از رویداد بزرگ Meta Connect 2022 متا چه انتظاری داریم


صفحه فرود Meta Connect 2022

این رویداد در گذشته به عنوان پلتفرم راه اندازی چندین محصول و ابتکار AR/VR عمل کرده است.

متا

ما فقط یک روز با رویداد سالانه Metaverse Connect فاصله داریم. در سال های گذشته، ویترین جایی بود که متا (فیسبوک سابق) سخت افزار و نرم افزاری مانند Meta (قبلاً Oculus) Quest 2 و بازی شبکه اجتماعی Horizon Worlds/VR آن. انتظار می‌رود نمایشگاه امسال بار دیگر با معرفی یک هدست جدید و پیشرفته Quest، ادامه‌ی احتمالی Quest 2 مقرون به صرفه و به‌روزرسانی‌های گرافیکی Horizon Worlds، به موفقیت سخت‌افزار VR متا متمایل شود.

به منظور آماده شدن شما برای پخش زنده فردا، که از ساعت 13:00 به وقت شرقی شروع می شود، ما برخی از چیزهایی را که انتظار داریم در این رویداد ببینیم جمع آوری کرده ایم. برای اطلاع از اینکه آیا می‌توانید با خیال راحت از سخنرانی مارک زاکربرگ صرفنظر کنید و به پوشش کامل پس از رویداد که در اینجا در ZDNET خواهیم داشت، ادامه دهید.

متا کوئست پرو

نمای جانبی نمونه اولیه Quest Pro

تصویری از لو رفتن گسترده Quest pro چند هفته پیش.

بازی Zectariuz — فیس بوک

چه آن را به عنوان Quest Pro یا Project Cambria بشناسید، به احتمال زیاد حداقل یکی از اطلاعات فاش شده در مورد ستاره مورد انتظار Meta Connect 2022 را دیده اید. در حالی که مارک زاکربرگ در مطالب قبلی با هدست تایید شده Project Cambria دیده می شد، تنها چند هفته پیش بود که عموم مردم بهترین ظاهر خود را از هدستی دریافت کردند که در واقع به عنوان Meta Quest Pro در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

تصویری از بسته بندی نمونه اولیه Meta Quest Pro

چیزی که به نظر می رسد بسته بندی خرده فروشی تقریباً نهایی برای هدست باریک است.

Zectariuz Gamin — فیس بوک

این نشت نسبتاً غیرمعمول ناشی از یک کیسه هدست است که ظاهراً در یک هتل رها شده است، و یک حساب کاربری کمتر شناخته شده فیس بوک که به طور اتفاقی با برخی از بزرگترین اخبار سخت افزار VR/AR در حافظه اخیر مواجه شده است. ویدیوی فاش شده شامل قسمتی بود که در بالا مشاهده می‌کنید، که ظاهراً تأیید می‌کنیم که هدست جدید واقعاً Meta Quest Pro نامیده می‌شود.

کنترلر سمت چپ بازطراحی شده Meta Quest Pro

بازی Zectariuz — فیس بوک

در غیر این صورت، این ویدیو به ما کنترلرهای اصلاح شده با حلقه های ردیابی بسیار کوچکتر و هدستی را نشان داد که تقریباً دقیقاً شبیه واحد پروژه کامبریا بود که زاکربرگ از آن استفاده کرده بود.

این واحد و اطلاعات قبلی در مورد آن نشان می دهد که از لنزهای فرنل استفاده شده در دو هدست اول Quest به اپتیک “پنکیک” تغییر خواهد کرد. این اجازه می دهد تا یک طراحی باریک تر و سبک تر داشته باشید، در حالی که “پرتوهای خدا” یا پرتوهای ناخواسته نور منعکس شده را حذف می کند، لنزهای فرنل برای افزودن بدنام هستند.

قسمت جلوی نمونه اولیه Quest Pro با سه دوربین جلو

اینها به احتمال زیاد دوربین های عبوری جدیدی هستند که به عقب نگاه می کنیم.

Zectariuz Gamin — فیس بوک

انتظار می رود ویژگی های دیگر شامل مواردی مانند عبور تمام رنگی با استفاده از دوربین های جدید نصب شده در جلو (بهبود عبور سیاه و سفید Quest 2 از دوربین ها) باشد. بند سر به سبک هاله ای بازطراحی شده؛ و پتانسیل برای ویژگی‌های ردیابی جدید برای کنترل‌کننده‌ها و دست‌ها، چشم‌ها یا حتی سایر اعضای بدن کاربر.

در حالی که هیچ شایعه محکمی در مورد قیمت وجود ندارد، انتظار می‌رود که دستگاه جدید گران‌تر از Quest 2 باشد که قیمت آن چندی پیش به 400 دلار برای مدل پایه آن افزایش یافت. باید ببینیم زمانی که مارک زاکربرگ روی صحنه می‌رود، هدست جدید و رده‌بالا چقدر بیشتر به فروش می‌رسد.

اگر از قبل نگران هستید که ممکن است به زودی یک هدست واقعیت مجازی جدید را با قیمت تمام کنید، متا نیز ممکن است چیزی برای شما آماده کند.

متا کوئست 3

متا کوئست-3

یک نقشه فنی احتمالی لو رفته از Quest 3

متاسفانه بردلی

ما تقریباً به همان اندازه فاش نشده‌ایم که دنباله‌ی مستقیم متا از Quest 2 بسیار محبوب است. در واقع، تقریباً همه چیزهایی که می‌دانیم، و همه تصاویر لو رفته (از جمله تصویر بالا) از یک مکان می‌آیند: کانال یوتیوب SadlyItsBradley.

