نحوه تنظیم اندازه نمایشگر اندروید برای خواندن راحت تر

من مرغ بهاری نیستم من هم حاضر نیستم درب مرگ، روح من را با پیتزای آناناس تحویل بدهم. حتی هنوز، چشمان من کاملاً مثل قبل نیستند، و بدون عینک، خوب، تا زمانی که حروف روی نمایشگر بیش از حد بزرگ نباشند، نمی‌توانم آنها را تشخیص دهم. هر کسی با این مشکل مشکل خواندن نمایشگرهای کوچک گوشی را درک می کند. بدون دستیارهای چشمی، این اتفاق نمی افتد.

والپیپر samsung-galaxy-s22-بنفش

ژوئن Wan/ZDNet

ورودی Display Size در پنجره تنظیمات نمایش اندروید 12.

این ویژگی در موارد متعددی به کار آمده است. اگر تصادفاً عینکم را در خانه بگذارم، همچنان می‌توانم آنچه را که روی صفحه نمایش اندرویدم است بخوانم (تا زمانی که بتوانم به تنظیمات بروید و اندازه نمایشگر را تغییر دهم).

برای هر کسی که در دیدن متن های کوچکتر در تلفن اندرویدی مشکل دارد، این یک راه عالی برای حل این مشکل است … چه عینک خود را داشته باشید چه نداشته باشید.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-adjust-the-android-display-size-for-easier-reading/#ftag=RSSbaffb68

روی Display ضربه بزنید تا وارد تنظیمات ویژگی Display شوید.

3. تنظیمات Display Size را باز کنید

در پنجره جدید، به سمت پایین حرکت کنید تا اندازه صفحه نمایش (شکل 2).

در پنجره ایجاد شده (شکل 3)، یک نوار کشیدن را در پایین خواهید دید. اگر دستگیره را به سمت راست بکشید، اندازه نمایشگر را افزایش می دهید. برای کاهش اندازه آن را به سمت چپ بکشید.

خوشبختانه اندروید دارای ویژگی بسیار خوبی است که می تواند کمکی واقعی برای چشمان پیر باشد. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که اندازه نمایشگر دستگاه خود را افزایش یا کاهش دهید. اکنون، بدیهی است که این امر باعث افزایش اندازه نمایشگر فیزیکی نخواهد شد. در عوض، کاری که انجام می دهد این است که وضوح دستگاه شما را تغییر می دهد تا فونت های روی صفحه و سایر عناصر بزرگتر یا کوچکتر ظاهر شوند (بسته به نحوه تنظیم آنها).

شکل 3: اندازه نمایش در این پنجره تنظیم می شود.

تصویر: جک والن

من می خواهم به شما نشان دهم که چگونه اندازه صفحه نمایش را در دستگاه اندرویدی خود تنظیم کنید تا شما نیز در صورت پیدا کردن خود بدون مشخصات خود، از ترس و وحشت جلوگیری کنید. تنها چیزی که برای این کار نیاز دارید یک دستگاه اندرویدی است که دارای نسخه به روز شده اندروید است. این ویژگی به اندروید 10 برمی‌گردد، بنابراین تا زمانی که دستگاه شما آن نسخه از سیستم‌عامل را اجرا می‌کند، باید از آن استفاده کنید.

تغییر اندازه نمایشگر در اندروید

1. تنظیمات را باز کنید

برای نمایان شدن نماد چرخ دنده تنظیمات، Notification Shade را دو بار پایین بکشید. روی آن نماد ضربه بزنید تا تنظیمات باز شود.

2. صفحه نمایش تنظیمات را باز کنید

در نزدیکی بالای پنجره، باید Display (شکل 1).

شکل 2: ورودی تنظیمات Display Size در اندروید 12.

تصویر: جک والن

4. اندازه نمایشگر را تنظیم کنید

شکل 1: ورودی صفحه نمایش در پنجره تنظیمات در اندروید 12.

تصویر: جک والن پنجره تنظیمات اندروید که ورودی صفحه نمایش را نشان می دهد.

ابزار تنظیم اندازه نمایشگر اندروید.

اندازه نمایشگر را تا زمانی تنظیم کنید که برای چشمان شما راحت باشد، به یاد داشته باشید که اگر آن را خیلی بزرگ کنید، ممکن است برخی از برنامه ها در نمایش محتوا دچار مشکل شوند. من برنامه های نصب شده خود را با بزرگترین تنظیمات آزمایش کرده ام و هنوز مشکلی جز YMMV پیدا نکرده ام. آن را آزمایش کنید، و باید خیلی سریع نقطه شیرینی را پیدا کنید که فونت ها و عناصر صفحه را در اندازه کامل و بدون داشتن هیچ مشکلی با عناصر برنامه نمایش می دهد. امیدواریم، اگر شما نیاز به تنظیم اندازه نمایش در حداکثر آن داشته باشید، متوجه خواهید شد که برنامه های نصب شده شما هیچ مشکلی ندارند.