چگونه فایل‌های حساس OneDrive خود را با خزانه شخصی ایمن کنید

همچنین: احراز هویت دو مرحله ای یک ایده عالی است. اما افراد کافی از آن استفاده نمی کنند

اولین باری که این کار را انجام می دهید، Personal Vault باید چند تنظیمات را پیکربندی کند. سپس از شما خواسته می شود که دسترسی را با روش احراز هویت خود تأیید کنید.

پوشه Personal Vault در File Explorer برای نمایش پوشه‌ها و فایل‌های داخل ظاهر می‌شود تا اکنون بتوانید آنها را باز کرده و مشاهده کنید. وقتی کارتان تمام شد، یا منتظر بمانید تا صندوق شما دوباره به طور خودکار قفل شود یا روی نماد OneDrive کلیک راست کرده و انتخاب کنید. قفل خرک شخصی تا فورا قفل شود

به طور پیش فرض، صندوق تا زمانی که به آن نیاز نداشته باشید، قفل می ماند. با هر روشی که برای محافظت از حساب مایکروسافت خود استفاده می کنید قفل آن را باز می کنید. پس از باز کردن قفل صندوق، پس از مدت زمان مشخصی به طور خودکار قفل می شود تا دوباره از فایل های شما محافظت کند.

برای باز کردن قفل صندوق شخصی خود، احراز هویت را تأیید کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی/ZDNET

برای مراحل بعدی، فرض می‌کنم که از OneDrive برای پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی پوشه‌ها و فایل‌های کلیدی استفاده می‌کنید. روی نماد OneDrive System Tray کلیک راست کرده و گزینه for را انتخاب کنید مشاهده آنلاین. با حساب مایکروسافت خود وارد OneDrive شوید. در قسمت My Files، روی پوشه Personal Vault دوبار کلیک کنید. از شما خواسته می شود که این دسترسی را از طریق احراز هویت چند عاملی موجود در حساب خود تأیید کنید. ورود به سیستم را از طریق برنامه Microsoft Authenticator در دستگاه تلفن همراه خود تأیید کنید.

همچنین: چگونه OneDrive را تحت کنترل درآورم [Ask ZDNET]

الزامات

خزانه شخصی خود را قفل کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی/ZDNET

گزینه Move here برای جابجایی پوشه ها و فایل ها.

پوشه ها و فایل ها در صندوق شخصی.

مایکروسافت درخواست ورود به سیستم را تأیید می کند

سپس صفحه بعدی از شما می‌خواهد که فایل‌هایی را که می‌خواهید از آن‌ها محافظت کنید به صندوق شخصی منتقل کنید. فایل‌هایی را در نظر بگیرید که حاوی خصوصی‌ترین یا محرمانه‌ترین اطلاعات، مانند داده‌های مالی یا مالیاتی و شماره‌های شناسایی شخصی هستند. کلیک کنید بر روی حرکت از به سمت بالا

گزینه ای برای باز کردن قفل خزانه شخصی شما

خزانه شخصی را روشن کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی/ZDNET

انتقال اقلام به خزانه شخصی

همچنین: احراز هویت چند عاملی: چگونه 2FA را برای افزایش امنیت خود فعال کنیم

بخش فایل های من در خزانه شخصی.

اگرچه فایل‌های OneDrive من باید در فضای ابری و دستگاه‌های مختلف من ایمن و ایمن باشند، اما همچنان نگرانم که فایل‌های دارای اطلاعات محرمانه یا حساس در معرض دید قرار گیرند. به همین دلیل، من از یک ویژگی در OneDrive به نام Personal Vault استفاده می کنم.

پس از فعال کردن خزانه شخصی خود، یک تنظیم وجود دارد که باید آن را تغییر دهید. روی نماد OneDrive System Tray کلیک راست کرده و Settings را انتخاب کنید. تب Account را انتخاب کنید و روی منوی کشویی Personal Vault کلیک کنید. در اینجا، مدت زمانی را تعیین می‌کنید که خزانه شخصی پس از باز کردن قفل و توقف استفاده از آن، به‌طور خودکار قفل شود. من 20 دقیقه تنظیم کردم تا در قسمت امن باشم، اما اگر بخواهید می توانید مدت زمان بیشتری را انتخاب کنید. روی OK کلیک کنید.

