گوگل بزرگترین دعوای حقوق خصوصی آنلاین در مورد ردیابی موقعیت مکانی را حل و فصل می کند

بسیاری از کاربران از آنچه که به نظر آنها نقض حریم خصوصی است ناراحت بودند و قانونگذاران نیز موافقت کردند. با این حال، گوگل گفت که روش‌های زیادی برای جمع‌آوری داده‌های کاربران وجود دارد و این به کاربران بستگی دارد که همه روش‌های ردیابی موقعیت مکانی را خاموش کنند.

همچنین: این آخرین به روز رسانی فایرفاکس محافظت از حریم خصوصی شما را به صورت آنلاین آسان تر می کند

ما توضیحات واضحی از این ابزارها و کنترل‌های قوی ارائه می‌کنیم تا مردم بتوانند آن‌ها را روشن یا خاموش کنند و تاریخچه‌هایشان را در هر زمانی حذف کنند.»

یکی از سخنگویان گوگل در بیانیه ای به AP گفت: “چند راه مختلف وجود دارد که Google ممکن است از موقعیت مکانی برای بهبود تجربه افراد استفاده کند، از جمله: سابقه موقعیت مکانی، فعالیت وب و برنامه، و از طریق خدمات موقعیت مکانی در سطح دستگاه.”

گوگل توانست از طریق سرویس های مکان یابی برنامه های دیگر، مانند برنامه هواشناسی گوگل، و با ردیابی از مکان هایی که کاربران از موتور جستجوی خود سوال پرسیده اند، کاربران را پیگیری کند.

در گذشته، از این داده ها برای دستیابی به محکومیت های قتل استفاده شده است. اما همچنین می تواند برای پیگردهای جنجالی تر، مانند دسترسی به خدمات سقط جنین.

به گفته سخنگوی این شرکت، گوگل اصرار دارد که قبلاً مشکلات مربوط به سرویس های مکان یابی خود را اصلاح کرده است و تحقیقات متکی بر هدف قرار دادن “خط مشی های منسوخ” است.

دیروز، غول فناوری گوگل با پرداخت تقریباً 400 میلیون دلار به 40 ایالت به دلیل نقض ردیابی کاربران موافقت کرد. تسویه حساب گوگل به دلیل اتهاماتی است که به کاربران اطلاع نادرست داده است که فکر کنند خاموش کردن ردیابی موقعیت مکانی به این معنی است که گوگل جمع آوری اطلاعات آنها را متوقف می کند.

با این حال، تحقیقی در سال 2018 که توسط آسوشیتدپرس رهبری شد دریافتند که اطلاعات کاربران آیفون و اندروید حتی زمانی که کاربران ردیابی موقعیت مکانی را غیرفعال کرده باشند، همچنان توسط گوگل قابل دسترسی است.

انگیزه اصلی Big Tech برای جمع آوری داده های کاربران، فروش آن به تبلیغ کنندگان برای مشتریان هدف است. اما داده های کاربر می تواند توسط مجریان قانون به عنوان مدرکی برای پیگرد قانونی در تحقیقات پلیس سفارش داده شود.

به عنوان مثال، هنگامی که شخصی از Google Maps استفاده می کند، می تواند به برنامه اجازه دهد همیشه او را ردیابی کند، زمانی که به طور فعال از برنامه استفاده می کند یا اصلاً استفاده نمی کند. اما تحقیقات نشان داد که علیرغم میل برخی از کاربران، گوگل گزارشی از محل نگهداری آنها نگه داشته است.

به عنوان بخشی از توافق با 40 دادستان کل ایالت، گوگل موافقت کرده است برای شفافیت بیشتر در مورد ردیابی مکان از سال 2023.


منبع: https://www.zdnet.com/article/google-settles-392-million-lawsuit-over-breaches-of-user-privacy/#ftag=RSSbaffb68

مورد دوم باعث ایجاد مکالمات بیشتر در مورد حق افراد برای حفظ حریم خصوصی و اینکه چگونه Big Tech باید در تصمیم گیری ها و محل نگهداری کاربران نقش داشته باشد، شده است.

همچنین: متا خط مشی حفظ حریم خصوصی را با جزئیات بیشتر درباره داده هایی که جمع آوری می کند به روز می کند

دفتر مرکزی گوگل با دوچرخه های پارک شده در پیش زمینه

SpVVK، Getty Images