هزینه های فناوری در سال آینده افزایش خواهد یافت. و این مورد علاقه قدیمی هنوز در اولویت قرار دارد

دیدن: تحول دیجیتال چیست؟ همه چیزهایی که باید در مورد اینکه چگونه فناوری در حال تغییر شکل کسب و کار است بدانید

او می‌گوید: «سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی و روباتیک به این معنی است که کسب‌وکارها می‌توانند کارآمدتر باشند، به این معنی که آنها می‌توانند به فکر برداشتن برخی از هزینه‌های روزانه در سازمان‌های خود باشند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/technology-spending-will-rise-next-year-and-this-old-favourite-is-still-a-top-priority/#ftag=RSSbaffb68

وایت توضیح می‌دهد که توضیح این رشد این است که پروژه‌های تحول دیجیتال در دو سال گذشته علاقه مدیران اجرایی به فناوری را برانگیخته است.

بیش از نیمی (52٪) از رهبران دیجیتال انتظار دارند بودجه فناوری آنها در سال آینده افزایش یابد – و این در حالی است که 87٪ از پاسخ دهندگان انتظار رکود اقتصادی را دارند.

اثبات این احساس به شکل Nash Squared است گزارش رهبری دیجیتال. نظرسنجی سالانه 1800 رهبر دیجیتال، که توسط شرکت استخدام با همکاری CIONET تهیه شده است، نشان می‌دهد که هزینه‌های فناوری جهانی قرار است با سومین سریع‌ترین نرخ خود در بیش از 15 سال افزایش یابد.

برخی استدلال می کنند که سقوط اخیر قیمت سهام Big Tech نشانه ای است که دوران طلایی رشد دیجیتال رو به پایان است.

یکی از چالش‌های بزرگ کسب مهارت‌های مناسب است – تقریباً نیمی (۴۳ درصد) از رهبران دیجیتال به دلیل کمبود مهارت در کلان داده‌ها و تجزیه و تحلیل با مشکل مواجه هستند.

وایت می‌گوید راه‌حل‌های بسیاری از این چالش‌ها احتمالاً از طریق فناوری به دست می‌آیند. و برای بسیاری از کسب و کارها، نقطه شروع این پاسخ، سرمایه گذاری مداوم در رایانش ابری است.

اما در حالی که سرمایه‌گذاران ممکن است در مورد چشم‌انداز روندهای تبلیغاتی مانند متاورس نگران باشند، Bev White، مدیر اجرایی Nash Squared می‌گوید تعهد به هزینه‌های فناوری هنوز در راس دستور کار اتاق هیئت مدیره قرار دارد.

در حالی که شرکت‌ها قدرت بینش تحلیلی را تشخیص می‌دهند، گزارش‌ها نشان می‌دهند که پیچیدگی مدیریت کلان داده‌ها شروع به تاثیرگذاری کرده است.

با این حال، رهبران دیجیتال و متخصصان خط کسب و کار باید مراقب باشند که چشم خود را از توپ برندارند. در حالی که سرمایه گذاری در یک پلتفرم ابری انعطاف پذیر برای ارائه تحول دیجیتال بسیار مهم است، آنها باید به کشف پتانسیل تغییرات مبتنی بر داده ادامه دهند.

برای بسیاری از رهبران دیجیتال، حوزه بعدی توجه احتمالاً داده ها است، که این گزارش از آن به عنوان “جواهر در اقتصاد دیجیتال” یاد می کند.

این تمرکز بر روی IT بر اساس تقاضا ممکن است شگفت‌انگیز به نظر برسد. پس از یک دهه یا بیشتر در دستور کار فناوری اطلاعات، و چند سال سرمایه گذاری هدفمند به دلیل همه گیر شدن، با این فرض که تغییر به رایانش ابری خبر دیروز بود، بخشیده خواهید شد.

همچنین: رایانش ابری چیست؟ هر چیزی که باید در مورد ابر بدانید توضیح داده شده است

وایت می‌گوید فشارهای کلان اقتصادی در سراسر جهان باعث می‌شود مدیران ارشد با دقت بیشتری در مورد چگونگی نزدیک شدن به مشتریان، افزایش رشد و کاهش هزینه‌های بالقوه کسب‌وکار فکر کنند.

او می‌گوید: «اغلب، این ابتکارات هوش مصنوعی و ML با پروژه‌های کوچک شروع می‌شوند. کسب‌وکارها هنوز سرمایه‌گذاری‌های فناوری اطلاعات خود را برای تغییرات بزرگ و پایدار، مانند زیرساخت‌های ابری و برنامه‌های کاربردی، انجام می‌دهند.

وایت می‌گوید یکی دیگر از دلایل کاهش اعتماد این است که بسیاری از شرکت‌ها همچنان بر بهره‌مندی از مزایای بالقوه ابر متمرکز هستند.

