گوگل سرویس بازی خود Stadia را تعطیل می کند و بازپرداخت می دهد

Stadia زمانی که در سال 2019 راه اندازی شد، شروع دشواری داشت و در سال 2021، از توسعه بازی های داخلی فاصله گرفت.

در حالی که خود Stadia در حال تعطیل شدن است، هریسون خاطرنشان کرد که “پلتفرم تکنولوژی زیربنایی که Stadia را تقویت می کند در مقیاس ثابت شده است و از بازی فراتر می رود.”

تنها سه سال پس از راه اندازی، گوگل سرویس پخش بازی خود Stadia را تعطیل می کند. فیل هریسون جنرال موتورز استادیا، این پلتفرم «آنچه را که ما انتظار داشتیم با کاربرانی که انتظار داشتیم به دست نیاورده است اشاره شد در یک پست وبلاگ

در همان زمان، گوگل اخیراً تلاش های خود را در زمینه بازی گسترش داده است و تمرکز بیشتری بر روی خدمت به عنوان یک پلت فرم برای ناشران و توسعه دهندگان بازی های شخص ثالث داشته است. یک سال پیش، غول فناوری یک نقش اجرایی جدید با تمرکز بر راه حل های بازی ایجاد کرد و این بخش را با تعداد انگشت شماری از بخش های کلیدی دیگر مانند مراقبت های بهداشتی، خرده فروشی و تولید همتراز کرد.

شکست این سرویس، تلاش‌های گسترده‌تر گوگل را برای بهره‌برداری از بخش بازی‌های سودآور، که قابل توجه و در حال رشد است، تحت تأثیر قرار می‌دهد. صنعت باید تولید کند 196.8 میلیارد دلار در سال 2022طبق گفته شرکت تحقیقاتی Newzoo، سالانه +2.1٪ افزایش یافته است و تا سال 2025 باید به 225.7 میلیارد دلار برسد. Newzoo اضافه کرد که بازار بازی “مقاوم در برابر رکود است” و حتی در شرایط سخت اقتصادی نیز باید رشد کند.

او ادامه داد: «ما فرصت‌های واضحی برای اعمال این فناوری در سایر بخش‌های Google مانند YouTube، Google Play، و تلاش‌های واقعیت افزوده (AR) خود می‌بینیم – و همچنین آن را در دسترس شرکای صنعتی خود قرار می‌دهیم، که با جایی که می‌بینیم همسو است. آینده بازی در پیش است.”


منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/home-entertainment/google-is-shutting-down-its-game-service-stadia-giving-out-refunds/#ftag=RSSbaffb68stadia.png

گوگل
اگر سخت‌افزار Stadia را از طریق Google Store خریداری کرده‌اید، Google به شما بازپرداخت می‌دهد. همین امر در مورد تمامی خریدهای بازی و محتوای الحاقی که از طریق فروشگاه Stadia انجام می شود صادق است. این شرکت انتظار دارد که اکثر بازپرداخت‌ها تا اواسط ژانویه 2023 انجام شود. بازیکنان می‌توانند تا 18 ژانویه به کتابخانه بازی‌های خود دسترسی داشته باشند و بازی کنند.