دوره آموزشی هوش هیجانی موسسه آموزش عالی خرد-آل اسکیپ

دوره آموزشی هوش هیجانی موسسه آموزش عالی خرد-آل اسکیپ

در این مقاله چهار تکنیک قدرتمند برای تقویت هوش هیجانی را به شما معرفی می‌کنیم. هر کجا که هستید، در دوره 16 ساعته «آموزشی هوش هیجانی» به صورت حضوری شرکت کنید و در پایان گواهینامه وزارت علوم بگیرید. شما نیز همین حالا میتوانید جزو دانشجویان دوره 16 ساعته آموزشی هوش هیجانی باشید و گواهینامه این دوره را دریافت کنید.

ابتدا با نوشتن اتفاقاتی که در طول روز برای شما رخ‌داده، احساسی که نسبت به آن‌ها داشتید و این‌که چگونه با آن‌ها کنار آمده‌اید، شروع کنید. جمع‌آوری این نوشته‌ها باعث می‌شود نسبت به کارهایی که انجام می‌دهید آگاهی بیش‌تری پیدا کنید و دلیل اصلی مشکلات خود را بیابید. به‌صورت مرتب نوشته‌های خود را بررسی کنید و نکات مهم آن را مشخص کنید. ابعاد هوش هیجانی آن‌قدر گسترده است که شاید دو نکته‌ کاملا متضاد، در تقویت یا پس‌رفت آن نقش یکسانی داشته باشند. برای تقویت هوش هیجانی، واکنش نشان دادن به احساسات منفی درست به‌ اندازه‌ واکنش نشان دادن به نکات مثبت، مهم است. درک این موضوع که چرا دچار احساسات منفی هستید، برای مستقل شدن و تبدیل‌شدن به کسی که بتواند در آینده با مسائل منفی راحت‌تر برخورد کند، نکته‌ مهمی است.

  • هوش هیجانی به معنی توانایی هر شخص برای مدیریت احساسات، اضطراب و کنترل تنش‌ها در کنار امیدواری، خوش‌بینی و داشتن انگیزه در مسیر رسیدن به اهداف است.
  • به گفته گلمن، هوش عاطفی بزرگ‌ترین پیش‌بینی‌ کننده موفقیت در محیط کار است.
  • اما برادبری و گریوز توانستند با طرح پرسشنامه‌ای، این مشکل را حل کنند و توانایی ارزیابی آن را نیز به دست آورند.
  • همچنین برای دریافت گواهینامه دوره ها بعد از تاریخ پنجم اسفندماه مراجعه نمایید.
  • برای تقویت هوش هیجانی باید انگیزه داشته باشید و برای حفظ انگیزه باید ذهنیتی مثبت داشته باشید و خوش‌بین باشید.

اهداف شخصی می‌توانند جهت‌دهی طولانی‌مدت و انگیزه‌ کوتاه‌ مدت را فراهم کنند؛ بنابراین یک قلم و کاغذ بردارید و به این فکر کنید که می‌خواهید کجا باشید و برای خود چند هدف تعیین کنید. اهداف خود را بر اساس قدرت آن‌ها تنظیم کنید تا با مرور آن‌ها، انگیزه زیادی به‌دست آورید و در‌نهایت هوش هیجانی خود را افزایش دهید. گاهی‌اوقات به خاطر این‌که برای مدتی طولانی به خود استراحت نمی‌دهیم و احساسات خود را بررسی نمی‌کنیم، دچار انفجار احساسی کنترل هوش هیجانی می‌شویم.

۳۶ راهکار پیشرفته برای تقویت هوش هیجانی

این هوش را می‌توان یکی از رایج‌ترین مدهای مدیریتی در دهه‌های گذشته معرفی کرد که در چندین سال اخیر توجهات بسیاری را به خود جلب نموده است. این روزها به وضوح نیاز به برقراری ارتباط موثر در همه¬ی اجتماعات کاری تا خانوادگی در کنار تخصص دیده می شود. ما می-توانیم با کسب مهارت هوش ¬هیجانی به توانایی هرچه بهتر در این زمینه برسیم. برای جلب توجه، برانگیختن شخصی، تسلط بر نفس خود و برای خلاق بودن لازم است سکان رهبری هیجان‌ها را در دست بگیرید تا بتوانید به هدف خود دست یابید.

راهکارهای دیگر برای تقویت هوش عاطفی

یعنی اگر کار اشتباهی انجام دادید، کسی را آزردید، قُلدری کردید یا به هر نحوی دردسری درست کردید، مسئولیت آن را بپذیرید. پاسخگو بودن در این موقعیت‌ها ممکن است شما را وادار به عذرخواهی یا پذیرفتن مسئولیت عمل خطایتان کند، اما در نهایت با این کار خود را در مسیر تبدیل شدن به یک انسان قوی‌تر‌ قرار می‌دهید. خود آگاهی- تشخیص هر احساس به همان صورتی که بروز می‌کند- سنگ بنای هوش احساسی است.

هوش هیجانی، احساسی یا عاطفی که به کنترل هیجان، شناخت و کنترل احساسات اشاره دارد، یکی از انواع هوش است و مجموعه گسترده‌ای از خصوصیات و مهارت‌ های فرد را در برمی‌گیرد و در حقیقت به مهارت های درون فردی و بین فردی اشاره می‌کند. خواهید آموخت که چگونه باورهای خود نسبت به هوش هیجانی را ارزیابی کنید، به درون خود سفر کرده و با تک‌تک هیجانات موجود در آن؛ از نزدیک آشنا خواهید شد. یکی از مولفه‌ها‌ی رشد هوش هیجانی این است که یاد بگیریم به جای عجله کردن، یا گرفتنِ تصمیمی غیرقابل تغییر و عمل بر اساس آن، به پیام‌ها‌ی کلامی ‌و غیرکلامی ‌به روشی کارآمد توجه کنیم. باید بیاموزید که به پیام‌ها‌ی غیرکلامی ‌برای مثال به حرکات، حالت بدن و علامت‌ها‌ی بدنیِ مرتبط با هر یک از احساسات (شادی، غم، بی‌حوصلگی و…) توجه کنید.