هوش مصنوعی PyTorch فیس بوک در بنیاد لینوکس روشن می شود

در آینده، بنیاد PyTorch در توسعه‌ی آینده‌ی خود، آن‌ها را فراخواهد گرفت. این بدان معنا نیست که متا از PyTorch استفاده نخواهد کرد. به دور از آن، متا سال گذشته اعلام کرد که دیگر تلاش‌های AI/ML خود را کنار گذاشته و تمام تراشه‌های خود را روی PyTorch شرط می‌بندد. مانند فیس بوک اعلام کرد، ما “به سرمایه گذاری در PyTorch ادامه خواهیم داد و از آن به عنوان چارچوب اصلی برای برنامه های تحقیق و تولید هوش مصنوعی در شرکت استفاده خواهیم کرد.”


منبع: https://www.zdnet.com/article/facebooks-pytorch-ai-ignites-at-the-linux-foundation/#ftag=RSSbaffb68مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، طبیعتاً در الف پست فیس بوکما در حال انتقال PyTorch، چارچوب AI منبع باز که توسط محققان Meta رهبری می شود، به پروژه ای تحت مدیریت بنیاد لینوکس تبدیل می شویم. در آنجا متا و شرکای آن، AMD، خدمات وب آمازون، گوگل، مایکروسافت و انویدیا به پیشبرد پروژه ادامه خواهند داد.

اگر درگیر یادگیری ماشینی (ML) یا هوش مصنوعی (AI) نیستید، به احتمال زیاد تا به حال چیزی نشنیده اید PyTorch. با این حال، اگر شما هستید، داستان متفاوت است. متا متن باز PyTorch ML در ساخت انواع برنامه های کاربردی هوش مصنوعی بسیار محبوب است. تنها چیزی که جلوی آن را می گیرد، به گفته برخی، روابط نزدیک آن با فیس بوک بود. این دیگر مشکلی نیست. متا این کد را برای یک گروه جدید و مستقل بنیاد لینوکس منتشر کرده است بنیاد PyTorch.

همچنین: متا یک رویداد مجازی یک روزه به نام Meta Connect را اعلام می کند

pytorch-crop-layout-for-twitter.jpg

همچنین: بهترین کلاس‌های بنیاد لینوکس: مقدمه‌ای بر لینوکس، بوت‌کمپ مهندس ابری و غیره

حتی قبل از این حرکت، متا از همه کسانی که می خواستند به آن در تلاش های PyTorch خود بپیوندند دعوت می کرد. به عنوان مدیر اجرایی بنیاد لینوکس، جیم زملین گفت در اجلاس سران متن باز اروپا در دوبلین، ایرلند، “PyTorch رشد کرده است تا جامعه عظیمی از مشارکت کنندگان و کاربران را تحت نظارت جامعه متمرکز خود در بر بگیرد. نبوغ PyTorch (و اعتباری برای نگهبانان آن) این است که واقعاً یک پلت فرم اساسی برای بسیاری از هوش مصنوعی است. ML امروز، یک چاقوی ارتش سوئیس واقعی.”

چرا؟ به هر حال، این برنامه با بیش از 150000 پروژه ساخته شده در GitHub با PyTorch، یک رهبر بازار است. متا به همان دلیلی که در سال 2021 همه برنامه‌های هوش مصنوعی خود را منبع باز کرد، این تغییر را انجام می‌دهد: دریافت هر گونه ابزار ML، نه برنامه‌های مبتنی بر آن، کار آهسته، خسته کننده، سخت. در این سطح از کار، حتی متا به تمام کمک های منبع باز که می تواند دریافت کند نیاز دارد.