سنگاپور گامی رسمی برای راه اندازی واحد دفاع سایبری برمی دارد

سنگاپور اصلاحاتی را در دو لایحه تصویب کرده است که راه را برای ایجاد یک واحد اطلاعات دیجیتال جدید به عنوان بخشی از نیروهای مسلح این کشور باز می کند. دولت این اقدام را در میان تشدید “نفوذهای سایبری” که سیستم های حیاتی را تهدید می کند، ضروری توصیف کرده است.

نگ انج هن وزیر دفاع در پارلمان گفت که CDI همچنین عضو شورای نیروهای مسلح خواهد بود و دارای اختیارات قانونی است و وظایف و اختیارات خود را برای رهبری DIS در مواقع درگیری انجام می دهد.

وی افزود که هم بازیگران دولتی و هم غیردولتی تشخیص داده اند که می توانند از دامنه دیجیتال برای دستیابی به اهداف خود، به ویژه هسته های تروریستی استفاده کنند. وزیر دفاع گفت: “این مناطق چه برای جذب افراد آسیب پذیر، تبلیغ دروغین، تامین بودجه، تهیه سلاح، خرابکاری، یا دور زدن سیستم های امنیتی دولتی، به نرخ استاندارد برای شبکه های تروریستی تبدیل شده اند.”

Ng با اشاره به اینکه “میدان نبرد” به قلمرو سایبری گسترش یافته است، گفت که DIS باید یک “بازوی خدمات نظامی تمام عیار” برای محافظت از زیرساخت های حیاتی سنگاپور باشد. او گفت: “حوزه دیجیتال – درست مانند هوا، زمین و دریا – به یک میدان نبرد تبدیل شده است که اگر از آن محافظت نشود، می تواند امنیت و حاکمیت هر کشوری را تحت تاثیر قرار دهد.”

نگ گفت: حملاتی که “مضرترین” هدف را داشتند و با هدف تضعیف حاکمیت یا امنیت سنگاپور انجام می‌شدند، باید متمایز شوند و بر نیاز به یک واحد اختصاصی برای ساخت، آموزش و نگهداری “نیروهای سایبری” و قابلیت‌های دفاع از مرزهای دیجیتالی این کشور تاکید کرد. .

پیش بینی می شود تا پایان سال عملیاتی شود، واحد جدید توسط رئیس سرویس دیجیتال و اطلاعات (CDI) که به سه رئیس دیگر سرویس ملحق می شود، هدایت می شود.

او گفت که از آنجایی که تهدیدهای دیجیتالی در حال گسترش هستند و روزانه میلیون ها نفر رخ می دهند، می توانند تأثیر فیزیکی واقعی بر کشورهایی که آمادگی ندارند داشته باشند. وی با اشاره به حملات باج‌افزاری که خدمات مهمی مانند خط لوله استعماری ایالات متحده را که باعث قطع عرضه گاز شد، از بین برد، خاطرنشان کرد که نفوذ سایبری می‌تواند بر سیستم‌های حیاتی از جمله سیستم‌های آب، بیمارستان‌ها، ترافیک هوایی و سیستم‌های مالی تأثیر بگذارد.

وی گفت: «دولت اسلامی تضمین می‌کند که سنگاپور در برابر طیف کامل تهدیدات علیه متجاوزان بالقوه دفاع می‌کند». “محیط دیجیتال متخلخل تر از محیط فیزیکی است، اما DIS مسئول محافظت در برابر این متجاوزان در آن حوزه خواهد بود.”

اصلاحات قانون SAF که این هفته در پارلمان تصویب شد، راه را برای ایجاد رسمی DIS، همراه با تغییراتی در سایر قوانین برای اطمینان از اینکه خدمات جدید – و “سربازان” آن – به عنوان بخشی از آن رسما به رسمیت شناخته می شوند، تعیین کرد. نظامی. قانون اساسی همچنین برای اعطای اختیار اختیاری به رئیس جمهور سنگاپور در انتصاب CDI اصلاح شد.

پوشش مرتبط


منبع: https://www.zdnet.com/article/singapore-takes-formal-step-towards-setting-up-cyber-defence-unit/#ftag=RSSbaffb68

واحد خدمات دیجیتال و اطلاعات جدید (DIS) که برای اولین بار در ماه مارس مطرح شد، به عنوان چهارمین سرویس زیر نظر نیروهای مسلح سنگاپور (SAF) و مسئول مبارزه با حملات آنلاین راه اندازی می شود. تیم DIS در کنار سه سرویس دیگر – ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی – کار خواهد کرد تا سیستم‌های دفاعی کشور را قادر سازد تا به عنوان یک گروه جمعی کار کنند.