دوربین مدار بسته چیست؟ قیمت انواع بیسیم و باسیم | arya-cctv

دوربین چشم ماهی یا Fisheye به دلیل ساختار ظاهری که شبیه چشم ماهی دارد به این اسم نام گذاری شده است. دوربین چشم ماهی دارای لنز ثابتی است و باید بر روی مرکز سقفی با حداقل 3 متر ارتفاع نصب شود تا تصویر کلی از محیط تحت پوشش ارایه دهد. دوربین های بولت در فضای باز کارایی بیشتری دارند و به طور قطع مقاومت آن ها نسبت به نوع اول بیشتر است و از نوع دوربین مداربسته ضد آب به شمار می آیند. این دوربین ها نسل اولیه دوربین مدار بسته می باشند که برای دریافت و ارسال اطلاعات تصویر و صدا از سیگنال آنالوگ استفاده می کنند.

http://66toolkit.irدر مواقع حساسی که نیاز به کنترل مخفیانه وجود دارد، می توان از دوربین های پین هول استفاده کرد. همچنین به دلیل اینکه این نوع دوربین از فرمت فشرده‌سازی تصاویر استفاده نمی‌کند، تصاویر با کیفیت مطلوبی دریافت می‌شوند. اما به مرور زمان این دوربین‌های آنالوگ، پیشرفته‌تر شده و به 1080p مجله خبری دوربین مداربسته آریا نیز ارتقاء یافته‌اند. برخی از دوربین های کیوب دارای میکروفون داخلی و اسپیکر هستند و عموما برای نظارت اتاق ها و محیط های داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. نمایندگی رسمی هایک ویژن تهران با ارائه محصولات اوریجینال برند هایک ویژن در خدمت مشتریان گرامی در سراسر ایران است.

دوربین مداربسته داهوا مدل DH-IPC-HFW2439SP-SA-LED

همچنین می توان با صرف هزینه بیشتر از دستگاه های کیبورد کنترلر دوربین مداربسته استفاده کرد که از این طریق می توان با توجه به امکانات فیزیکی خاص آنها نظیر جویستیک، دوربین را به مراتب راحت تر کنترل کرد. امروزه دوربین های مداربسته مخفی با ابعاد بسیار کوچکی وجود دارند که می تواند به راحتی در وسایل مختلف مخفی شده و از محدوده زیرنظر فیلمبرداری نموده و حتی درصورت برخورداری از میکروفون بتواند صدای محیط را هم ضبط نماید. دوربین های مداربسته کوچک نیز به دو نوع بیسیم و با سیم تقسیم می شود. دوربین های مداربسته کوچک دارای قابیلت پشتیبانی از حافظه جانبی SD تا 128 گیگابایت می باشد، که می تواند فیلم های ضبط شده را در حافظه خود ذخیره نماید. دوربین های مداربسته مخفی می توانند با استفاده از کابل یا امواج اینترنت به کامپیوتر شخصی، شبکه های اداری، تلفن هوشمند و غیره متصل شوند. دوربین های مداربسته مخفی بیشتر برای منازل و دفاتر استفاده می شود و به علت ابعاد کوچک کاربرد صنعتی ندارد.

  • بسیاری از دوربین ها ممکن است تنها در روز و وجود نور قادر به دریافت و ثبت تصاویر باشند حال ان که بسیاری از سرقت ها در شب اتفاق افتاده و سارقین از عدم وجود نور برای دیده نشدن ود استفاده می کنند.
  • در هنگام نصب دوربین مداربسته بولت باید توجه داشت که حتما این دوربین ها را در ارتفاع بالا نصب نمایید تا نتوانند با تغییر جهت آن در محیط فیلمبرداری نقطه کور بوجود آورند.
  • این دوربین ها مجهز به LED مادون قرمز هستند و به همین دلیل در زمره بهترین انواع دوربین مدار بسته برای فضاهای باز و کم نور می باشند.

این دی وی آر وظیفه دارد داده‌های دریافت شده را طی یک عملیات ویژه نشان دهد. استاندارد ذخیره سازی تصاویر در دستگاه DVR ,به صورت PAL و NTSC هستند. به طور خلاصه به کیفیت دوربین، لنز، محیطی که می‌خواهید استفاده کنید، گارانتی، پشتیبانی و … دوربین های با لنز موتور دار قابل چرخش بوده و می تواند در زوایای متفاوت تصویر برداری کنند.

در زمان خرید و بررسی انواع دوربین مدار بسته چه مواردی را باید در نظر داشت؟

دوربین بولت به دو نوع دوربین بولت تحت شبکه و دوربین بولت آنالوگ تقسیم می شود. دوربین پین هول قابلیت دید در شب ندارد، بنابراین برای محیط های کوچک و با شرایط نوری مطلوب مناسب است. در واقع کیفیت دوربین های سوزنی نسبت به سایر دوربین های مداربسته پایین تر است. ضمن اینکه لنز بکار برده شده در این دوربین لنز ثابت است و قابلیت تعویض ندارد. یکی از ویژگی‌هایی که دوربین تحت شبکه را متمایز می‌کند، استفاده از قابلیت PoE است. قابلیت PoE این امکان را فراهم می‌کند که دوربین تحت شبکه، از طریق کابل اترنت نیز تغذیه شده و برق خود را تامین کند.