خرابی اپل واچ اولترا: باتری بسیار بزرگتر، اما تعمیر آن دشوار است

در مجموع، اپل از 32 پیچ برای محکم کردن قطعات داخلی از جمله سنسور عمق و میکروفون استفاده کرد.

باتری بزرگتر اپل واچ اولترا دارای ظرفیت 2.1 وات ساعت (وات ساعت) است که تقریباً دو برابر ظرفیت باتری 1.19 وات ساعت در اپل واچ سری 8 است.

دسترسی به باتری نیاز به گرم کردن صفحه نمایش ساعت اولترا و استفاده از یک ابزار سفارشی برای پاک کردن آن دارد. iFixit در این فرآیند صفحه نمایش را شکست. کابل انعطاف پذیر صفحه نمایش در زیر باتری مدفون است، در حالی که باتری و اجزای موتور Taptic با پیچ ها و براکت های بیشتری در جای خود نگه داشته می شوند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/apple-watch-ultra-teardown-a-much-bigger-battery-but-repairs-are-difficult/#ftag=RSSbaffb68

متیو میلر، منتقد موبایل ZDNET، Watch Ultra خود را برای چرخش در رویداد استقامتی Tough Mudder 15K انتخاب کرد. بخشی از مسیر شامل خزیدن روی صخره ها، در گل و لای و از میان آب بود. Watch Ultra او روی قاب خراشیده شده بود، اما نه روی صفحه نمایش واقعی، که بی عیب و نقص باقی ماند. بنابراین، در مورد میلر، لب برآمده از صفحه نمایش محافظت می کند. ساعت‌های سری 8 و مدل‌های دیگر دارای لبه‌های منحنی و در معرض دید بیشتری هستند.

به طور کلی، تعمیر دستگاه برای کسی جز متخصصان یا کارکنان خدمات اپل آسان به نظر نمی رسد. با این حال، مانند آیفون 14، تعمیرکاران می توانند از صفحه نمایش و صفحه پشتی به قطعات داخلی دسترسی داشته باشند.

صفحه پشتی سرامیکی Watch Ultra با پیچ محکم شده است، که جدا کردن آن را با ابزار مناسب بسیار ساده می کند، اما جدا کردن آن باعث از بین رفتن واشر می شود که از آن در برابر آب محافظت می کند و به عنوان یک چسب عمل می کند. تعویض واشر برای بازگرداندن درجه مقاومت در برابر آب دستگاه در عمق 100 متری مشکل خواهد بود. همچنین، برداشتن صفحه پشتی به باتری دستگاه دسترسی نمی دهد.

کارشناسان تعمیر گجت در iFixit دارند اپل واچ اولترا را جدا کرد، یک دستگاه پوشیدنی برای طرفداران ورزش های شدید است و تایید کرد که باتری آن تقریبا دو برابر باتری واچ سری 8 است.

اپل واچ اولترا از 799 دلار شروع می شود و صفحه نمایش بزرگ 49 میلی متری را ارائه می دهد که همچنین روشن تر از سایر مدل های ساعت است. بدنه از جنس تیتانیوم با صفحه نمایش شیشه ای کریستال یاقوت کبود تخت و قاب پشتی سرامیکی ساخته شده است.

همچنین: اپل واچ جدید می خواهید؟ ما 5 بهترین مدل موجود را با هم مقایسه کردیم

apple-watch-ultra

تصویر: اپل

iFixit از لب‌های برآمده Watch Ultra به‌عنوان «ویژگی بیش از حد فروش» انتقاد کرد، زیرا فقط در برابر ضربه‌های جانبی محافظت می‌کند. برای مثال، اگر صخره‌نورد هستید، تماس با یک صخره از جلو ممکن است نیاز به تعویض صفحه نمایش داشته باشد.

بلندگوهای اپل واچ اولترا نیز بزرگتر از بلندگوهای ساعت استاندارد هستند. iFixit دریافت که صدای آژیر اضطراری Ultra به اندازه کافی بلند نیست که مفید باشد، اما فکر می کند بلندگوهای بزرگتر می توانند هنگام تماس در محیط های پر سر و صدا کمک کنند.