معرفی انواع دوربین مداربسته آموزشگاه فنی پویان

در واقع این پایه های نیم دایره ای باعث مخفی شدن زاویه دید دوربین میشوند که به همین جهت دزدان و سارقان نمی توانند از زاویه دید دوربین دور بمانند. این دوربین ها همانطور که از نامشان مشخص است از امواج دیجیتال در بستر شبکه برای انتقال اطلاعات استفاده می کنند. دوربین های تحت شبکه دارای قابلیت پردازش تصاویر و یکسری عملکردهای هوشمند می باشد. دوربین های مداربسته تحت شبکه برای ذخیره سازی تصاویر نیازی به مبدل ندارند و تصاویر مستقیما به صورت سیگنال های دیجیتال دریافت می‌شوند.

از دیگر نقاط قوط دوربین های هایک ویژن که سبب برتری آن نسبت به رقبا شده است نصب و راه اندازی آسان آن می باشد. واحد نمایشگر برای سیستم دوربین مداربسته شما می تواند از یک صفحه نمایش تک رنگ ساده تا یک مانیتور رنگی HD باشد. اگر دوربین IP دارید، می توانید از طریق تلفن هوشمند یا رایانه از راه دور تصاویر را مشاهده کنید. با بسیاری از انواع مختلف دوربین های حفاظتی در بازار خرید و فروش دوربین مداربسته، اکنون راه‌ حل‌ های گوناگونی برای هر صنعت وجود دارد.

  • در واقع بخش های مختلفی از تصویر ممکن است براثر فشرده سازی جزئیات از بین برود.
  • امروزه دوربین ها به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از زیرساخت های ارتباطی دیجیتال تبدیل می شوند، آنها باید به سنسورهای هوشمند متصل شوند که توانایی استخراج اطلاعات ارزشمند برای کمک به کسب و کار را در زمینه امنیت ویدئو و فراتر از آن دارند.
  • تا اینکه در اواخر قرن بیستم میلادی دوربین های تحت شبکه پا به عرصه ظهور گذاشتند.
  • قرارگیری درست دوربین مداربسته در ورودی منزل، باید کاملاً حرفه‌ای باشد.
  • عنکبوت ها و دیگر حشرات به طور معمول به سمت گرمای LED های IR جذب می شوند و هرچه این نور گرمتر باشن این حشرات بیشتر جذب می شوند.

در حال حاضر برندهایی نظیر داهوا ، هایک ویژن و تیاندی پیشروترین ارائه دهندگان این تکنولوژی ­ها در جهان هستند. این دوربین‌ها نسل ابتدایی دوربین‌های مداربسته می‌باشند که برای دریافت و ارسال اطلاعات صدا و تصویر از امواج آنالوگ استفاده می‌کنند. صدا و تصویر این دوربین‌ها هر یک توسط کابل دورشته‌ای جداگانه منتقل می‌شود که یک رشته از سیم‌ها نقش جلوگیری از نویز بر سیم اصلی را ایفا می‌کند. کابل متداول برای انتقال تصویر این دوربین‌ها کابل کواکسیال RG-59 است؛گرچه ارتباط تصویر این دوربین‌ها با کابل‌های مختلف بر حسب نیاز امکان‌پذیر است. کیفیت این دوربین‌ها همانگونه که از نامشان پیداست تابعی از امواج آنالوگ است. نویزهای مختلف الکترومغناطیسی و نویزهای ناشی از نوسانات برق همواره یکی از تهدیدات جدی بر کیفیت دوربین‌های مداربسته آنالوگ می‌باشند.

دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن مدل DS-2CD2T83G0-I8

هر دوربین همانند یک وسیله در شبکه عمل می کند و به وسیله شناسه شبکه ip و در قالب الگوها و قوانین شبکه به مرکز کنترل متصل می گردد. دوربین مداربسته دام به دلیل شکل ظاهری گنبدی شکل به این نام شناخته می شوند. ظاهر گنبدی شکل این محصولات نصب آن را تنها به صورت سقفی امکان پذیر می سازد. آنچه در مورد این محصولات باید به آن توجه داشته باشید آن است که دوربین های دام فاقد مقاومت مطلوب در برابر نفوذ آب، رطوبت و گرد و خاک می باشند از این رو به طور اختصاصی برای استفاده indoor طراحی شده اند.

