حتی دارندگان مک M1 می توانند سه نمایشگر با این ایستگاه داکینگ Ugreen داشته باشند


Ugreen Docking Station Pro پورت ها را نشان می دهد

پورت های جلویی شامل USB-A 3.2 Gen 2 10 گیگابیت بر ثانیه، USB-C 3.2 Gen 2 با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه، ترکیبی از هدفون/میکروفون و یک جفت اسلات کارت خوان SD/TF است.

مایکل گاریفو/ZDNET

هر کسی که از الف استفاده کرده است مک بوک یا هر کدام لپ تاپ فقط USB-C احتمالاً با “زندگی دانگل” آشنایی دارد. در حالی که ما منتظر هستیم تا بقیه دنیا همه چیز را با USB-C انجام دهند، اغلب مجبوریم به یک سری آداپتورها متوسل شویم تا در کنار لوازم جانبی و نمایشگرهای قدیمی یا کمتر سازگارمان کمک کنند.

بسیاری از کاربران مک M1 همچنین با این سردرد مواجه شده اند که متوجه می شوند جاه طلبی های چند مانیتور آنها توسط اپل محدود شده است که تراشه M1 را فقط به یک مانیتور (در مورد مک بوک) یا دو نمایشگر (در صورت داشتن M1 Mac Mini) خنثی کرده است.

در حالی که من اخیراً یک داک Thunderbolt 4 از Accell را معرفی کردم (Thunderbolt یک نوع بسیار سریع و همه کاره از USB-C است) که می تواند همه این مشکلات را برای کاربران رایانه های شخصی ویندوز حل کند، آن واحد عالی هنوز فاقد یک ویژگی بود که می توانست آن را به عنوان همه کاره برای کاربران M1 Mac.

این گزینه از Ugreen با اضافه کردن پشتیبانی DisplayLink این کمبود را برطرف می‌کند و این امکان را برای M1 شما فراهم می‌کند تا کارهایی را انجام دهد که حتی اپل هرگز قصدش را نداشته است. بیایید نگاهی بیندازیم که چرا این ترکیب از ویژگی‌ها، ایستگاه اتصال چندکاره USB-C Ugreen را به یک همراه ایده‌آل برای رایانه‌های شخصی مک یا ویندوز شما تبدیل می‌کند.

Ugreen Multifunction Docking Station Pro مجموعا 12 پورت را بین مجموعه اتصالات جلو و عقب خود ارائه می دهد. مانند بسیاری از ایستگاه های اتصال USB-C، راه سریعی را برای شما فراهم می کند تا تنها با وصل کردن یک کابل، لپ تاپ خود را به یک ایستگاه کاری رومیزی کامل تبدیل کنید.

همچنین: اینترنت پایین در خانه؟ این آداپتور به شما امکان می دهد کابل را برای اتصال بهتر تغییر کاربری دهید

پورت های جلویی (نشان داده شده در بالا) شامل یک پورت USB-C با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه است که به احتمال زیاد از آن به عنوان نقطه اتصال لپ تاپ خود استفاده می کنید. با این حال، دسترسی سریع به پورت ترکیبی هدفون/میکرون، کارت خوان SD/TF، ​​و یک پورت USB-A اضافی برای آن دسته از موش‌ها، صفحه‌کلیدها یا سایر لوازم جانبی مزاحم که استانداردهای قدیمی‌تر را دارند نیز دارید.

پشت ایستگاه داک Ugreen's Thunderbolt 4

قسمت پشتی دستگاه جایی است که می‌توانید پیچیدگی کابل‌ها را که همه می‌دانیم از آن خجالت می‌کشید پنهان کنید.

