نحوه استفاده از تاریخچه نسخه Google Docs

همچنین: چگونه فونت های بیشتری را به Google Docs اضافه کنیم (و چرا ممکن است بخواهید)

چگونه از تاریخچه نسخه استفاده می کنید؟

بیایید با ایجاد یک Google Document جدید از مربع اول شروع کنیم. Google Drive را باز کنید و روی New > Google Docs کلیک کنید. پس از باز شدن سند جدید، شروع به نوشتن کنید.

2. تاریخچه نسخه را بررسی کنید

شکل 2: نامگذاری نسخه فعلی سند.

تصویر: جک والن

این ویژگی همچنین یک راه عالی برای حفظ نسخه اصلی یک سند است. به عنوان مثال، شما زمان زیادی را صرف ساختن یک قطعه عالی می کنید و آن را برای یک ویرایشگر ارسال می کنید. با تاریخچه نسخه، می توانید یک “نسخه اصلی” ایجاد کنید که همیشه می توانید پس از ایجاد تغییرات به آن نگاه کنید. به این ترتیب شما همیشه یک نسخه از سند را در حالت بکر آن دارید.

با این حال، یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشید این است که نمی توانید نسخه ای را در تاریخچه نسخه ویرایش کنید.

خوشبختانه، گوگل از طریق ویژگی تاریخچه نسخه پشتیبان من بود.

هنگامی که متوجه شدید تاریخچه نسخه چقدر مفید است، متعجب خواهید شد که چگونه بدون آن مدیریت کردید.

منوی Google Docs File.

استفاده از تاریخچه نسخه Google Docs بسیار ساده است. اجازه دهید به شما نشان دهم که چگونه انجام می شود.

1. یک Google Doc را باز کنید

تاریخچه نسخه مجموعه ای از تکرارها برای یک سند است. هر بار که سند را ویرایش می کنید، Google Docs نسخه جدیدی از سند ایجاد می کند و آن را حفظ می کند. فرض کنید در ساعت 11:28 صبح شروع به ایجاد یک سند جدید می کنید. اولین نسخه آن سند ایجاد و ذخیره خواهد شد. سپس مدتی روی آن سند کار می کنید، متن اضافه می کنید، تغییراتی ایجاد می کنید و به طور کلی سازنده هستید. Google Docs با این تغییرات نسخه های جدید را ذخیره می کند.

بین نویسندگی فناوری و داستان، من تقریباً نه ساعت در روز را با سرم در اسناد گوگل می گذرانم. این برای سال‌ها ادامه داشته است و در طی آن مدت من چندین مورد را تجربه کرده‌ام که در آن چیزی به طرز وحشتناکی در یک سند اشتباه شده است. برای مدتی به CTRL-Z یا نسخه های پشتیبان وابسته بودم تا از چنین معضلی نجات پیدا کنم. اغلب یکی از این دو گزینه کار می کند.

پنجره تاریخچه نسخه Google Docs.

اما نه هر بار. من مواردی داشته‌ام که سندی مخدوش شده است، اما متوجه شدم که لغو هر اتفاقی بی‌اثر بوده است و اخیراً یک نسخه پشتیبان به اندازه کافی وجود ندارد که واقعاً کمکی باشد.

شما به تاریخچه نسخه رفته و نسخه ای را که قبل از انجام آن تغییرات قالب بندی ذخیره شده است را انتخاب کنید. وقتی آن نسخه را انتخاب می کنید، سند را به جایی که قبل از اینکه همه چیز خراب شود برمی گرداند.

شکل 1: زیر منوی تاریخچه نسخه جایی است که می توانید ابزار تاریخچه نسخه را باز کنید.

تصویر: جک والن

به هر حال نمی‌خواهید اسناد را در تاریخچه نسخه ویرایش کنید، زیرا این کار هدف این ویژگی را شکست می‌دهد.

از پیمایش سمت راست، می‌توانید نسخه‌ای از سند را که می‌خواهید مشاهده کنید، انتخاب کنید. روی یک نسخه کلیک کنید و در پنجره اصلی ظاهر می شود. به جستجو در تاریخچه نسخه ادامه دهید تا زمانی که نسخه سندی را که می خواهید بازیابی کنید پیدا کنید.

دستی که آیفونی را در دست دارد که Google Classroom را اجرا می کند

تصاویر SOPA/Getty Images

شکل 3: پنجره تاریخچه نسخه سند فعلی من.

تصویر: جک والن

3. نسخه ای را که می خواهید مشاهده کنید انتخاب کنید

روی ذخیره کلیک کنید و نسخه جدید با نام شما آماده است. برای بررسی تاریخچه نسخه کامل، سپس روی File > Version History > See Version History کلیک کنید. با این کار سند شما در پنجره تاریخچه نسخه باز می شود (شکل 3).

وقتی نسخه مناسب را پیدا کردید، روی «بازیابی این نسخه» کلیک کنید و سپس آن را در پنجره اصلی باز می‌بینید، آماده ویرایش، اشتراک‌گذاری، چاپ یا هر کاری که نیاز دارید با آن انجام شود.

از آنجایی که به تازگی با این سند شروع کرده‌اید، می‌توانید روی نام نسخه فعلی (از زیر منوی تاریخچه نسخه) کلیک کنید و سپس، وقتی از شما خواسته شد، چیزی مانند “ORIGINAL” را در قسمت نام تایپ کنید (شکل 2).

پس از مدتی، Google Docs تعدادی از تکرارهای مختلف سند شما را ذخیره خواهد کرد. فرض کنید، برای مثال، شما اولین پیش نویس سند را به پایان رسانده اید و از قالب بندی آن راضی نیستید. شما شروع به کار با قالب بندی می کنید و مشکلی پیش می آید. به طور ناگهانی سند شما در وضعیت فعلی غیرقابل استفاده است. چه کار میکنی؟

و این، دوستان دوستدار Google Doc من، دوره خرابی شما در تاریخچه نسخه است. استفاده از این ویژگی در واقع بسیار آسان است و به زودی بهترین دوست بهره وری شما در اکوسیستم گوگل خواهد شد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-use-google-docs-version-history/#ftag=RSSbaffb68 پنجره بازشو نام نسخه فعلی.

پس از ایجاد بخشی از سند، می‌توانید با کلیک کردن روی فایل > تاریخچه نسخه > مشاهده تاریخچه نسخه، تاریخچه نسخه را بررسی کنید.شکل 1).

تنها کارهایی که می توانید در تاریخچه نسخه انجام دهید عبارتند از:

  • مشاهده هر تکرار از سند.
  • تغییر نام نسخه ها
  • از نسخه ها کپی کنید.