پپسی کو با استارتاپ‌ها کار می‌کند تا از منابع جدید نوآوری استفاده کند. در اینجا نحوه انجام آن است

شوارتز می‌گوید هدف آزمایشگاه پپسی یافتن راه‌حل‌های بیشتری از سراسر جامعه استارت‌آپی است که به شرکت کمک می‌کند چالش‌های کوتاه‌مدت خود را حل کند و رشد طولانی‌مدت و پایدار ایجاد کند.

مانیتورهای دیجیتال داده‌های جریان آب را جمع‌آوری می‌کنند، که سپس از طریق تطبیق الگو و یادگیری ماشینی تجزیه و تحلیل می‌شوند. PepsiCo تخمین می زند که با استفاده از فناوری WINT می تواند مصرف سالانه آب را تا 25 درصد کاهش دهد.

شوارتز برای کارآفرینان و صاحبان مشاغلی که به دنبال کار با تجارت بلو چیپ هستند، سه توصیه اصلی را ارائه می دهد:

1. باز بودن و شفافیت را حفظ کنید

اگر استارت‌آپ بداند در حال ورود به چه چیزی است، و رهبران پپسی بدانند وارد چه چیزی شده‌اند، و فرهنگ گفتگوی آزاد را ایجاد کنند، فکر می‌کنم این ما را برای موفقیت آماده می‌کند. استفاده حداکثری از استعدادها در استارت‌آپ‌ها. همه چیز در مورد چابکی ما برای تنظیم و تطبیق فناوری خود با نیازهای کسب و کار است. افراد در کسب و کار ما می دانند که مشکل چیست زیرا آنها هر روز با نقطه درد زندگی می کنند. بنابراین، اگر بتوانند گفتگوی باز و مناسب داشته باشند – و ما انتظار گلوله نقره ای را در روز اول نداریم – آنها می دانند که می توانند راه حل را توسعه دهند و واقعاً نیازهای تجاری را برطرف کنند.”

2. با سرعت موازی کار کنید

شوارتز: “ما می خواهیم بهترین فناوری ها را لمس کنیم.”

تصویر: پپسی کو

شوارتز می گوید با همکاری با شرکت های کوچکتر در سراسر جهان، شرکت او می تواند با تقویت قابلیت های داخلی خود با نوآوری های خارجی، مزیت رقابتی ایجاد کند.

از یادگیری ماشینی گرفته تا هوش مصنوعی و بر روی ترموپلاستیک‌های مبتنی بر زیست، آزمایشگاه‌های PepsiCo استارت‌آپ‌های موفق را شناسایی کرده و سپس با آن‌ها همکاری می‌کنند تا راه‌حل‌های دیجیتالی برای چالش‌های کلیدی کسب‌وکار ایجاد کنند.

شرکت‌هایی که دارای هزاران کارمند هستند به استعدادهای حرفه‌ای بزرگ دسترسی دارند، اما حتی مدیران این شرکت‌های بزرگ می‌دانند که شرکت‌های کوچک‌تر پتانسیل ایجاد برخی ایده‌های خلاقانه را دارند.

شوارتز که قبلا به عنوان مشاور در مک کینزی کار می کرد، می گوید که اکثر استارت آپ ها به دنبال یکی از سه چیز هستند: بودجه، تخصص و مقیاس.

مشاور مک کینزی می‌گوید فهمیدن دلیل آن آسان است مشارکت شرکتی با استارتاپ ها منطقی است: استارت‌آپ‌ها می‌توانند از منابع مالی، منابع و دسترسی به مشتری بهره ببرند، در حالی که شرکت‌ها برای جلوتر از رقبا و اخلالگران باید نوآوری کنند.

شوارتز می گوید: «این دایره ای در دنیای واقعی است که جان می گیرد. UBQ زباله ها را می گیرد و در فرآیندی که معادل کاهش قابل توجه انتشار CO2 است، ترموپلاستیک می سازد.

تا به امروز، این شرکت بیش از 30 استارت آپ را در بیش از 200 کشور جهان گسترش داده است.

در حالی که PepsiCo حدود 250000 نفر را در سراسر جهان استخدام می کند، شوارتز تشخیص می دهد که نمی توان از هیچ شرکتی انتظار داشت که بهترین ایده های خود را در داخل تولید کند.

آزمایشگاه های پپسی کو به دنبال ایده های عالی از جامعه استارت آپی هستند. شوارتز می‌گوید هدف از این برنامه این است که تا حد امکان برای شرکت‌های کوچکتر آزمایشی نوآوری‌های خود را آسان کند و سپس این ایده‌ها را به محصولات مفید تبدیل کند.

او می‌گوید: «هرچه در کوتاه‌مدت و میان‌مدت موفقیت‌های بیشتری داشته باشیم، بیشتر می‌توانیم آزمایش کنیم و واقعاً مرزها را به سمت راه‌حل‌های دورتر پیش ببریم».


منبع: https://www.zdnet.com/article/pepsico-is-working-with-startups-to-tap-new-sources-of-innovation-heres-how-it-does-it/#ftag=RSSbaffb68

همچنین: تحول دیجیتال چیست؟ همه چیزهایی که باید در مورد اینکه چگونه فناوری در حال تغییر تجارت است بدانید

استارت‌آپ‌ها اغلب با این باور که می‌توانند دنیا را تغییر دهند مشخص می‌شوند. ما می‌خواهیم با شرکت‌هایی کار کنیم که اشتیاق خود را برای ارائه چیزهای بزرگ به ارمغان می‌آورند. ما می‌خواهیم اشتیاق هر دو شرکت را بپذیریم – استارت‌آپی که می‌خواهد جهان را تغییر دهد. مقیاس و تخصص PepsiCo. وقتی هر دو طرف دور هم جمع می شوند و چیزهایی را به دست می آورند بسیار عالی است. من فکر می کنم چیزی که کار می کند این است که ما موفقیت ها را جشن می گیریم و مانند یک تیم عمل می کنیم. کاری که ما در پشت صحنه انجام می دهیم تسهیل یک پیوند است. ما بین نوآوری و اجرا عالی.

