نحوه راه اندازی چراغ های هوشمند با حرکت به عنوان یک روال الکسا


img-6191.jpg

این روال باعث می شود که در راهرو به راحتی دیده شوید، اما آبی تیره دید در شب را خراب نمی کند.

سال گذشته، من یک بررسی از نوار نوری زیبای Govee Lyra نوشتم و نشان دادم که می توان آن را با یک سنسور حرکت جفت کرد. اما من واقعاً در مورد نحوه انجام این کار و نحوه فکر کردن در مورد راه‌اندازی محرک‌ها و اقدامات خانه هوشمند وارد جزئیات نشدم.

در این مقاله، ما این کار را انجام خواهیم داد. ما استفاده خواهیم کرد سنسور حرکت رنگ به عنوان ماشه سنسور، نوار نور لیرا به عنوان دستگاهی که اقدام می کند، و الکسا هم به عنوان محرک صوتی و هم مکانیزم کنترل.

مهم است که دستگاه هایی را انتخاب کنید که با روال های الکسا کار کنند. روتین ها مینی برنامه های کوچکی هستند که نحوه رفتار دستگاه های هوشمند را کنترل می کنند.

حسگر حرکتی: به عنوان یک سنسور حرکت، من را انتخاب کردم سنسور حرکت رنگ. من آن را انتخاب کردم زیرا یکی از معدود حسگرهای حرکتی بود که از باتری های AAA استفاده می کرد، به این معنی که سنسور باید بتواند حدود دو سال بدون تعویض باتری کار کند. من دوست ندارم به طور مرتب باتری دستگاه های هوشمند خود را تعویض کنم. من ترجیح می دهم آنها را تنظیم کنم و فقط بگذارم اجرا شوند. یک نقطه ضعف این است که سنسور حرکت Hue به این نیاز دارد پل رنگ، اما از آنجایی که من قبلاً یکی از آن ها را برای لامپ های Hue خود داشتم، هیچ مانع واقعی برای ورود وجود نداشت.

چراغ های هوشمند: هدف من روشن و خاموش شدن چراغ ها در یک راهرو به خصوص تاریک بود. این گووی لیرا برای قرار گرفتن در یک گوشه و روشن کردن فضا با رنگ آبی بسیار عالی بود. بنابراین این چیزی است که من انتخاب کردم تا از آن استفاده کنم.

الکسا: ما دستگاه های الکسا را ​​در سراسر خانه داریم و زیرساخت خانه هوشمند خود را بر روی آنها ساخته ایم. بنابراین منطقی بود که از ویژگی روتین های الکسا برای راه اندازی این برنامه نیز استفاده کنیم.

تقریباً هر فروشنده خانه هوشمند نوعی برنامه اختصاصی برای کنترل پیشنهادات خود دارد. در بیشتر موارد، قبل از اینکه الکسا یک دستگاه را کنترل کند، ابتدا باید توسط برنامه فروشنده کنترل شود. من قصد ندارم به جزئیات زیادی در مورد برنامه Hue یا Govee بپردازم، زیرا هر برنامه فروشنده متفاوت است.

نکته کلیدی که باید به آن توجه کنید این است که باید مطمئن شوید که یک حساب کاربری دریافت کرده اید (زیرا یک جزء اینترنت در این مورد وجود دارد)، برنامه را نصب کنید و دستگاه خود را به گونه ای پیکربندی کنید که توسط آن برنامه کنترل شود. در اپلیکیشن Hue، نام حسگر حرکتی خود را “Hall Motion Sensor” گذاشتم.

هنگامی که تأیید کردید که دستگاه می تواند توسط برنامه فروشنده آن کنترل شود، می توانید به مرحله بعدی بروید.

مهارت های الکسا مانند افزونه های کوچک الکسا هستند. در حالی که برخی از مهارت ها به الکسا آموزش می دهند گوز (بیش از 116000 بار نصب شده) یا اروغ زدن (بیش از 1400 بار نصب شده است)، مهارت های دیگر به شما کمک می کند سفارش پیتزا یا یاد بگیر المانها. مهارت‌هایی که ما به آن‌ها علاقه‌مندیم، مهارت‌هایی هستند که توسط فروشندگان دستگاه‌های هوشمند برای کنترل دستگاه‌هایشان ارائه می‌شوند.

برای پیدا کردن یک مهارت، برنامه الکسا خود را باز کنید، نماد More را در پایین صفحه فشار دهید، سپس Skills & Games را از منو انتخاب کنید. پس از آن، برای جستجوی یک مهارت، نماد ذره بین را بزنید. در مورد خودم، Hue را جستجو کردم. این مرحله و مرحله بعدی را برای Govee (و هر چراغ دیگری که نیاز به کنترل دارد) تکرار کنید.

img-7048.png

پس از جستجو و یافتن مهارت فروشنده دستگاه، باید مهارت را پیوند دهید. بیشتر اوقات، این شامل زدن دکمه Enable و سپس ورود به سیستم با نام کاربری و رمز عبوری است که هنگام تنظیم یک حساب کاربری با فروشنده استفاده کرده اید.

همانطور که در تصویر زیر می بینید، مهارت My Govee قبلاً در برنامه الکسا فعال شده است.

img-7049.png

این هسته اصلی فرآیند است. اگر مهارت‌های الکسا مانند افزونه‌ها هستند، روال‌ها مانند اقدامات هستند — اسکریپت‌های کوچکی که با الکسا و دستگاه‌های کنترل‌شده پلاگین تعامل دارند. فروشندگان مهارت‌هایی را می‌نویسند که دستگاه‌ها را هدایت می‌کنند، اما شما به راحتی می‌توانید با انتخاب گزینه‌های روی یک فرم، یک روال را تنظیم کنید.