مایکل گاریفو/ZDNET

در پشت، ایستگاه docking شامل پورت های زیر است:

  • دو پورت USB-A 5 گیگابیت بر ثانیه برای وسایل جانبی مانند ماوس، صفحه کلید، وب کم و چاپگر
  • یک پورت USB-C 3.2 Gen 2 10Gbps برای اتصال لپ تاپ یا دستگاه دیگری در عقب
  • یک پورت انتقال برق PD 3.0 20V/5A سازگار با عقب که می‌توانید آداپتور برق USB-C لپ‌تاپ یا منبع تغذیه دیگر را متصل کنید.
  • یک پورت اترنت گیگابیتی
  • سه درگاه خروجی ویدئو: یک HDMI 8K @ 30Hz (سازگار با عقب با 4K @60Hz)، یک HDMI 4K @60Hz و یک DisplayPort (DP) 4K @60Hz

همه اینها به توانایی اجرای یک صفحه نمایش سه گانه با اتصال LAN سیمی سخت، مجموعه ای از لوازم جانبی USB-C و USB-A و برق، همه از طریق یک کابل Thunderbolt 4 منفرد تبدیل می شود. شما باید آداپتور برق خود را تهیه کنید، که اگر قبلاً یک آداپتور مبتنی بر USB-C از لپ تاپ خود نداشته باشید، ایده آل نیست. به عنوان مثال، دارندگان مک بوک مبتنی بر MagSafe و کاربران مک مینی، احتمالاً نیاز به خرید دارند. یک شارژر USB-C شخص ثالث که می گوید با مدل لپ تاپ آنها سازگار است.

کابل همراه با ایستگاه اتصال Ugreen's Thunderbolt 4

داک شامل یک کابل تاندربولت 4 (~1 متر) است که می توانید برای اتصال سیستم خود از آن استفاده کنید.

مایکل گاریفو/ZDNET

در این مرحله، ممکن است بگویید، “صبر کن… مک بوک/مینی M1 من نمی تواند از تنظیم سه مانیتور پشتیبانی کند، پس فایده چیست؟” به طور معمول، این درست خواهد بود. با این حال، اینجاست که DisplayLink وارد می‌شود. این فناوری به شما امکان می‌دهد با ایجاد خروجی‌های GPU مجازی (کارت ویدیو) مانیتورهای اضافی را تقریباً روی هر سیستم ویندوز یا MacOS اجرا کنید.

در مورد M1 MacBook Air و M1 Mac Mini که این داک را با آنها آزمایش کردم، فرآیند نصب شامل نصب درایور از وب سایت Synaptics (سازندگان DisplayLink).. پس از اتمام نصب سریع، نمایشگرهای HDMI و DP را در رزولوشن‌های مختلف آزمایش کردم. همه آنها بدون مشکل در بخش نمایشگر استاندارد برنامه تنظیمات MacOS ظاهر شدند، بدون هیچ تفاوت قابل تشخیصی بین آنها و مانیتورهایی که به صورت بومی از طریق خروجی ویدیوی تاندربولت مک یا خروجی HDMI تنها مک مینی متصل شده اند. واقعاً به طرز شگفت آوری ساده بود.

Ugreen Thunderbolt 4 از کناره داک می شود

این دستگاه به طور مطمئنی سنگین است تا از کشیدن سیم ها به اطراف جلوگیری کند. علیرغم ساختار سنگین، هنوز فقط حدود 3 در 2.25 در 5.25 اینچ است.

مایکل گاریفو/ZDNET

البته، Ugreen Multifunction Docking Station Pro به هیچ وجه ارزان ترین راه حل نیست. شما می توانید بسیاری از کارهای مشابه را با صرف هزینه بسیار کمتر برای ترکیبی از چندین آداپتور، دانگل و کابل انجام دهید. اما، بخش بزرگی از هزینه ای که در اینجا می پردازید، راحتی فوق العاده ای است که این واحد منفرد و یکپارچه فراهم می کند. این قرار است یک خانه مجرد برای همه نیازهای ارتباطی و سازگاری شما باشد، و در آزمایش من این کار را به خوبی انجام داد.

وقتی بعد از یک روز طولانی و خسته کننده به میز خود می نشینید و فقط کافی است آن کابل را برای اتصال به چند دستگاه جانبی وصل کنید، پولی که برای این کار خرج کرده اید ارزشش را دارد. این حتی برای کاربران M1 Mac که در غیر این صورت ممکن است برای رسیدن به اهداف راه‌اندازی کامل خود بدون آداپتور دارای DisplayLink مانند این مشکل داشته باشند، صادق‌تر است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/your-m1-mac-can-have-three-displays-at-last-with-this-ugreen-docking-station/#ftag=RSSbaffb68