شوارتز می‌گوید: “این یک فناوری جذاب است که از اینترنت اشیا استفاده می‌کند و به ما کمک می‌کند تاثیر کربن خود را از طریق کارایی تولید کاهش دهیم. همچنین اتوماسیون را به ارمغان می‌آورد و میزان فاضلاب را کاهش می‌دهد.”

شوارتز می‌گوید: «این امر یادگیری ماشینی را می‌گیرد و آن عنصر هوشمند را به فرآیندهایی که قبلاً داریم اضافه می‌کند و کارایی‌های جدیدی ایجاد می‌کند.

او می‌گوید: «ما تخصص ارائه می‌دهیم زیرا می‌دانیم چالشی که در تلاش برای حل آن هستیم. و همچنین مقیاسی را ارائه می‌دهیم زیرا ردپای بزرگی در سراسر جهان داریم.»

شوارتز معاون آزمایشگاه PepsiCo است که یک تیم متخصص در کسب و کار است که وظیفه دارد از قدرت نوآوری تکنولوژیک استفاده کند.

PepsiCo در مورد شرکای راه اندازی خود تصمیم می گیرد از طریق یک فرآیند انتخاب دقیق. آزمایشگاه آن به صدها استارت آپ دسترسی پیدا می کند و سپس نامزدهای بالقوه را به فهرستی برای اجرای آزمایشی و سپس تولید افزایش می دهد.

“بازار به سرعت در حال تغییر است و فناوری‌ها به سرعت در حال تکامل هستند. همانطور که این تکامل اتفاق می‌افتد، ما می‌خواهیم بهترین فناوری‌هایی را لمس کنیم که به ما کمک می‌کنند محصول مناسب را در زمان مناسب به مکان مناسب برسانیم.”

مطمئناً این مورد در پپسی کو است، جایی که دیوید شوارتز، مدیر مجرب، به غول غذا و نوشیدنی کمک می کند تا از استعدادهایی که خارج از دیوار آتش سازمانی و در داخل برخی از نوآورانه ترین شرکت های کوچک در سراسر جهان هستند، استفاده کند.

یکی از این مشارکت ها با شرکت فناوری WINT است که استفاده می کند هوش مصنوعی برای جلوگیری از نشت آب در کارخانه های پپسی کو

شراکت پیشگام دیگری در ترکیه، جایی که PepsiCo در آن حضور دارد، در حال انجام است کار با پالس صنعتی و BrenPower برای نظارت و تشخیص خرابی در تله های بخار در کارخانه های شرکت از طریق یک سیستم هوش مصنوعی. هدف کاهش تلفات بخار و بهبود کارایی است.

جوراب کولر

تصویر: پپسی کو

او روابطی را که از طریق آزمایشگاه‌های پپسی کو ایجاد شده است به عنوان یک برد برد برای هر دو طرف توصیف می‌کند – استارت‌آپ‌ها پشتیبانی و تخصص مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند و شرکت او به فناوری پیشرفته دسترسی پیدا می‌کند.

استارت‌آپ‌ها باید درک کنند که PepsiCo باید بالاترین استاندارد یکپارچگی را حفظ کند. پیروی از استانداردهای صحیح به این معنی است که ما می‌دانیم همیشه محصولات با بالاترین کیفیت را خواهیم داشت و بنابراین، با سرعت مناسب برای آزمایش راه‌حل پیش خواهیم رفت. با جدیت. در پایان، کار ما تماماً در مورد ارائه محصولات عالی به مصرف کنندگان است. بنابراین اگر چیزی در یادگیری ماشینی است، ما می خواهیم بدانیم که مطابق با استانداردهای ما است. همچنین، ما می خواهیم با سرعت بالا کار کنیم. اکوسیستم استارت‌آپ. فکر می‌کنم این یک تجربه عالی برای ما است که سریع‌تر، قوی‌تر کار کنیم و در تحقق اهدافمان بهتر شویم.”

3. دو فرهنگ را به هم نزدیک کنید

شوارتز به ZDNET می‌گوید: “ما استعدادهای خارق‌العاده‌ای در PepsiCo داریم. اما همچنین می‌دانیم که برخی از حوزه‌های فناوری عمیق از پشتوانه‌های زیادی از سوی دنیای سرمایه‌گذاری خطرپذیر برخوردار هستند. ما متوجه شدیم که می‌توانیم از این نوآوری بهره ببریم و آن راه‌حل‌ها را در PepsiCo بیاوریم.”

دیوید-س-هدشات

همچنین: آیا هوش مصنوعی می تواند به حل مشکلات کلان داده آموزش و پرورش کمک کند؟

PepsiCo همچنین از یک فرآیند تبدیل ثبت شده استفاده می کند در ترکیب با مواد UBQ توسعه یافته است تبدیل زباله های خانگی طبقه بندی نشده، از جمله مواد آلی و پلاستیک های غیرقابل بازیافت، به یک ترموپلاستیک مبتنی بر زیستی. PepsiCo در حال آزمایش این ماده جدید در غرفه های Lay در سراسر ترکیه است.