معرفی انواع دوربین مدار بسته + ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها فنون برق

تکنولوژی HDCVI یکی از شاخص ترین ابداعات شرکت داهوا بود، که توانست انقلابی بی نظیر در بهبود کیفیت دوربین های مداربسته آنالوگ ایجاد کند. تکنولوژی Hdcvi منحصرا متعلق به داهواست و کمک نمود تا کیفیت محصولات این شرکت از حداقل استانداردهای جهانی برخوردار باشد. از این رو دوربین های برند داهوا به انتخاب مناسبی برای سخت پسندان تبدیل شده است. نکته دیگری که در خرید تجهیزات مداربسته باید به آن توجه نمایید، قیمت دوربین مدار بسته است. برخی از دوربین‌ها فقط به دلیل اینکه به‌عنوان برند شناخته می‌شوند با قیمت‌های گزافی به فروش می‌رسند.

رزولوشن تصاویر ارائه شده توسط دوربین های تحت شبکه به مراتب بالاتر از دوربین های آنالوگ است و می تواند تصاویری از 2-3 پیکسل تا حتی 20 پیکسل در برخی محصولات پیشرفته ارائه دهد. کیفیت بالای این دوربین ها به دلیل استفاده از کابل های شبکه CAT5 و CAT6 می باشد که همین امر قیمت دوربین مداربسته IP را بالا می برد. با استفاده از دوربین مدار بسته تحت شبکه شما می توانید جزئیات بالاتری را مشاهده کرده و به طبع سیم کشی پر هزینه تر و قیمت بالاتری نسبت به دوربین های دیگر دارد.

  • با استفاده از دوربین مدار بسته تحت شبکه شما می توانید جزئیات بالاتری را مشاهده کرده و به طبع سیم کشی پر هزینه تر و قیمت بالاتری نسبت به دوربین های دیگر دارد.
  • کیفیت این دوربین‌ها همانگونه که از نامشان پیداست تابعی از امواج آنالوگ است.
  • طبق آمار اخیر منتشر شده، درصد میزان رشد جرایم به نسبت سال‌های گذشته در کشورمان افزایش پیدا کرده است(بررسی علل و مسائل پیرامونی آن ارتباطی با این مقاله ندارد).
  • اقدام به ارائه تکنولوژی جدید جهت دید در شب بصورت رنگی نموده اند .دوربین های مداربسته ی که از این تکنولوژی بهره می برند را اصطلاحا استارلایت می نامند.

این نوع از دوربین‌­ها قابلیت دید در شب یا IR را دارند و می‌توانند در شرایط نوری بسیار تاریک به راحتی تصویربرداری کنند. پروسه تحقیق، انتخاب، خرید و نصب سیستم‌های امنیتی نظارت تصویر می‌تواند جذاب باشد. همچنین اگر خودتان اقدام به خرید و نصب دوربین های مدار بسته کنید، می‌توانید هزینه‌ها را کاهش دهید، به شرطی که در منابع درستی به تحقیق پرداخته و از مشاوران زبده و صحیحی کمک گرفته باشید. همچنین اگر خودتان اقدام به خرید و نصب دوربین های مدار بسته کنید، می‌توانید هزینه‌ها را کاهش دهید، به شرطی که در منابع درستی به تحقیق پرداخته و از مشاوران با مهارت و دانش و صحیحی کمک گرفته باشید. دوربین مدار بسته توربو اچ دی Turbo HD یکی از انواع دوربین های ویژه به شمار می رود که دو ویژگی مهم را با هم ترکیب کرده و محصولی را ارائه کرده است که کیفیت مگاپیکسلی را در بستر آنالوگ یا کواکسیال ارائه می دهد. به همین دلیل قیمت دوربین های توربو اچ دی نسبت به دوربین های تحت شبکه پایین تر آمده ولی در عین حال می توانند همان کیفیت را ارائه دهند.

قیمت بسیار پایین این دوربین ها و پشتیبانی شرکت مادر هایکویژن اشاره نمود. سامانه آنلاین رسترسرویس امکان بررسی وضعیت کالاهای ارسالی اریا سی سی تی وی به گارانتی و مشاهده هزینه ها و گزارش کلی را به شما میدهد. شما میتوانید با شماره موبایل ثبت شده روی کالای ارسالی وارد سامانه شوید.

دید در شب و دوربین‌های کم نور

این کابل است که مادربرد رایانه شخصی را به درایو دیسک یا درایو نوری متصل می‌کند. تمامی دستگاه‌های ضبط DVR، XVR و NVR از پورت ساتا پشتیبانی می‌کنند. برندهای زیادی در این زمینه از استاندارد ONVIF پشتیبانی می‌کنند و با آن سازگار هستند مانند Axis, ACTi, Bosch, CNB, Dahua, Everfocus, Hikvision, Honeywell, Panasonic, Pelco, Samsung, Hanwha, Sony, Uniview, Vivotek و خیلی بیشتر. این به بزرگنمایی بخشی از تصویر با اضافه کردن پیکسل های اضافی در داخل تصویر برای پر کردن منطقه بزرگتر اشاره دارد. این باعث می‌شود کل تصویر با صرف هزینه کاستن از کیفیت اصلی ویدئو، بزرگتر شود. در نقطه مقابل این قابلیت، می‌تواند بزرگنمایی اپتیکال باشد که در آن دوربین با استفاده از تمام پیکسل های موجود از نظر فیزیکی (بزرگنمایی با لنز دوربین) در یک تصویر زوم کند.

دوربین مداربسته (نصب ، تعمیر ، فروش) دوربین مدار بسته دوربین مدار بسته تهران

4 – تصاویر دوربین مداربسته را در هر کجای دنیا که باشید میتوانید روی گوشی شخصی یا رایانه خود داشته باشید. به گزارش از سها ای شاپ در حال حاضر چیزی حدود یک میلیارد عدد دوربین مداربسته در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است، اما اینکه این دوربین ها کجا مورد استفاده اند جای تامل دارد. و الباقی تجهیزات مانند آداپتور، فضای ذخیره هارد، کابل و سایر تجهیزات مربوطه از جمله لوازم ضروری یک سیستم جامع نظارت تصویری هستند. سیگنال­ های ارتباطی مانند سیگنال­ های روترهای اینترنت و …که در فضا هستند و پهنای باند یکسانی با پهنای باند روتر دوربین مداربسته ما­ دارند میتوانند باعث ایجاد تداخل در سیگنال ­های دوربین مداربسته شوند. بخصوص در مجتمع ­های مسکونی که هر واحد دارای یک یا چند سیگنال بی سیم است و اکثرا از همان پهنای باند استفاده می­کنند.

اولین و مهمترین آن ها برند سازنده دوربین است؛ اگر از داهوا یا هایک ویژن خرید کنید مسلما با قیمت بالاتری مواجه خواهید بود، در کنار اینکه کیفیت محصولی که دریافت می کنید هم به همان اندازه است. مورد بعدی رزولوشن مورد نیاز شما است؛ باید در نظر داشته باشید که دوربین را برای استفاده در چه شرایطی نیاز دارید. اگر آن را برای کنترل کلی اوضاع منزل یا محل کار خود در نظر بگیرید که نیاز به ثبت جزییات زیاد ندارد، یک دوربین دو مگاپیکسلی می تواند برای شما کافی باشد. اما اگر لازم است جزییات زیادی ضبط کنید، برای مثال جزییات اسناد و مدارکی که در بانک یا سفارت یا… بعضی از دوربین ها قادرند دید در شب رنگی با کیفیت بالاتر ارائه کنند.