انواع دوربین مداربسته براساس ظاهر و عملکرد چیست؟ انواع درب های اتوماتیک | arya-cctv

دوربین مدار بسته به کلیه دوربین هایی گفته می گردد که در محل خود ثابت هستند و قادر به ارسال تصاویر به چندین محل هستند. بعد از گذشت حدود 20 سال، اکنون کمپانی Dahua Technology نامی آشنا در صنعت نظارت تصویر و بازار دوربین مدار بسته است و در 17 کشور دنیا نماینده مجله خبری دوربین مداربسته آریا دارد. دوربین های مداربسته داهوا گذشته از داشتن گواهینامه ISO9001 سیستم های مدیریت کیفیت، و برخی از گواهی نامه های بین المللی مانند UL، CE، FCC را نیز دارا می باشد. دوربین های داهوا با اعتبار بالادر اروپا، امریکا، ژاپن و همچنین تایوان به فروش می رسد .

معرفی دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه و تفاوت آنها

از دیگر اماکنی که به دلیل وجود سرمایه زیاد از دوربین مداربسته استفاده می کنند، می توان به طلافروشی ها اشاره کرد. از این طریق به راحتی احتمال سرقت را کاهش داده و از دارایی خود محافظت می کنند. آداپتور یا منبع تغذیه جزو تجهیزات حساس دوربین مداربسته است و وظیفه تبدیل برق 220 ولت شهری به ولتاژ مورد نظر دوربینهای مداربسته یعنی 12 ولت با آمپر های متفاوت را دارد.

  • پس با نصب یک سیستم نظارتی خوب و مناسب می توانید آرامش و امنیت را در مجوعه خود حکم فرما نمائید.
  • دید در شب با نور سفید نیز یکی از ویژگی‌های دوربین‌ها است که امروزه بیشتر مدل‌های جدید این ویژگی را دارند.
  • یک فاکتوری که بتوانید دوربین مداربسته را تقسیم بندی کنید همین قابلیت است.
  • شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوربین های مدار بسته به وب سایت اسمارت کو مراجعه فرمایید.

با تولید شدن انواع دوربین مداربسته آنالوگ بولت متوجه تفاوت آنها از نظر مقاومت در برابر رطوبت و غبار می‌شویم. داشتن پایه در این دوربین‌ها یک نقطه ضعف در برابر دزدیده شدن محسوب می‌شود. برای پیشگیری از چنین عملی بهتر است آن را در ارتفاع و دور از دسترس نصب شوند. انواع دوربین مداربسته آنالوگ کدامند؟ از نظر ظاهر و تکنولوژی چه تفاوت‌هایی باهم دارند؟ با مرور کردن تاریخچه دوربین‌های مداربسته متوجه می‌شویم که دوربین‌های آنالوگ، به عنوان اولین دوربین‌های مداربسته HD بودند که بسیار شهرت داشتند. دوربین های آنالوگ یا همان دوربین های غیر دیجیتال اولین مدل از دوربین های مداربسته بودند که پا به عرصه ظهور گذاشتند. این دوربین ها با استفاده از کابل کواکسیال به دستگاه DVR متصل می شوند و برق رسانی به این دوربین ها باید به وسیله آداپتور دوربین انجام پذیرد.

اما رایج ترین آن نویز مربوط به کم بودن نور محیط بوده که خود را به صورت نقطه های کوچک در تصویر نشان می دهد. مکانیزم DNR با شناسایی دیجیتالی این نویز ، در کاهش آن تاثیر گذار می باشد. بر خلاف لنز های ثابت در دوربین های دارای لنز متغیر می توان بعد از نصب زاویه دید را تغییر داد. امکان تغییر در زاویه و فاصله دید لنزهای وریفوکال به صورت دستی وجود دارد. دوربین های داراس لنز وریفوکال را دوربین مداربسته وریفوکال نیز می نامند.

http://66toolkit.irلنز این دوربین ها از قبل روی آن نصب نشده است و باید به طور جداگانه تهیه و نصب می شود. جالب است بدانید این نوع از دوربین مدار بسته از پرفروش ترین نوع دوربین مداربسته در سال 2022 در سطح جهانی است. این آمار از طریق نرم افزار آماری IP Video System Design Tool تهیه شده که براساس فعال سازی توسط مشتریان در سراسر دنیا جمع آوری شده است. انواع دوربین های مداربسته در این دسته بندی شامل دوربین دام، بولت، اسپیددام، چشم ماهی، کیوب و پینهول هستند. گرچه ویژگی ها و جذابیت های بالایی دارند اما قیمت بالای آنها موجب شده است تا مشتریان تنها در صورت ضرورت به سراغ این سری از دوربین ها بروند.

تکنولوژی DNR در دوربین مداربسته