بهترین آژانس مسافرتی یک الگوریتم هوش مصنوعی است

greece-laptop.jpg

تصویر: اریکا کریستینا مانو / شاتر استوک

همچنین: متاورس، هوش مصنوعی و «برنامه های فوق العاده»: مراقب این روندهای برتر فناوری در سال 2023 باشید

مورتی می گوید: «چشم انسان برای تشخیص آنچه الگوریتم های ما می توانند واقعاً پیچیدگی زیادی دارند. سیگنال‌های زیادی در سمت مسافر و همچنین طرف شریک وجود دارد که مدل‌های ما قادر به گرفتن آن‌ها هستند.»

برای تبدیل این داده ها به محصولات و خدمات و توسعه مدل های ML، Expedia بیش از 6000 توسعه دهنده نرم افزار، دانشمند داده و طراح دارد.

چه در مورد ارائه بینش به مسافران ما، ایجاد تجربیات شخصی بهتر برای نیازهای مسافر و همچنین نیازهای شریک باشد، همه چیز – از جستجو، مرتب سازی، توانایی های ما برای هدایت کلاهبرداری و محافظت از خطر – توسط هوش مصنوعی و ML در سراسر جهان ارائه می شود. هیئت مدیره،” راتی مورتی، مدیر ارشد اجرایی گروه Expedia می گوید.

اساساً، هر ضربه کلید و حرکت ماوس در سایت به Expedia کمک می‌کند اولویت‌های شما را بهتر درک کند و ویژگی‌هایی مانند ردیابی قیمت، پیش‌بینی‌ها، و یکی از آخرین عرضه‌های آن، امتیازات تجربه مهمان را ارائه دهد.

مورتی می‌گوید: «ما در حال حاضر شاهد صرفه‌جویی چند میلیون دلاری تنها با استفاده از اتوماسیون و هوش مصنوعی در مرکز تماس بوده‌ایم.

امتیازات تجربه مهمان که در می 2022 رونمایی شد، سیگنال‌هایی را از نظرات مشتریان، تجربیات و موارد دیگر دریافت می‌کند تا به املاک هتل امتیاز بدهد. این امتیاز نحوه ارائه ویژگی ها به بازدیدکنندگان سایت و دیده شدن ملک را هدایت می کند.

نگرانی‌های مربوط به این نوع چت‌ها معمولاً به کارآمد بودن آنها و حل مشکل آنها مربوط می‌شود. با این حال، 60 درصد از مسافران با استفاده از ابزار چت خودکار Expedia به صورت سلف سرویس می‌پردازند و هر چه تعداد افراد بیشتری از آن استفاده کنند، هوشمندتر و مفیدتر می‌شود. این در مورد همه الگوریتم های شرکت صدق می کند.

اگر تا به حال برای مشاوره سفر به وب مراجعه کرده اید، احتمالاً به آن رسیده اید وب سایت Expedia. سایت مسافرتی ابزارهای مفیدی مانند توصیه‌های سفر، خرید هوشمند و ردیابی قیمت را به مسافران ارائه می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که بهترین هزینه را برای شما به دست می‌آورید. ممکن است از این که بدانید این توصیه ها واقعاً توسط انسان ها ارائه نشده اند، شوکه شوید.

Expedia علاوه بر استفاده از هوش مصنوعی و ML برای ارائه تجربیات بهتر به مشتریان خود، همچنین توانسته است از قدرت هوش مصنوعی برای کاهش هزینه های تجاری استفاده کند.

مورتی می‌گوید: «هرچه بیشتر از ما استفاده کنید، بیشتر در مورد خود به ما بگویید، ما با مدل‌های خود بهتر عمل می‌کنیم. ما یک سرویس هوشمند یادگیری مستمر داریم که هوش مصنوعی و مدل‌های یادگیری ماشینی ما را هر روز بهتر و هوشمندتر می‌کند، بنابراین می‌توانیم به شخصی‌سازی تجربیات شما ادامه دهیم.»


منبع: https://www.zdnet.com/article/the-best-travel-agent-is-an-ai-algorithm/#ftag=RSSbaffb68

گروه Expedia برای بهبود قابلیت های مکالمه خود، بیش از 29 میلیون مکالمه مجازی را تامین می کند. این پیاده سازی بیش از 40 درصد در هزینه های متغیر عامل شرکت صرفه جویی کرده است.

همچنین: چگونه یک شرکت املاک و مستغلات از هوش مصنوعی برای یافتن و حذف زبان نژادپرستانه از اسناد ملک استفاده می کند

بخش بزرگی از پلتفرم Expedia می‌تواند خدمات مشتری را به مشتریانی ارائه دهد که ممکن است در سفر با مشکلاتی مواجه شوند و به کمک فوری نیاز داشته باشند. این امر به ویژه در زمانی که همه‌گیری برای اولین بار اتفاق افتاد و مردم مجبور بودند سفرها، پروازها را لغو کنند یا بفهمند که آیا حتی می‌توانند سفر کنند، صادق بود.

داده‌هایی که Expedia برای اطلاع از اولویت‌های شخصی شما جمع‌آوری می‌کند، از نمایه، انتخاب‌های شما و مهم‌تر از همه الگوهای رفتار شما می‌آیند. این شرکت همچنین از داده های تامین کننده برای کمک به ارائه مفیدترین و دقیق ترین توصیه ها استفاده می کند.

مورتی می‌گوید: «ما داده‌های زیادی داریم که می‌توانیم آن تجربیات را برای مسافران و شرکایمان به‌گونه‌ای که هیچ‌کس دیگر واقعاً در آن قرار ندارد، هدایت کنیم. و همه کارهایی که امروز انجام می‌دهیم واقعاً بر روی استفاده از این داده‌ها، هوش مصنوعی و ML است».

مورتی می‌گوید: «در دوران کووید، ما با هجوم زیادی از تماس‌های مرکز تماس همراه با لغو پرواز و غیره مواجه می‌شدیم. بنابراین ما آن لحظه را صرف کردیم تا واقعاً قابلیت‌های AI/ML خود را ایجاد کنیم.

به نظر می رسد یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی در مورد ترجیحات سفر شما بیشتر از یک انسان می داند.

مورتی می‌گوید: «این واقعاً تعدادی سیگنال را در نظر می‌گیرد، مانند رتبه‌بندی‌ها و بررسی‌های ما در مورد این ویژگی خاص». بنابراین، مجموعه‌ای از مدل‌های ریاضی و یادگیری ماشینی به ما کمک می‌کنند تا بفهمیم این تامین‌کننده خاص چقدر خوب است، بنابراین می‌توانیم هنگام رزرو، اطمینان بیشتری به مسافرانمان بدهیم.»

پلتفرم Expedia سالانه بیش از 600 میلیارد پیش‌بینی هوش مصنوعی را پردازش می‌کند که توسط 70 پتابایت داده تامین می‌شود. برای اینکه بفهمیم این حجم از داده چقدر است، یک پتابایت برابر با 20 میلیون کابینت پرونده است. Teradata.