تاجر جدی با استفاده از رایانه روی میز

iStockphoto/Getty Images

پوشه های مختلف در OneDrive را بررسی کنید و زیرپوشه ها و فایل هایی را که می خواهید به Personal Vault منتقل کنید انتخاب کنید. سپس روی عنوان for کلیک کنید جابجایی آیتم ها. این روند را تا جابجایی همه موارد ضروری ادامه دهید.

حال، فرض کنید باید به فایل‌های خاصی در صندوق شخصی خود دسترسی داشته باشید. روی نماد OneDrive System Tray کلیک راست کرده و انتخاب کنید قفل خرک شخصی را باز کنید.

پوشه ها و فایل های منتقل شده به خزانه شخصی خود را مشاهده کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی/ZDNET

پس از اتمام، باید ببینید که پوشه ها و فایل هایی که انتخاب کرده اید در خزانه شخصی ظاهر می شوند. سایت آنلاین OneDrive را ببندید. منتظر بمانید تا پوشه ها و فایل ها با حافظه محلی OneDrive شما همگام شوند.

من از Microsoft OneDrive برای پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی اسناد، عکس‌ها و سایر فایل‌های خود در رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های تلفن همراه مختلف خود استفاده می‌کنم.

پوشه ها و فایل ها را برای انتقال به خزانه شخصی خود انتخاب کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی

گزینه ای برای قفل کردن خزانه شخصی شما

با گنجاندن پوشه ها یا فایل های OneDrive خاص در این صندوق، می توانید یک لایه اضافی از احراز هویت مورد نیاز برای دسترسی به این محتوا اضافه کنید.

درخواست ورود به سیستم احراز هویت برای باز کردن قفل صندوق شخصی.

قبل از فعال کردن Personal Vault، باید از حساب مایکروسافت خود و همچنین دسترسی OneDrive با نوع صحیح احراز هویت چند عاملی، مانند برنامه احراز هویت یا کلید امنیتی فیزیکی محافظت کنید. در این مورد، از برنامه Microsoft Authenticator استفاده کنید، که می توانید آن را تنظیم کنید تا زمانی که می خواهید قفل صندوق شخصی خود را باز کنید، به دستگاه تلفن همراه خود اعلان ارسال کند.

برای انتقال پوشه ها و فایل ها به خزانه شخصی خود آماده شوید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی/ZDNET

پوشه ها و فایل ها را از خزانه شخصی خود حذف کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی/ZDNET


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-secure-your-sensitive-onedrive-files-with-a-personal-vault/#ftag=RSSbaffb68

برای استفاده کامل از Personal Vault، به اشتراک خانوادگی Microsoft 365 یا Personal نیاز دارید. با هر یک از این طرح ها، می توانید هر تعداد فایل را که فضا اجازه می دهد به طاق اضافه کنید. بدون برنامه مایکروسافت 365، می‌توانید تنها سه فایل را در صندوق خود قرار دهید، که احتمالاً برای اکثر مردم این کار را انجام نمی‌دهد. علاوه بر این، Personal Vault فقط با برنامه شخصی OneDrive در دسترس است و نه با OneDrive for Business. در غیر این صورت، vault در ویندوز 10 و 11 یکسان کار می کند.

چگونه فایل‌های حساس OneDrive خود را با خزانه شخصی ایمن کنید

گزینه های مدت زمان برای قفل کردن خودکار خزانه شخصی

در نهایت، می‌توانید پوشه‌ها و فایل‌ها را از صندوق شخصی خود خارج کنید، اگر احساس می‌کنید دیگر به امنیت اضافی نیاز ندارند. برو به ذخیره سازی آنلاین OneDrive. خزانه شخصی را باز کنید. پوشه ها یا فایل هایی را که می خواهید منتقل کنید انتخاب کنید. انتخاب کنید حرکت به در بالا، پوشه ای را که می خواهید آنها را به آن منتقل کنید انتخاب کنید و سپس روی آن کلیک کنید بیا اینجا دکمه.

قفل خزانه شخصی خود را باز کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی/ZDNET

زمان را برای قفل کردن خودکار خزانه شخصی خود تنظیم کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی/ZDNET