اسپیس ایکس 54 ماهواره دیگر Starlink را به فضا پرتاب می کند تا پهنای باند جهانی را گسترش دهد


starlink-satellite.jpg

شاتر استاک

پس از پنج روز تأخیر آب و هوا، یکشنبه 18 شهریور، اسپیس ایکس یک موشک فالکون ۹ پرتاب کرد از مجموعه پرتاب فضایی 40 (SLC-40) در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا. این ماموریت 54 ماهواره دیگر را برای گسترش پهنای باند جهانی خود به مدار زمین فرستاد.

راه اندازی ستاره لینک

اسکرین شات از پرتاب SpaceX در 18 سپتامبر 2022 گرفته شده است

اسکرین شات توسط سابرینا اورتیز/ZDNet

Starlink در حال حاضر تمام شده است 3000 ماهواره در مدار. اسپیس ایکس به سرعت در حال گسترش مجموعه ماهواره های خود با پرتاب هایی است که اغلب، تقریبا هر هفته انجام می شود. اسپیس ایکس تاکنون از رکورد 31 پرتاب خود در سال 2021 فراتر رفته است که بیشترین پرتاب در یک سال است.

از ماه جولای، Starlink پهن باند در 36 کشور از جمله پوشش قابل توجهی در ایالات متحده، مکزیک، کانادا، اروپا، استرالیا و نیوزیلند در دسترس است.

دیروز، ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس توییت کرد این پوشش در حال حاضر در هر هفت قاره، حتی قطب جنوب در دسترس است. می توانید اتصال جهانی Starlink را در این مورد مشاهده کنید نقشه.

روی نقشه، می توانید ببینید که اسپیس ایکس قصد دارد تا سال 2023 به طور قابل توجهی پوشش خود را از جمله بقیه ایالات متحده را گسترش دهد. ماسک اخیراً در توییتی اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2023 بیش از 100 پرتاب داشته باشد.

امسال سال قابل توجهی در گسترش استفاده از Starlink بوده است. Starlink به گروه جدیدی از مشتریان با گسترش فناوری دسترسی پیدا کرده است کشتی های کروز، ماشین های RV و حتی خدمات تلفن همراه.

استارلینک در تمامی کشتی‌های رویال کارائیب بین‌المللی، سلبریتی کروز و سیلورسا در نتیجه مشارکت آنها استفاده خواهد شد. تا سال 2023 طول می کشد تا روی همه کشتی ها نصب شود.

همچنین، T-Mobile با اسپیس ایکس همکاری کرده است تا از طریق امکان اتصال تلفن های همراه به ماهواره های Starlink اسپیس ایکس، اتصال تلفن همراه بیشتری را به مناطق مرده بیاورد.




منبع: https://www.zdnet.com/article/spacex-launches-another-54-starlink-satellites-into-space-to-expand-global-broadband/#ftag=RSSbaffb68