حرارتی نوارهای معمولی/سخت/آرام/غیرفعال مشابهی دارند که از بین آنها انتخاب می شود.

هنگامی که مکان پیکربندی شد، پورتال RF Code یک کد QR ایجاد کرد که من دوربین را روی دستگاه Sentry نشان دادم. هنگامی که دوربین آن را اسکن کرد و دستگاه وصل شد، صدایی شنیده شد. از آنجا، گزینه ها ساده بودند، از جمله نحوه اتصال دستگاه (سیمی یا بی سیم)، و انتخاب آدرس IP ثابت یا DHCP.

فرآیند پیکربندی آسان و ساده بود، اگرچه ناتوانی در ایجاد آدرس دقیق می‌تواند برای برخی سازمان‌ها مشکل‌ساز باشد.

کاربر می تواند برای مدیریت سریع تر، «انتخاب همه» یا «انتخاب هیچکدام» را انتخاب کند. تنها گزینه برای دریافت اعلان‌ها، ایمیل است، و در حالی که عموماً همه ایمیل‌های موبایلی دارند، اعلان پیامک جایگزین مفیدی خواهد بود. این شرکت به من اطلاع داد که SMS push در حال توسعه است که گزینه خوبی برای موبایل است. همچنین، داشتن قابلیت ارسال هشدارها در پنجره‌های زمانی یا روزی خاص، به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا مهندسان هشداری را که در حال تماس هستند، سفارشی کنند و در مقابل آن‌ها «همه یا هیچ» باشند.

بزرگترین مشکلی که در مورد داشبورد عملیاتی داشتم، دفعات ارسال هشدارها به ایمیل من بود. هنگامی که یک هشدار فعال می شود، هر چند دقیقه یک هشدار ارسال می شود. با هشدارهای حیاتی، می توانم نیاز به این کار را ببینم، اما با رویدادهایی مانند تشخیص حرکت، داشتن توانایی سرکوب رویداد برای تعداد معینی از دقیقه مفید خواهد بود.

امتیاز کلی تحقیق ZK: 4.4


منبع: https://www.zdnet.com/article/product-review-rf-code-sentry-for-data-centers/#ftag=RSSbaffb68

دستگاه Sentry یک دستگاه فشرده و سبک وزن با یک دوربین حرارتی یکپارچه در مرکز است. دستگاه می تواند از طریق دوشاخه AC یا برق اترنت (PoE) تغذیه شود. اتصال شبکه از پورت های Wi-Fi یا اترنت داخلی در پشت دستگاه استفاده می کند. به راحتی روی دیوار قابل نصب است، اما شکل هشت ضلعی آن به آن اجازه می دهد تا روی میز، سرور یا سایر سطوح صاف در محل قرار گیرد.

همچنین یک آیکون Live Video وجود دارد که با کلیک روی آن، نمای تقریباً واقعی از آنچه دوربین می بیند نشان می دهد. در آزمایش من، حدود 2 تا 3 ثانیه تاخیر در حرکت جلوی دوربین و زمانی که آن را روی صفحه دیدم وجود داشت.

امتیاز عملیات در حال انجام: 4

خلاصه

هنگامی که دستگاه ها پیکربندی شدند، پورتال RF Code نقشه ای دارد که مکان ها را نشان می دهد.

همچنین یک نماد تقویم وجود دارد که به مدیر اجازه می دهد به گذشته نگاه کند و ببیند چه زمانی رویدادها رخ داده اند. اگر هیچ رویدادی وجود نداشته باشد، روز خالی نشان داده می‌شود، اگر فقط اطلاعاتی باشد، روز با تعداد هشدارها آبی رنگ می‌شود و اگر هشدار حیاتی مانند دمای خیلی بالا وجود داشته باشد، روز قرمز رنگ می‌شود. و تعداد هشدارهای نشان داده شده

به طور کلی، این یک دستگاه خوش ساخت است که به راحتی قابل نصب، برق رسانی و اتصال به شبکه است.

امتیاز مدیریت خط مشی: 4.5

عملیات در حال انجام

همانطور که انتظار می رود، کد RF به چندین مدیر اجازه می دهد تا با اطلاعات Sentry کار کنند. در منوی مدیریت، گزینه ای برای “مدیریت کاربران” وجود دارد. در آن گزینه، مدیر این گزینه را دارد که یک مدیر دیگر یا یک کاربر «فقط خواندنی» ایجاد کند. هنگامی که کاربر ایجاد شد، مدیر می تواند انتخاب کند که در چه معیارهایی به کاربر اطلاع داده می شود. گزینه ها عبارتند از:

  • رطوبت
  • حرکت – جنبش
  • دستکاری
  • نگهبان آفلاین
  • دمای اتاق
  • تصویرگر حرارتی
دستگاه RF Code Sentry یک دستگاه نظارت از راه دور عالی است، به ویژه برای یک محصول نسل اول. با قیمت فهرست 800 دلار، روشی کم‌هزینه برای مدیران فناوری اطلاعات برای مدیریت مکان‌های راه دور فراهم می‌کند. قبل از اینکه یک تحلیلگر باشم، در IT شرکت بودم و اینها را در دفاتر شعبه و کمدهای سیم کشی بسیار مفید می دانستم. من اغلب مجبور بودم به مدیران محلی که اغلب در سطح پایین سطح فنی بودند تکیه کنم، در غیر این صورت باید خودم به محل مورد نظر بروم.

راه اندازی این محصول نسبتاً آسان بود و با استفاده از یک دستگاه انجام می شد پورتال آنلاین. پس از راه‌اندازی حساب پایه، زمان اضافه کردن دستگاه‌های Sentry فرا رسید. این کار با استفاده از نماد “ایجاد مکان” در پایین صفحه انجام شد. این پیکربندی به یک شناسه منحصر به فرد برای مکان نیاز داشت، مانند “شعبه San Mateo” یا “Boston Data Center.” من در حال نصب دستگاه در دفتر خانه ام بودم، بنابراین از “Acton, MA” استفاده کردم. فیلد بعدی «آدرس» است و با شروع تایپ کردن، پورتال مکان را به‌طور خودکار پر می‌کند. دفتر خانه من در یک جاده بسیار کوتاه در یک شهر کوچک در ماساچوست است، بنابراین من از اینکه پایگاه داده آن آدرس را پیدا کرد، شگفت زده شدم.