اخبار متفاوت در مورد زنجیره تامین الکترونیک

یافته ها، بخشی از فصلنامه اطلاعات کالایی Q3 Supplyframe (CIQ)، پیش بینی می کند که 52٪ از ابعاد زمان پایان قطعات الکترونیکی در سه ماهه سوم کاهش یا تثبیت شود. تجزیه و تحلیل نشان‌دهنده کوتاه شدن زمان تحویل، تثبیت قیمت‌ها و کاهش تقاضا برای قطعات الکترونیکی انتخابی است. تقاضای خازن و مقاومت نسبت به سه ماهه قبل 12 درصد کاهش یافته است. تقاضای جهانی در ماه ژوئن 11 درصد ماه به ماه در مقایسه با افزایش تاریخی 4 درصدی کاهش یافت و آسیا-اقیانوسیه و منطقه EMEA به ترتیب 11 درصد و 14 درصد کاهش یافتند. تقاضای کلی حافظه از سه ماهه اول به سه ماهه دوم 6 درصد کاهش یافته است و پیش بینی می شود که در سه ماهه سوم مجدداً 2 درصد کاهش یابد.

زنجیره تامین لوازم الکترونیکی جهانی در حال تثبیت است، البته به طور نابرابر. خبر خوب این است که اگرچه انتظار می‌رود تقاضا همچنان قوی بماند و مشکلات تا سال 2023 ادامه داشته باشد، انتظار می‌رود در دسترس بودن بهبود یابد.

تامین-زنجیره.jpg

دگرگونی — Shutterstock
فلگ می‌گوید: «از آنجایی که همه چیز فرصت‌طلبانه‌تر می‌شود، اکنون زمان آن است که تولیدکنندگان انعطاف‌پذیری ایجاد کنند. برای انجام این کار، سازندگان دستگاه‌هایی که به اجزای الکترونیکی متکی هستند، باید از اشکال جدیدی از هوشمندی استفاده کنند تا تصمیماتی را که در طول طراحی محصول جدید می‌گیرند که می‌تواند بر چرخه عمر محصول پایین‌دستی آنها تأثیر بگذارد، آگاه کنند.»

این بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها از قاب تامین، یک اکوسیستم صنعتی است که به مشاغلی که محصولات را در سراسر زنجیره ارزش الکترونیک جهانی طراحی، منبع، بازاریابی و فروش می کنند، ارائه می دهد. عوامل ماندگاری که در سال 2023 پیش می‌روند می‌تواند شامل طولانی شدن زمان تحویل، عدم قطعیت ژئوپلیتیکی و افزایش هزینه‌های لجستیک و نیروی کار باشد، اگرچه به نظر می‌رسد فشارها در حال کاهش است.

استیو فلگ، مدیرعامل و بنیانگذار Supplyframe می‌گوید: «زنجیره تأمین قطعات الکترونیکی در حال بهبود است، اما به کندی و به‌طور ناهموار». “زنجیره تامین الکترونیک چند لایه در یک محیط پیچیده و بی ثبات وجود دارد که در آن رویدادهای همیشه در حال تحول و پیش بینی نشده همچنان بر ظرفیت، هزینه ها، زمان تحویل و سایر ملاحظات تاثیر می گذارد. محدودیت ها و کمبودها تمام نشده است. و تعادل مجدد موجودی ها و اصلاحات بازار اجزا در جریان است.”

برای مصرف کنندگان نهایی، همه اینها به نور در انتهای تونل اشاره می کند. نشانه های اولیه از سرد شدن تورم وجود دارد و قیمت ها باقی مانده است به طور کلی در ماه جولای صاف است. همراه با کاهش تقاضا و کاهش تنش های زنجیره تامین در انواع مختلف، نشانه های اولیه بازگشت به ظاهر عادی بازار در سال 2023 وجود دارد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/mixed-news-about-the-electronics-supply-chain/#ftag=RSSbaffb68

تقاضای کمتر در زنجیره تامین با افزایش در دسترس بودن و کاهش قیمت ها مرتبط است که اثرات بعدی را برای لوازم الکترونیکی مصرفی و کالاهای بادوام دارد. با این حال، تقاضا در سایر زمینه ها، از جمله دستگاه های منطقی قابل برنامه ریزی که نسبت به سه ماهه قبل 9 درصد افزایش تقاضا داشته اند، افزایش یافته است.