گوگل دو رتبه برتر را در شاخص نوآوری ZDNET این هفته کسب کرده است

گوگل دو رتبه برتر را در شاخص نوآوری ZDNET این هفته کسب کرده است

google-maps-lists

نقشه های گوگل نوآوری های جدید و هیجان انگیزی در راه برنامه ریزی سفر دارد.

گوگل

در یک هفته شلوغ از پیشرفت‌های سخت‌افزاری و هوش مصنوعی، گوگل به صدر فهرست نوآوری ZDNET رسید و دو رتبه برتر را در نظرسنجی ما از روندهای فناوری پیشرو هفته کسب کرد. با فشار دادن هوش مصنوعی مولد در نتایج جستجو و القای پلت فرم نقشه های خود با ویژگی های جدید برنامه ریزی سفر، گوگل بیشترین آرا را از پنل ما به دست آورد.

شاخص نوآوری ZDNET
ZDNET

هر هفته، رهبران تحریریه ZDNET 10 روند برتر هفته را محدود می‌کنند و سپس پانل ما به رتبه‌بندی چهار برتر رأی می‌دهد. سه داستان سخت‌افزاری و یک داستان دیگر غیر هوش مصنوعی در بین 10 داستان برتر این هفته وجود داشت، اما هیچ‌کدام از آنها رای کافی برای راه‌یابی به چهار نفر نهایی را به دست نیاوردند. پانل روزنامه نگاران و تحلیلگران ما همیشه به دنبال پیشرفت هایی هستند که نوآورترین هستند و بیشترین تأثیر را در آینده خواهند داشت. تا اینجای کار، این بدان معناست که هوش مصنوعی در چهار هفته گذشته بر جدول امتیازات تسلط داشته است. در اینجا لینک گزارش هفته گذشته به عنوان نمونه آمده است.

روندهای اصلی این هفته عبارت بودند از:

  1. گوگل اکنون مرورهای هوش مصنوعی را در بالای نتایج جستجو برای برخی از کاربران نشان می دهد
  2. Google Maps ویژگی های جدیدی را برای تبدیل شدن به دستیار سفر شما معرفی می کند
  3. مایکروسافت Copilot را در Teams برای جلسات تقویت‌شده هوش مصنوعی ادغام می‌کند
  4. Claude 3 LLM در آخرین رتبه بندی از نظر اثربخشی از GPT-4 پیشی می گیرد

بالاترین رأی گیری با اختلاف زیاد، آزمایش جدید گوگل با قرار دادن خلاصه هوش مصنوعی تولیدی بالاتر از نتایج جستجوی سنتی بود. این می تواند تاثیر زیادی بر مدل کسب و کار گوگل و سایت هایی مانند ZDNET که ارجاع های زیادی از گوگل برای صفحات مختلف خود دریافت می کنند داشته باشد. روند پیشرو بعدی ارتقاء نقشه های گوگل بود که با هدف کمک به مسافران برای یافتن غذا و فعالیت در حین بازی توریستی – درست به موقع برای فصل سفر تابستانی انجام شد.

بعد از آن، مایکروسافت Copilot را برای کمک به بهبود جلسات تیم ها، به دنبال اقدامات مشابه زوم، به کار گرفت. و در نهایت، ریشه همه پیشرفت‌های مولد هوش مصنوعی – مدل زبان بزرگ (LLM) – با اشاره غافلگیرکننده کلود 3 در موثرتر از GPT-4 OpenAI مورد علاقه قرار گرفت.

این یک بسته بندی برای این هفته است. هفته آینده برای آخرین مجموعه روندها دوباره بررسی کنید.



منبع: https://www.zdnet.com/article/innovation-index-march-29-2024/#ftag=RSSbaffb68