سنگاپور میزبان اولین هفته ورزش المپیک در سال 2023 خواهد بود

طبق اعلام شورای المپیک آسیا، در مجموع 24 مدال در 8 رشته ورزشی الکترونیکی در بازی های آسیایی از جمله Dota 2، League of Legends و Street Fighter V اهدا می شود.

پوشش مرتبط


منبع: https://www.zdnet.com/article/singapore-to-host-first-olympic-esports-week-in-2023/#ftag=RSSbaffb68کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در بیانیه‌ای روز چهارشنبه گفت که هفته ورزش‌های المپیک افتتاحیه که طی چهار روز از 22 تا 25 ژوئن سال آینده برگزار می‌شود، گامی مهم در جهت توسعه ورزش مجازی در اکوسیستم المپیک است. این رویداد ورزشی همچنین تعامل با گیمرهای رقابتی را عمیق تر می کند.

Fortune Business Insights اشاره کرد که افزایش تبلیغات ورزش‌های الکترونیکی در پلت‌فرم‌های آنلاین باعث رشد بازار می‌شود.

این رویداد چهار روزه همچنین اولین فینال زنده حضوری سری المپیک ورزش‌های ورزشی، یک رقابت ورزشی مجازی و شبیه‌سازی‌شده جهانی را برگزار می‌کند که سال گذشته بیش از 250000 شرکت‌کننده از 100 کشور جهان را به خود اختصاص داد. شرکت کنندگان در مسابقات ورزشی مجازی و شبیه سازی شده از جمله بیسبال، موتورسواری، دوچرخه سواری، قایقرانی و قایقرانی شرکت کردند.

IOC اعلام کرد که جزئیات بیشتر در مورد هفته ورزش المپیک در اوایل سال 2023 منتشر خواهد شد.

Esports همچنین قرار بود اولین حضور خود را در بازی‌های آسیایی 2022 در هانگژو چین انجام دهد، اما مسابقات منطقه‌ای به دلیل همه‌گیری COVID-2019 به سپتامبر سال آینده موکول شد.

هفته ورزش های المپیک 2023 که با مشارکت وزارت فرهنگ، جامعه و جوانان سنگاپور، ورزش سنگاپور و کمیته ملی المپیک سنگاپور برگزار می شود، آخرین فناوری ها، بحث های پنل، جلسات آموزشی و نمایش مسابقات در ورزش های مجازی را به نمایش می گذارد.

سنگاپور میزبان اولین هفته ورزش های المپیک خواهد بود که در ژوئن آینده برگزار می شود که شامل ورزش های ترکیبی فیزیکی و شبیه سازی شده است.

طبق آمار Fortune Business Insights، ارزش بازار جهانی ورزش های الکترونیکی در سال گذشته 1.22 میلیارد دلار بود و پیش بینی می شود امسال به 1.44 میلیارد دلار برسد. انتظار می رود این صنعت با نرخ رشد متوسط ​​مرکب 21 درصد بیشتر گسترش یابد و تا سال 2029 به 5.48 میلیارد دلار برسد که توسط رویدادهای پخش زنده و فرصت های درآمدی تقویت می شود. اینها سرمایه گذاری های عمده در صنعت، فعالیت های تعاملی، بینندگان رو به رشد و زیرساخت مسابقات لیگ را شامل می شود.