دوربین مداربسته آنالوگ داهوا مدل DH-HAC-HFW1200TP-A

در بسیاری از موارد عقل حکم می کند تا سرمایه خود را صرف محصول با کیفیت کنید. با این حال پیدا کردن یک شرکت که محصولات خود را با کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه می دهد، به هیچ وجهغیر ممکن نیست. به این نکته توجه داشته باشید که هر کدام از دوربین ها با توجه به کارکردی که دارند و موقعیتی که مورد استفاده قرار می گیرند، دارای قیمت های متفاوتی خواهند بود. بیمارستان‌ها یکی از شلوغ ترین مکان‌های عمومی است که افراد زیادر در آن حضور دارند. تردد بسیار زیاد در بیمارستان‌ها و همچنین وجود مراکز حساسی همچون بخش اورژانس و اتاق عمل، استفاده از دوربین مداربسته در بیمارستان را امری اجتناب ناپذیر کرده است. عالی بود دقیقا همینطور هست و مکان نصب دوربین بسیار اهمیت دارد، گاهی با انتخاب درست محل نصب ، با تعداد کمتری دوربین می توان تمام محیط را تحت پوشش قرار داد و در هزینه نهایی هم صرفه جویی کرد.

این نکته مهم است که ظاهر دوربین به گونه‌ای باشد که شما دلتان بخواهد آن را در داخل خانه نصب کنید. البته بسته به نیازی که دارید، شاید نخواهید که دوربین مداربسته بیش از حد خودنمایی کند. سیستم مداربسته تحت شبکه یا ای پی نوعی از سیستم مداربسته است که انتقال اطلاعات در آن بر مبنای پروتکل های شبکه صورت می گیرد. همان ابتدا بگوییم که دوربین وایرلس یکی از شاخه های دوربین آی پی می باشد. برای این دوربین ها از یک سیستم ارسال کننده بی سیم و یک دریافت کننده بیسیم استفاده می گردد. برای راه اندازی این نوع دوربین ها تنها به تغذیه دوربین و NVR نیاز است و کابل اتصالی بین این دو وجود ندارد.

دوربین های مداربسته از لحاظ های مختلفی دارای انواع مختلفی هستند که ما به صورت خلاصه وار آنها را توضیح میدهیم برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله “انواع دوربین مداربسته” مراجعه کنید. پیشنهاد ما برای نصب دوربین مداربسته در روستا قطعا دوربین مداربسته تحت شبکه است. کاربرد نظامی ،صنعتی ،کنترل ترافیک ،ارتباطات ویدیویی ،فضایی و تصویربرداری نامحسوس از جمله کاربردهای انواع دوربین مداربسته هستند. در ادامه به صورت کامل تر، سعی بر آن شده تا کاربردهای اصلی دوربین مداربسته را در اختیار شما قرار دهیم.

برای نصب میکروفن می توان از کابل کوآکسیال مانند RG59 یا کابل های برق برای فواصل کوتاه استفاده نمود. اما برای جلوگیری از نویز استفاده از کابل کوآکسیال به شدت توصیه می شود. دسته ی اول arya-cctv.ir هاردهای Wd Red از رنگ هارد وسترن WD که با سرعت چرخشی معادل 5400 دور از تکنولوژی Intellipower پشتیبانی می کند و در صورت عدم استفاده سرعت چرخش به صورت داینامیک کاهش پیدا می کند.

به بخش های از این دوربین مداربسته که امکان زوم ، چرخش و گردش را فراهم میکنند اسپید دام میگویند. کارایی دوربین مدار بسته و نحوه کاربری و استفاده از آن ها از دیگر موارد مورد بررسی برای انتخاب دوربین می باشد که بین برند های برتر دوربین مداربسته رقابت بوجود آورده است. دوربین مداربسته دارای انواع مختلفی میباشد که هرکدام از این دوربین‌ها دارای کاربری متفاوت و عملکرد جداگانه نیز می باشند. ما در اینجا توضیح مختصری از انواع و عملکرد آنها در اختیار شما قرار می دهیم، اما برای مشاوره دقیق تر میتوانید با مشاوران متخصص شرکت ایران الکترونیک به صورت رایگان در تماس باشید. دوربین مداربسته یا CCTV (closed-circuit television) یک سیستم تلویزیونی است که در آن محتوایی به صورت عمومی پخش نمی‌شود بلکه نظارت صورت میگیرد. همانطور که دوربین های مدار بسته ی آنالوگ قیمت مناسبی دارند که رنج قیمتی آن ها ارتباط مستقیم با ویژگی های آن ها دارد.

این سیستم ها نیز مشابه سایر کالا ها نمایندگی های مجاز فروش و عاملیت های خدمات پس از فروش دارند، معمولا بهترین انتخاب برای خرید دوربین های مداربسته نمایندگی های مجاز خرید آنها هستند. زمانی که صحبت از دوربین مداربسته به میان می ­آید، دوربین مداربسته هایک ویژن جزو اولین و معتبرترین گز… در ابتدا باید گفت که نصب دوربین مداربسته در ساختمان­ های نیازمند رعایت قوانینی نظیر نصب برچسب هشدار مجهز بودن مکان به دوربین مداربسته، جلب رضایت ساکنین و کسب مجوز از نهادهای مربوطه است که شرح آن در این نوشتار نمی ­گنجد. یک سیستم دوربین مداربسته از یک ضبط کننده (DVR یا NVR)، دوربین ها و یک مانیتور تشکیل شده است.