آموزش دوربین مداربسته ⭐ بصورت جامع ⭐ آموزشگاه فنی پویان

این‌موضوع نشان از آن است که تقاضا برای نصب‌ دوربین‌های‌ مداربسته رو به افزایش بوده و بازار‌ کار آن رونق فراوانی دارد. برای این که به صورت حرفه ای یک سیستم نظارت تصویر راه اندازی کنید، پیشنهاد می شود که کابل ها و سیم ها را از درون دیوار ها عبور دهید و یا از داکت بهره بگیرید. همچنین می توانید این کابل ها را از یر یا پشت وسایلی نظیر فرش و غیره رد کنید. برای رد کردن کابل از زیر فرش باید آن ها را به کف زمین بچسبانید. شایان ذکر است در صورتی که با سوراخ کردن دیوار و استفاده کردن از دریل و مته برقی با مشکل مواجه هستید، بهتر است با یک سیم کش حرفه ای تماس حاصل فرمایید.

در ابتدا دسته بندی های مختلف این جزء از سیستم بیان می شود و سپس نکات مهم در انتخاب و خرید یک NVR مناسب توضیح داده می شود. نرم افزار CMS نرم افزاری است که می توان از طریق آن تصویر چندین دوربین مداربسته را یکجا مشاهده کرد. در دوربین های مداربسته انالوگ شما می توانید از طریق نصب نرم افزار CMS بر روی یک کامپیوتر تصاویر بیش از یک DVR را یکجا ببینید.

توانایی دانشجو در پایان دوره نصب دوربین های مداربسته IP

دوربین‌های مداربسته در سایزهای مختلف به‌صورت وایرلس و معمولی تولید می‌شوند که هرکدام از آنها برای محل خاصی مناسب هستند. این سیستم ها از یک کابل برای اتصال دوربین و دستگاه NVR استفاده می کنند. این کابل هم تصاویر ویدیویی و هم انرژی الکتریکی مورد نیاز را منتقل می کند. همانند دوربین های آنالوگ، پس از نصب و اتصال قطعات و آزمایش درستی کارکرد سیستم، روی سیم کشی و کابل ها را بپوشانید. با انجام این کار علاوه بر زیبایی و ظرافت کار، کابل ها از آسیب بیرونی در امان می مانند.

دوربین مدار بسته از قطعات مختلف و حساسی تشکیل شده اند، بنابراین اشتباه یا بی احتیاطی در نصب آنها می تواند به سایر قطعات آسیب برساند. بسیاری از مراکز، آموزش رایگان نصب دوربین مدار بسته را ارائه می دهند اما اگر قصد دارید به صورت حرفه ای وارد بازار نصب دوربین مدار بسته شوید، باید توجه داشته باشید که آموزش رایگان نصب دوربین مدار بسته راه خوبی برای کسب مهارت در این زمینه نیست. ضمن اینکه این روش ها معمولاً فقط به صورت سطحی نصب دوربین مدار بسته را بررسی می کنند و در مورد نحوه نصب آن صحبت می کنند، از طرفی دیگر با این روش آموزش نصب دوربین مدار بسته نمی توانید تمرین و کار عملی انجام دهید.

کدک های معروف در تصویر دوربین

معمولا بهترین محل برای دستگاه DVR یا NVR مشخصه هایی همچون امن بودن، مرکزیت داشتن، نزدیک بودن به محل مانیتورینگ تصویر، دسترسی مناسب جهت انجام سرویس دوره ای، مخفی بودن، دور از دسترس عموم بودن و … دارد. البته در صورتی که از دوربین تحت شبکه استفاده می شود و بسته به توپولوژی شبکه مدنظر طراح ممکن است تعیین مکان هایی جهت قرار گرفتن سوئیچ های شبکه مورد نیاز باشد. یکی دیگر از بخش های مشترک در نصب هریک از انواع cctv تنظیمات نهایی است. یکی از بخش هایی که لازم است از نصب آن روی NVR اطمینان حاصل نمایید هارد دیسک است. ثبت تصاویر و فایل ها مهمترین مرحله ای است که یک دوربین مداربسته برعهده دارد.

  • برای ورود به این صنعت پرسود باید آشنایی کامل به مبانی و اصول طراحی سیستم داشت.
  • نحوه ورود به بازار کار نصب دوربین مدار بسته و شیوه درآمدزایی از آن موضوع دیگری است که در طول دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته با آن آشنا خواهید شد.
  • از قسمت های فوق العاده مهم و پر اهمیت نصب دوربین های مدار بسته سیم کشی آن است.

بنابراین توصیه می کنیم پیش از نصب حتما در یک دوره آموزش دوربین مدار بسته شرکت کرده و از این طریق تمام آنچه برای نصب دوربین مدار بسته مورد نیز است را یاد بگیرید. 2- با تهیه این دوره میتوانید دوره آموزش دوربین های مداربسته مخصوص بازار کار که آموزش سیستم های نظارت تصویری HD است را بصورت هدیه از وب سایت آکادمی کاوش ارتباط دریافت کنید . دوربین های pan-tilt-zoom که به صورت مخفف آن را دوربین های ptz میگویند نسل جدید دوربین های مداربسته است.

اما جزئیات درس ها آنقدر زیاد است که حتی برای افرادی که سال ها تجربه در زمینه سیستم های حفاظتی دارند هم مطالب جدیدی در طول درس ها وجود دارد. اگر دوربین مداربسته شما در معرض ضربه قرار دارد.از دوربین های وندال یا ضد ضربه استفاده کنید. اگر فضایی arya-cctv.ir که در ان نیاز به دوربین مداربسته دارید مه الود و رطوبت بالایی دارد از دوربین ضد مه استفاده کنید. سپس دوربین ها در محل های تعیین شده قرار گرفته و در ادامه کابل ها و سیم ها به درستی از دوربین به سمت کامپیوتر و دستگاه DVR کشیده شوند.

آموزش دوربین مدار بسته در تبریز

در صورتی که علاقه مند به تشخیص چهره هستید، مقاله نحوه فعال سازی تشخیص چهره را مطالعه کنید. به فاصله مرکزی عدسی لنز تا نقطه همگرایی عدسی فاصله کانونی می‌گویند. زمانی که فاصله کوچکتر باشد، زاویه دید گسترده‌تر است و اگر زاویه دید باریک‌تر باشد فاصله کانونی بزرگتر است. برای کنترل مقدار نور عبوری از لنز چندین صفحه فلزی کدر به گونه‌ای آرایش یافته‌اند که به وسیله تغییر حلقه تنظیم می‌توانند روزنه‌ی مرکزی بین خود را، بزرگ یا کوچک نمایند. اگر این تغییرات به صورت دستی انجام شود و اگر به‌صورت اتوماتیک با فرمان چشم الکترونیکی داخل لنز صورت پذیرد به آن می‌گویند.