گوگل تعهد زیادی برای پشتیبانی از زبان های بیشتری با استفاده از هوش مصنوعی می دهد

از آنجایی که این تعهد بسیار بلندپروازانه است، احتمالاً سال ها طول می کشد تا این پروژه به نتیجه برسد. با این حال، گوگل در حال حاضر برای رسیدن به هدف خود کار می کند.

تلاش‌های متا همچنین با هدف ارائه محتوا به جوامعی انجام شد که در غیر این صورت در وب نمایش داده نمی‌شوند. مدل هوش مصنوعی متا شامل ترجمه‌هایی برای 55 زبان آفریقایی است – یک پیشرفت قابل توجه، زیرا کمتر از 25 زبان آفریقایی توسط ابزارهای ترجمه پرکاربرد پشتیبانی می‌شوند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/google-makes-massive-commitment-to-support-more-languages-using-ai/#ftag=RSSbaffb68

Google همچنین با دولت‌های محلی، سازمان‌های غیردولتی و مؤسسات دانشگاهی در جنوب آسیا برای جمع‌آوری نمونه‌های صوتی از گویش‌های مختلف در سراسر منطقه همکاری می‌کند.

مردی روی صحنه در رویداد هوش مصنوعی گوگل

جف دین، عضو ارشد گوگل، می‌گوید: «زبان برای نحوه ارتباط افراد و درک جهان از اهمیت اساسی برخوردار است. “اما بیش از 7000 زبان در سراسر جهان صحبت می شود و تنها تعداد کمی از آنها امروزه به خوبی به صورت آنلاین ارائه می شوند.”

زوبین قهرمانی، معاون تحقیقات گوگل، در مورد ابتکار 1000 زبان گوگل در کنفرانس هوش مصنوعی گوگل در نیویورک صحبت می کند.

سابرینا اورتیز/ZDNET

این غول فناوری یک مدل گفتار جهانی (USM) توسعه داده است که بر روی بیش از 400 زبان آموزش داده شده است، و آن را به بیشترین پوشش در یک مدل گفتاری تا به امروز تبدیل کرده است. طبق یک پست وبلاگ Google همچنین با جوامع سراسر جهان برای منبع داده‌های گفتاری شریک است.

ابتکار 1000 زبان، تعهد گوگل برای ساخت یک مدل هوش مصنوعی است که از 1000 زبان رایج در سراسر جهان برای دسترسی بیشتر به اطلاعات پشتیبانی می کند.

سایر شرکت های بزرگ فناوری نیز در حال ساخت مدل های زبان بزرگ هستند. در ماه جولای، متا یک مدل هوش مصنوعی به نام No Language Left Behind را معرفی کرد که می تواند به 200 زبان ترجمه شود.

مرد کلیدی هوش مصنوعی گوگل که روی صحنه صحبت می کند

زوبین قهرمانی، معاون پژوهشی گوگل، در یکی از برنامه‌های Google AI Keynote در مورد اضافه شدن به Google Translate صحبت می‌کند.

سابرینا اورتیز/ZDNET

در یکی از رویدادهای کلیدی هوش مصنوعی امروز در شهر نیویورک، گوگل اعلام کرد که قصد دارد مجموعه زبان های گسترده خود را با استفاده از هوش مصنوعی ده برابر افزایش دهد.

توجه گوگل به گسترش قابلیت های زبانی خود چیز جدیدی نیست. اخیراً گوگل 24 زبان دیگر را به پلتفرم Google Translate خود اضافه کرده و تایپ صوتی را برای 9 زبان آفریقایی دیگر در Gboard فعال کرده است.