وقتی نوبت به مقابله با کمبود مهارت می رسد، کارفرمایان در مورد چیزهای اشتباه وسواس دارند

با این حال، رضایت شغلی اغلب به چیزی بیش از پرداخت و گزینه کار از خانه خلاصه می شود. در واقع، داده‌ها به طور فزاینده‌ای نشان می‌دهند که احتمال خروج یا ماندن یک کارمند اغلب با آنچه سازمان انجام نمی‌دهد، بر خلاف آنچه که انجام می‌دهد، تعیین می‌شود.

ببینید: استعفای بزرگ ادامه دارد. یک راه حل واضح وجود دارد، اما بسیاری از روسا علاقه ای به آن ندارند

محدودیت‌های بودجه همیشه یکی از دلایلی است که شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری بیشتر در آموزش و ارتقای مهارت کارکنان ارائه می‌کنند. اما زمانی که شما در نظر بگیرید کارفرمایان ایالات متحده هستند پیش بینی می شود در سال 2022 50 میلیارد دلار اضافی برای استخدام هزینه کند، این سوال مطرح می شود که آیا این پول بهتر است برای سرمایه گذاری در رشد کارکنان موجود – به ویژه آنهایی که سازمان ها نمی توانند از دست بدهند – خرج شود.


منبع: https://www.zdnet.com/education/professional-development/when-it-comes-to-tackling-the-skills-shortage-employers-are-obsessing-over-the-wrong-thing/#ftag=RSSbaffb68

به عنوان مثال، نظرسنجی اخیر از Enterprise DB (EDB) را در نظر بگیرید، که در ماه جولای از 1400 متخصص فناوری نظرسنجی کرد و نشان داد که 43٪ فرصت شغلی جدیدی را در نظر می گیرند که گزینه های مسیر شغلی بیشتری را ارائه می دهد. این نظرسنجی نشان داد که 46٪ از کارگران از شغل فعلی خود راضی هستند، در حالی که 44٪ راضی بودند اما برای فرصت های جدید باز هستند – به این معنی که بخش قابل توجهی از نیروی کار فناوری خطر فرار را برای سازمان ها ایجاد می کند.

برای شرکت‌ها کافی نیست که به کارکنان بگویند که برنامه‌های یادگیری و توسعه در دست اجرا دارند – آنها باید آنچه را که موعظه می‌کنند تمرین کنند.

با توجه به اینکه تنها 24 درصد از کارکنان فناوری قصد دارند تا 12 ماه آینده نزد کارفرمای خود بمانند، و با توجه به اینکه 52 درصد از کارکنان فناوری اطلاعات حداقل یک بار در ماه فکر می کنند کار را ترک کنند، واضح است که فرصت های توسعه کلیدی هستند. نبرد برای استعداد

عمل نه حرف

از آنجایی که شرکت‌ها به رقابت برای استعدادهای دیجیتالی ادامه می‌دهند، انگیزه متخصصان فناوری برای در نظر گرفتن گزینه‌های شغلی جدید همچنان بالاست، به‌ویژه زمانی که کارفرمایان برای جذب و حفظ کارکنان، حقوق و مزایای کاری انعطاف‌پذیر را افزایش می‌دهند.

چیزی که مشخص شده این است که کارگران بیش از هر زمان دیگری مایلند کارفرمایانی را ترک کنند که فرصت های مربیگری و یادگیری را ارائه نمی دهند.

نظرسنجی EDB نشان داد که پاسخ دهندگانی که بیشترین رضایت را از کارفرمای فعلی خود داشتند، گفتند که سازمان آنها در 12 ماه گذشته (21٪) برنامه راهنمایی را اجرا کرده است، در حالی که آنهایی که ناراضی بودند (43٪) گفتند که کارفرمای آنها هیچ آموزشی و راهنمایی ارائه نکرده است. در سال 2022. در مجموع، 46٪ از شرکت کنندگان گفتند که از شغل خود راضی هستند، در حالی که 10٪ ناراضی و 44٪ گفتند که راضی هستند، اما برای فرصت های جدید باز هستند.

آموزش و توسعه نقش مهمتری فراتر از جذب و حفظ استعدادها دارد. از آنجایی که تعداد فرصت‌های شغلی فناوری همچنان از عرضه استعدادهای جدید به نیروی کار پیشی می‌گیرد، ارائه فرصت‌های پیشرفت شغلی و رشد برای حمایت از تحرک کارکنان کلیدی است.

متأسفانه برای کارگران، کارفرمایان در زمینه فراهم کردن فرصت‌هایی برای رشد، کم کاری می‌کنند. اخیرا نظرسنجی توسط Pluralsight دریافتند که 40 درصد از کارکنان فناوری کمبود فضا برای توسعه شغلی را به عنوان یکی از انگیزه‌های اصلی ترک کارفرمای خود – اولویت دادن به غرامت – عنوان می‌کنند.

ببینید: این فقط کمبود استعداد نیست – کارفرمایان اعتراف می کنند که افراد اشتباهی را استخدام می کنند

it-tech-worker-male-screen-stressed-office-burnout-focus.jpg

تصویر: گتی
یک آر اخیربندر توسط موسسه منشور پرسنل و توسعه بریتانیا (CIPD) دریافت که کمبود فرصت‌های توسعه، افراد را در نقش‌های کم دستمزد و کم مهارت به دام می‌اندازد. فقط 39 درصد از کارگرانی که تا 20000 پوند (24000 دلار) در سال درآمد دارند، گفته اند که شغل آنها فرصت های توسعه مهارت های خوبی را ارائه می دهد، در حالی که 72 درصد از کارگرانی که درآمدشان 60،000 پوند (72،000 دلار) یا بالاتر است. به همین ترتیب، تنها 25 درصد از افرادی که درآمد کمتری دارند، گفته اند که شغل آنها چشم انداز پیشرفت شغلی خوبی را ارائه می دهد، در حالی که این رقم در افراد با درآمد بالاتر 51 درصد است.

در اغلب موارد، سازمان ها به کارکنان می گویند که به توسعه مداوم خود متعهد هستند در حالی که در برنامه های روزانه خود برای شرکت در آموزش وقت نمی گذارند. نظرسنجی Pluralsight نشان داد که 61 درصد از کارگران احساس می‌کنند که برای مشارکت در یادگیری بیش از حد مشغول خواسته‌های دیگری هستند، که نشان می‌دهد رهبران یا باید حجم کاری را کاهش دهند یا در غیر این صورت در انتقال اهمیت یادگیری و توسعه بهتر شوند.

کارکنان فنی به ویژه به فرصت های مربیگری (38٪) و دسترسی بیشتر به آموزش و گواهینامه ها (30٪) علاقه مند هستند. EDB پیدا شد. برای بسیاری از کارگران، این بیماری همه‌گیر پیشرفت شغلی را متوقف کرد و اکنون که سازمان‌ها شروع به بازگشت کرده‌اند، کارکنان به وضوح مشتاق جبران زمان از دست رفته هستند.