این چیزی است که از طریق آن نیز وارد می شود پیش‌بینی فناوری گارتنر برای سال 2023. این تحلیلگر می گوید رهبران دیجیتالی که به دنبال ارتقای موقعیت مالی سازمان خود در زمان آشفتگی اقتصادی هستند، باید ضمن تسریع تحول دیجیتال، به دنبال اشکال جدیدی از تعالی عملیاتی باشند.

همچنین: پیدا کردن یک مربی می تواند شغل شما را افزایش دهد. در اینجا 5 مزیت بزرگ وجود دارد

با این حال، علاقه هیئت مدیره به همه چیزهای دیجیتالی فقط به خاطر نگاه کردن به افتخارات اخیر نیست. وایت می‌گوید که سازمان‌ها به سرمایه‌گذاری در فناوری در عصر پس از کووید ادامه می‌دهند، زیرا فکر می‌کنند این امر به آنها کمک می‌کند تا با آنچه در آینده در راه است کنار بیایند.

با این حال، نظرسنجی Nash Squared نشان می دهد که علاقه به فضای ابری همچنان در اولویت امروزی است.

با این حال، این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که صیقل دادن این جواهرات داده‌ها همچنان یک چالش برای اکثر سازمان‌ها است. تنها یک پنجم (21٪) از رهبران دیجیتال احساس می کنند که کسب و کار آنها در استفاده از بینش داده ها برای ایجاد درآمد بیشتر بسیار مؤثر است.

وایت می‌گوید: «این بازار با مجموعه‌ای از فناوری‌ها و قابلیت‌های کاملاً جوان، همچنان در حال رشد و تکامل است.

it-leader-cio-cto-software-develop-it-teamwork.jpg

تصویر: جاسپر کول/گتی

رهبران دیجیتال و همتایان تجاری آن‌ها معمولاً رویکردی انتظاری برای کلان داده‌ها دارند، به این معنی که اجازه می‌دهند بازار قبل از ریختن پول نقد در حوزه‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) کمی رشد کند.

تقریباً دو سوم (64٪) از رهبران دیجیتال معتقدند داده های بزرگ و تجزیه و تحلیل در دو فناوری برتر برای ارائه مزیت رقابتی در طول سال آینده خواهند بود.

او همچنین به فشار بر زنجیره تامین اشاره می کند. مدیران اجرایی اختلالات ناشی از بیماری همه گیر و سپس تهاجم روسیه به اوکراین را دیده اند و اکنون به دنبال ابزارهایی برای پاسخگویی انعطاف پذیر به نوسانات عرضه و تقاضا هستند.

او می گوید: «این موجی از تغییر است که قرار نیست معکوس شود. “تغییر شروع شده است و مردم به روی آن باز هستند. همانطور که ما به جلو می رویم، رهبران دیجیتال باید به تغییر شیوه عملکرد مشاغل ادامه دهند.”

کسب‌وکارها مجبور بودند در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا، راه‌های مبتنی بر فناوری را برای انجام کارها به روشی متفاوت بیابند، چه قرار دادن فرآیندها در فضای ابری یا ایجاد پلتفرم‌های دیجیتال جدید برای کمک به مشتریان برای تعامل مؤثر.

بنابراین، تعهد به ابر همچنان قوی است – و وایت می‌گوید که این به این دلیل است که رهبران دیجیتال می‌خواهند سرمایه‌گذاری‌های کاهش‌یافته آن‌ها در فناوری اطلاعات مبتنی بر تقاضا قبل از شروع طیف جدیدی از ابتکارات متمرکز بر حوزه‌های فناوری نوظهور حل و فصل شود.

به طور خلاصه، رهبران دیجیتال بر این باورند که سرمایه‌گذاری در فناوری – خواه IT درخواستی، تجزیه و تحلیل داده‌ها یا اتوماسیون باشد – به سازمان‌هایشان کمک می‌کند تا با آنچه که در حال حاضر یک محیط تجاری بسیار چالش برانگیز است مقابله کنند.

فقط کمتر از دو سوم (63٪) از رهبران دیجیتال استفاده در مقیاس بزرگ از ابر را گزارش کرده اند و نیمی از پاسخ دهندگان انتظار دارند که در 12 ماه آینده مزیت رقابتی ارائه دهد.

او می‌گوید: «رشد از افرادی حاصل می‌شود که به حرکت خود در فضای ابری ادامه می‌دهند. سازمان‌های بسیار بزرگ هنوز هم پلتفرم‌های میراثی بزرگی دارند. در مقطعی در آینده، این پلتفرم‌ها نیز باید تغییر کنند و حرکت کنند.»

او مثالی می‌آورد: “اگر خرده‌فروشی می‌کنید، تجربه‌ای که به‌عنوان یک کارمند دارید بسیار متفاوت از تجربه دو یا سه سال پیش است. در حال حاضر، مردم فقط می‌خواهند قبل از اینکه به سراغ این کار بروند، کمی این تغییر را جاسازی کنند. موج بزرگ بعدی.”