ما با باز کردن برنامه الکسا، فشار دادن نماد More در پایین صفحه و سپس ضربه زدن روی Routines شروع می کنیم. برای افزودن یک روال جدید، روی علامت مثبت در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.

img-7050.png

در زیر صفحه روتین جدید خالی است. ابتدا ضربه بزنید نام روتین را وارد کنید. ما نام خود را Hallway Motion می گذاریم.

img-7051.png

ماشه رویدادی است که باعث می شود روال اجرا شود. برای تعریف یک تریگر در الکسا، کلیک کنید وقتی این اتفاق می افتد روی صفحه معمولی شما یک دسته کامل از دسته ها را خواهید دید. برای حسگر حرکت ما، خانه هوشمند را انتخاب کنید. خانه هوشمند اکثر دستگاه های خانه هوشمند را کنترل می کند.

img-7052.png

اپلیکیشن الکسا لیستی از دستگاه هایی را به شما ارائه می دهد که می توانند به عنوان محرک عمل کنند. اینها دستگاه هایی هستند که قبلاً به عنوان مهارت به الکسا مرتبط بودند. در مورد من، من سه حسگر دارم، سنسور حرکت Hue، یک Echo Show که قادر به تشخیص حرکت است، و یک سنسور دما به نام “طبقه بالا” زیرا… منتظر آن باشید… در طبقه بالا.

بیایید کلیک کنیم سنسور حرکت هال.

img-7054.png

این صفحه بعدی چند گزینه به ما می دهد. ابتدا باید تصمیم بگیریم که آیا می‌خواهیم محرک زمانی رخ دهد که حرکت را حس می‌کند یا زمانی که احساس نمی‌کند. از آنجایی که می‌خواهیم وقتی حرکت حس می‌شود، نور روشن شود، وقتی حرکت است… را تنظیم می‌کنیم شناسایی شده.

img-7055.png

برگردیم به صفحه روال جدید، بیایید کلیک کنیم افزودن اکشن. یک بار دیگر، مجموعه ای از دسته ها را خواهیم دید. به احتمال زیاد لیست دسته اقدامات شما طولانی تر از لیست دسته های ماشه شما خواهد بود. این به این دلیل است که در اکثر خانه‌ها چیزهای بیشتری نسبت به دستگاه‌هایی که به‌روزرسانی وضعیت را ارسال می‌کنند، می‌توان روشن و خاموش کرد.

در مورد ما، یک بار دیگر انتخاب خواهیم کرد خانه هوشمند. همانطور که می بینید، می توانید اکشن را روی همه دستگاه ها اعمال کنید، فقط یک نور، برای گروهی از نورها یا یک صحنه. ما فقط می خواهیم یک چراغ را روشن کنیم، بنابراین ما انتخاب می کنیم چراغ ها.

img-7056.png

همه چراغ های هوشمند شما با نام ارائه می شوند. من می روم انتخاب کنم لیرا و سپس ضربه بزنید بعد. در اینجا، به من داده می شود که چه چیزی را تنظیم کنم. من می خواهم نور را کاملا روشن کنم و آن را آبی کنم.

img-7058.png

هنگامی که نور را پیکربندی کردید، ضربه بزنید بعد، و به صفحه اصلی روتین باز خواهید گشت. اصابت صرفه جویی، و شما تمام شده اید.

img-7059.png

از آنجا که راهروی پشتی بسیار تاریک است، ما ترجیح می‌دهیم چراغ را روشن کنیم. گفتنی است، اگر بخواهیم چراغ را خاموش کنیم، فقط می توانیم بگوییم “الکسا، لایرا را خاموش کن” و خاموش می شود.

من همچنین روال دیگری را تنظیم کردم، این بار بر اساس برنامه، که لیرا را حدود نیم ساعت پس از طلوع خورشید خاموش می کند. این کار با ایجاد یک روال جدید، تنظیم «وقتی این اتفاق می‌افتد» برای زمان‌بندی، تعیین زمان در فرم زمان‌بندی (طلوع و غروب خورشید گنجانده شده است) و سپس تنظیم Add Action برای خاموش کردن Lyra انجام می‌شود.

هنگامی که با روال ها راحت شدید، می توانید انواع تغییرات را انجام دهید. ما چند چراغ دیگر در خانه داریم که حوالی غروب روشن می شوند و حوالی طلوع خورشید خاموش می شوند. وقتی برای اولین بار شروع به بازی با روتین‌ها کردم، الکسا را ​​برای پخش «اینجا خورشید می‌آید» در صبح زود راه‌اندازی کردم تا از خواب بیدار شوم، اما متوجه شدم که درست در خواب هستم. سرگرم کننده بود، اما صدای زنگ بلند معمولی قدیمی برای من بهتر کار می کند.

درمورد شما چطور؟ چه روال هایی را تنظیم کرده اید؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید.


می توانید به روز رسانی های روزانه پروژه من را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید. حتما من را در توییتر دنبال کنید @DavidGewirtz، در فیس بوک در Facebook.com/DavidGewirtz، در اینستاگرام در Instagram.com/DavidGewirtzو در یوتیوب در YouTube.com/DavidGewirtzTV.




منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/smart-home/how-to-set-up-motion-triggered-smart-lights-as-an-alexa-routine/#ftag=RSSbaffb68