انواع دوربین مدار بسته و کاربرد های آنها آموزشگاه فن آموزان | arya-cctv

بر اساس نحوه اتصال، دو نوع دوربین مداربسته بیسیم و کابلی وجود دارند. دوربین های کابلی در سیستم های خانگی و پیشرفته مبتنی بر کابل کواکسیال و کابل شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرند. از دوربین های وایرلس تنها در سیستم های کوچک بدون سیم مبتنی بر شبکه بی سیم محلی استفاده می‌شود. دی وی ار ها دستگاه های مختص ضبط و کنترل کامل تصاویر دوربین مدار بسته آنالوگ و آنالوگ HD هستند. برای خرید بهترین نوع دوربین مداربسته و نصب آن، می توانید از نصاب دوربین مدار بسته در تهران، شیراز و سایر شهرهای دیگر، از طریق ثبت درخواست رایگان در سایت یا اپلیکیشن “خدمت از ما” کمک بگیرید. علت از کار افتادگی هارد دیسکهای دوربین مداربسته همچنین می تواند به عواملی مثل مشکل سیستم پاور تامین برق مربوط شود.

http://66toolkit.ir

بر این اساس دوربین ها را در انواع دوربین مدار بسته دام، اسپید دام، بولت، دوربین مخفی و مینیاتوری، دوربین های صنعتی و غیره طبقه بندی می کنند که در این مقاله به معرفی و ذکر ویژگی های آنها به طور کامل پرداخته شد. دوربین مداربسته بی سیم تصور یک سیستم مداربسته بدون سیم و کابل کشی را برای ما تداعی می کند. اما از آنجایی که این دسته از دوربین های مداربسته از ثبات کمتری برخوردار هستند کاربری محدودتری نسبت به سایر دوربین های مداربسته دارند. این دوربین ها نیز در دو دسته دوربین های بی سیم آنالوگ و دیجیتال تقسیم بندی می شوند. در نوع آنالوگ تبدیل سیگنال های تصویری به سیگنال های رادیویی امکان انتقال فراهم می شود.

موارد استفاده دوربین مداربسته بولت

این تکنولوژی قابلیت عکس برداری و تصویر برداری دوربین مداربسته در نور کم را تقویت می نماید ولی عملا همانطور که شدت نور تصویر را تقویت می کند، نویز را نیز افزایش می دهد. DNR یا Digital Noise Reduction یک قابلیت مجله خبری دوربین مداربسته آریا دوربین مدار بسته است که به طور دیجیتال نویزهای تصویر را ازبین می‌برد. 3D-DNR نوعی پیشرفته‌تر از این تکنولوژی است که نویزها را بطور خیلی موثرتر حتی در شرایطی که نور محیط کم است، از تصویر فیلتر می‌کند.

  • همچنین دوربین مداربسته باکیفیت براحتی می تواند پلاک و نوع خودرو سارقین را در اختیار شما قرار داده تا بتوانید سارقین را ردیابی و دستگیر نمائید.
  • سیستم‌های مداربسته آنالوگ از دستگاه‌هایی با عنوان DVR برای کنترل و ضبط تصاویر و صداها استفاده می‌شود.
  • این دوربین ها دارای شکل های مخروطی هستند که رویه آنها به شکل تفنگی می باشد.
  • با استفاده از دوربین های مداربسته تحت شبکه شما می توانید به راحتی با استفاده از اینترنت از راه دور نیز محیط کار خود را زیر نظرداشته باشید تا رفتار کارمندان خود را کنترل نموده و از تعهد کاری آنها نسبت به مجموعه خود مطلع شوید.
نویز نمک و فلفل وقتی که سنسور CCD داغ می‌شود و یا توسط ذرات خاک درون دوربین مدار بسته تولید می‌شود. این نوع نویزها بطور تصادفی رخ داده و هیچ رابطه‌ای با پیکسل‌های تصویر اطرافش ندارد و بطور پیوسته به‌شکل نقاط سیاه و سفید در تصویر ضبط شده ظاهر می‌شوند. در این دوربین ها لنز به صورت جداگانه وجود دارد که به خریدار امکان انتخاب لنزهای مختلف را می دهد.

دوربین مدار بسته C-Mount

در حال حاضر سیستم های مدار بسته آفلاین یا آنلاین کار چندین نفر را به خودی خود انجام می دهد که به کاهش هزینه و نیروی انسانی منجر شده است. ظهور دوربین های مداربسته باعث کاهش چشمگیر آمار جرم و جنایت گردیده و با ایجاد حس امنیت در جامعه، آرامش را به زندگی مردم هدیه داده است. دوربین های مدار بسته مدرن امروزی با بهره گیری از هوش مصنوعی و مجهز بودن به سنسورهای هوشمند قادر به ثبت پلاک خودرو، تشخیص چهره، ضبط صدا، ثبت ورود و خروج و غیره هستند. بنابراین شما می توانید به راحتی به دوربین های مداربسته خود مانند یک نگهبان هوشیار اعتماد نمائید که به صورت 24 ساعته و بدون خستگی از محیط کار یا محل زندگی شما حراست می نماید. دوربین های مداربسته تجهیزات پایش و کنترل محیطی هستند و در قالب ها و تکنولوژی های متنوعی تولید و به بازار مصرف عرضه می شوند. این دوربین ها قابلیت بالایی در تهیه تصاویر آنلاین و عکس برداری از موارد مشکوک داشته و در محیط های حساس که امنیت آنها اهمیت زیادی دارد استفاده می شوند.

دوربین مدار بسته ۳۶۰ درجه پانوراما Fisheye (چشم ماهی)