به گفته یوتیوبر مبتنی بر واقعیت مجازی، Quest 3 از ویژگی‌هایی مانند ردیابی چشم صرفنظر می‌کند، اما یک ارتقای پردازشی بزرگ را با خود به همراه خواهد داشت که می‌تواند بازی‌های گرافیکی قوی‌تری را که نیازمند اتصال Quest 2 به آن‌ها هستند، انجام دهد. یک کامپیوتر به گفته یوتیوبر، این ارتقا از طریق تراشه جدیدی که متا با کوالکام در آن همکاری می کند، انجام می شود. بر اساس این افشاگر، احتمالاً «Snapdragon XR2 Gen 2» احتمالاً با رم اضافی و حداکثر سطح فضای ذخیره‌سازی بزرگ‌تر عرضه می‌شود.

شاید مهم‌تر از همه، انتظار می‌رود که Quest 3 قیمتی معادل یا نزدیک به MSRP فعلی Quest 2 داشته باشد. این امر باید تضمین کند که متا قیمت مناسب مصرف کننده را حفظ می کند، حتی اگر Quest Pro برای اکثر کاربران کمی گران باشد.

جهان های افق

3 اسکرین شات از بازی/تجربه اجتماعی Meta's Horizon Worlds

آواتارهایی که در حال حاضر در Horizon Worlds هستند بازخوردهای ناخوشایندی به دست آورده اند.

متا

اصطلاح متاورس اغلب به دلیل اینکه کاملاً مبهم و مبهم است خوانده می شود. حتی متا که نام خود را برای نشان دادن تعهد خود به مفهوم تغییر نام داد، اغلب کمی مبهم به نظر می رسد که دقیقاً متاورس چگونه خواهد بود. با این حال، یکپارچه ترین تلاش اولیه آن در تعریف این جهان جدید، Horizon Worlds بوده است، نوعی ترکیب بازی/تجربه اجتماعی که تقریباً هر وبلاگ فناوری و برادرش (نسبتاً مناسب) آن را به عنوان “زندگی دوم در VR” توصیف کرده اند.

این برنامه به کاربران اجازه می دهد تا به صورت اجتماعی تعامل داشته باشند، با هم بازی کنند، همکاری کنند و موارد دیگر. آن را به عنوان شکل نوزادی در نظر بگیرید که متا امیدوار است متاورس نهایی خود به آن تبدیل شود.

آواتار مارک زاکربرگ Horizon Worlds

این اسکرین شات واقعی بود که در زمان راه اندازی Horizon Worlds در فرانسه و اسپانیا استفاده شد.

متا

متأسفانه برای جاه‌طلبی‌های این شرکت، این متاورس اولیه به چیزی شبیه به یک الگوی رفتاری تبدیل شده است، به‌ویژه آواتارهای نسبتاً بی‌نظیر آن. آواتار خود مارک زاکربرگ، به‌ویژه، بیش از سهم منصفانه‌اش از پست‌های مربوط به ظاهر اولیه دنیای Horizon به دست آورد.

پست اینستاگرام مارک زاکربرگ در مورد آینده دنیای Horizon

واکنش زاکربرگ به سرعت از طریق اینستاگرام پس از واکنش شدید به اعلامیه بدنام فرانسه و اسپانیا منتشر شد

مارک زاکربرگ — اینستاگرام

زمانی که واکنش‌ها آشکار شد، زاکربرگ به سرعت وارد اینستاگرام شد تا آنچه را که شرکتش برای Horizon Worlds در نظر گرفته بود، منتشر کرد و قول داد که اطلاعات بیشتری در “Connect” ارائه کند. این بدان معنی است که ما باید در رویداد فردا اطلاعات بیشتری کسب کنیم، از جمله اینکه آیا آواتارهای ارتقا یافته دارای نیمه های پایینی در بدن خود هستند یا خیر.

همه چیز دیگر

در رویدادهایی به این سطح بالا همیشه فرصتی برای یک لحظه از نوع “یک چیز دیگر” وجود دارد. در حالی که ما هنوز هیچ سرنخ محکمی در این نوع لحظه نداریم، انتظار داریم که نمونه اولیه اولین شخص ثالث وجود داشته باشد که راه خود را به نوت اصلی و برنامه نویسی بعد از آن باز کند. منتظر اعلامیه هایی از برخی از بزرگترین شرکای متا باشید که در گذشته با آنها همکاری داشته است، از جمله توسعه دهندگان بازی های محبوب و سازندگان بالقوه سخت افزار شخص ثالث.

شرکت‌هایی مانند لاجیتک نیز قبلاً محصولاتی مانند افزونه Logitech Chorus را برای Quest 2 منتشر کرده‌اند که احتمالاً شاهد ادامه‌ی Quest 3 خواهیم بود. در همین حال، سازندگان دستگاه‌هایی مانند Anker از ابزارهای جانبی مانند هدفون‌های Anker VR P10 استفاده کرده‌اند که نوید صدای بی‌سیم و بدون تاخیر را می‌دهند که در واقع با هدست VR کار می‌کند. ممکن است برخی از هیجان‌انگیزترین اعلامیه‌های فردا درباره واقعیت مجازی در Meta Connect 2022 اصلاً برگزار نشود، اما فقط باید منتظر بمانیم و ببینیم.


منبع: https://www.zdnet.com/article/what-to-expect-from-metas-big-metaverse-event/#ftag=RSSbaffb68