صرافی کریپتو از سنگاپور می خواهد که مقررات عملی را در پس فروپاشی FTX اعمال کند.

در این بیانیه آمده است: «حتی اگر یک صرافی رمزنگاری به خوبی مدیریت شود، ارزهای دیجیتال خود بسیار نوسان دارند و بسیاری از آنها ارزش خود را از دست داده اند. آشفتگی مداوم در صنعت کریپتو به عنوان یادآور خطرات عظیم معامله با ارزهای دیجیتال است. هیچ محافظتی برای مشتریانی که با ارزهای دیجیتال معامله می کنند وجود ندارد. آنها می توانند تمام پول خود را از دست بدهند.”

پوشش مرتبط


منبع: https://www.zdnet.com/article/crypto-exchange-urges-singapore-to-implement-practical-regulation-on-back-of-ftx-collapse/#ftag=RSSbaffb68

این شرکت فین‌تک که در سال 2013 در استرالیا تأسیس شد، بعداً به سنگاپور گسترش یافت مجوز مؤسسه پرداخت بزرگ را دریافت کرد برای ارائه خدمات رمز پرداخت دیجیتال در اکتبر سال گذشته. جفت های معاملاتی کریپتو را در سنگاپور، استرالیا، نیوزیلند و دلار آمریکا ارائه می دهد.

اجازه دادن به بازیگران تنظیم‌شده بازار برای تعامل مستقیم با مصرف‌کنندگان محلی، آگاهی از گزینه‌های امن‌تر را برای سرمایه‌گذارانی که واقعاً علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال هستند، افزایش می‌دهد.

MAS گفت هیچ مدرکی وجود ندارد که FTX از کاربران سنگاپور درخواست کرده باشد و معاملات در صرافی رمزارز را نمی‌توان به دلار سنگاپور انجام داد، اگرچه خدمات آن همچنان می‌توانست به صورت آنلاین توسط کاربران محلی دسترسی داشته باشد.

رگولاتور سنگاپور گفت سقوط FTX به عنوان یادآوری دیگری بود که معامله با ارزهای دیجیتال، در هر پلتفرمی، “خطرناک” است.

بایننس همچنین فهرست‌هایی را به دلار سنگاپور ارائه کرد و روش‌های پرداخت خاص سنگاپور مانند PayNow را پذیرفت. این شرکت خاطرنشان کرد که چندین شکایت علیه بایننس بین ژانویه و آگوست سال گذشته دریافت کرده است و سایر حوزه‌های قضایی از جمله ژاپن، بریتانیا و تایلند به بایننس به دلیل درخواست بدون مجوز از مشتریان اشاره کرده‌اند.

MAS گفت، همچنین امکان ارائه اطلاعات و فهرست کردن همه صرافی‌های ارزهای دیجیتال خارج از کشور، مانند FTX، در فهرست هشدار سرمایه‌گذاران کشور وجود نداشت. این سازمان اضافه کرد که این فهرست برای هشدار به مردم در مورد نهادهایی است که ممکن است به اشتباه تصور شود که توسط MAS تنظیم می شوند.

این شرکت فین‌تک اعلام کرد که شاهد رشد بیش از دو برابری حساب‌های مشتریان ماه به ماه خود بوده است، زیرا کاربران FTX در سنگاپور برای یافتن سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال امن‌تر هجوم آورده‌اند. این نشان دهنده تداوم علاقه و سرمایه گذاری، علی رغم نوسانات ارز و وضعیت فعلی بازار است.

پرزلوزنی گفت: «سکوت بیشترین آسیب را به مصرف کنندگان می رساند. “لازم است اقدامات عملی را بررسی کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که قادر به برقراری ارتباط مسئولانه با سرمایه گذاران در سنگاپور به عنوان یک بورس دارای مجوز و تنظیم شده هستیم. این امر مانع از قرار گرفتن سرمایه گذاران و تجارت با نهادهای بدون مجوز می شود و از تکرار احتمالی اخیر جلوگیری می کند. رویدادهای FTX.”

صرافی مستقل صرافی ارزهای دیجیتال از سنگاپور می‌خواهد که ممنوعیت تبلیغات ارزهای دیجیتال را لغو کند و در عوض از یک چارچوب قانونی که در واقع از مصرف‌کنندگان محافظت می‌کند، بخواهد. در همین حال، بانک مرکزی این کشور پیشنهاداتی را که می‌توانست برای محافظت از سرمایه‌گذاران در میان رکود FTX انجام دهد، رد کرده است.

آدریان پرزلوزنی، مدیرعامل ایندیپندنت رزرو روز سه شنبه در بیانیه ای گفت: “وضعیت FTX یک شکست بزرگ برای کل صنعت بوده است. این نیاز به شفافیت و پاسخگویی بیشتر و یک چارچوب نظارتی که در واقع از مصرف کنندگان محافظت می کند را برجسته می کند.”

سنگاپور در ژانویه دستورالعمل‌هایی را معرفی کرد که بازیگران بازار را از بازاریابی یا تبلیغ خدمات خود در مناطق عمومی، مانند تبلیغات در وب‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی و حمل‌ونقل عمومی منع می‌کرد. به عنوان مثال، بنرهای تبلیغاتی یا تبلیغات پاپ آپ را نمی توان برای تبلیغ رمزهای پرداخت دیجیتال یا خدمات ارزهای دیجیتال استفاده کرد.

در همین حال، مقامات پولی سنگاپور (MAS) در روز دوشنبه بیانیه دیگری منتشر کرد در رابطه با سقوط FTX، تاکید کرد که محافظت از کاربران محلی در میان این خرابی غیرممکن نیست – به عنوان مثال، از طریق حلقه‌بندی دارایی‌ها – زیرا صرافی ارز دیجیتال در کشور مجوز نداشت و در خارج از کشور فعالیت می‌کرد.

ایندیپندنت رزرو با اشاره به فروپاشی اخیر FTX گفت: برای محافظت از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال در سنگاپور به “اقدامات نظارتی فوری و عملی” نیاز است. به طور خاص، از بازیگران دارای مجوز بازار خواست تا بتوانند خدمات خود را تبلیغ کنند و با مردم ارتباط برقرار کنند.

MAS گفت: «صرافی‌های رمزنگاری ممکن است شکست بخورند و شکست می‌خورند. حتی اگر یک صرافی کریپتو در سنگاپور مجوز داشته باشد، در حال حاضر فقط برای رسیدگی به ریسک‌های پولشویی و نه برای محافظت از سرمایه‌گذاران تنظیم می‌شود. حوزه های قضایی

ایندیپندنت رزرو اعلام کرد که ممنوعیت بازاریابی مشتریان را در معرض کلاهبرداری های رمزنگاری و مبادلات غیرقانونی قرار می دهد زیرا سرمایه گذاران بالقوه به موتورهای جستجو، انجمن ها و رسانه های اجتماعی به عنوان منابع جایگزین روی می آورند.

تنظیم‌کننده صنعت همچنین به پیشنهاداتی پرداخت که باید FTX را در فهرست هشدار سرمایه‌گذاران قرار می‌داد، مانند آنچه برای یک صرافی ارز دیجیتال دیگر بایننس انجام داد.

MAS گفت: “در حالی که هر دو بایننس و FTX در اینجا مجوز ندارند، تفاوت آشکاری بین این دو وجود دارد: بایننس فعالانه از کاربران در سنگاپور درخواست می کرد، در حالی که FTX چنین نبود.”

بایننس اقداماتی را برای پیروی از دستورالعمل‌های MAS برای توقف درخواست کاربران سنگاپور اجرا کرده بود، از جمله حذف برنامه تلفن همراه خود از فروشگاه‌های برنامه محلی و مسدود کردن آدرس‌های IP محلی.

“بدون حفاظت” برای مشتریان ارزهای دیجیتال