گوشی تاشوی جدید موتورولا با قیمت 699 دلار، کمی هیجان من را برای Samsung Unpacked کمتر کرد

گوشی تاشوی جدید موتورولا با قیمت 699 دلار، کمی هیجان من را برای Samsung Unpacked کمتر کرد

Motorola Razr Plus (2024)

کری وان/ZDNET

تقویم عرضه گوشی‌های هوشمند معمولاً به این صورت است: پرچم‌داران جدید اندروید در اوایل سال عرضه می‌شوند، سپس گوشی‌های میان‌رده در بهار، پس از آن گوشی‌های تاشو در تابستان و آیفون در پاییز عرضه می‌شوند. در حال حاضر، ما در مرحله سوم هستیم، موتورولا امروز با معرفی دو گوشی تاشو جدید، همه چیز را آغاز کرد. 2024 ریزر و ریزر پلاس.

همچنین: از Samsung Unpacked تابستان 2024 چه انتظاری داریم: Galaxy Z Fold 6، Watch 7، Smart Ring، موارد دیگر

این دو گوشی شبیه به مدل‌های سال گذشته هستند و Razr و Razr Plus نیز به ترتیب قیمت‌های یکسانی با قیمت‌های 699 دلار و 999 دلار دارند، اما سه تفاوت قابل‌توجه باعث می‌شود در سال 2024 بیشتر مورد توجه شما قرار بگیرند.

مشاهده در موتورولا

1. نمایشگرهای خارجی بزرگ در هر دو مدل

Motorola Razr Plus (2024)

ریزر پلاس (چپ) و ریزر (راست)

کری وان/ZDNET

شاید منطقی ترین (و غافلگیرکننده ترین) ارتقا در مدل های ریزر امسال، نمایشگرهای خارجی بزرگتر باشد، به طوری که Razr استاندارد از یک OLED 1.5 اینچی به 3.6 اینچ می رسد، در حالی که Razr Plus از یک OLED 3.6 اینچی به 4 اینچ می رسد.

هر دوی آن‌ها به اندازه‌ای روشن بودند که می‌توانستند زیر آفتاب بعدازظهر در ویلیامزبورگ، بروکلین، به اطراف بچرخند، و صاف بودن پنل 165 هرتزی در Razr Plus بسیار دلپذیر بود. فقط تعجب می کنم که نمایشگر با نرخ تازه سازی بالا چه تاثیری بر باتری های تلفن ها دارد که دارای رتبه بندی 4000 میلی آمپر ساعت (به علاوه) و 4200 میلی آمپر ساعت (استاندارد) هستند.

همچنین: بررسی موتورولا ریزر پلاس (2023): بهترین تاشو تاشو در حال حاضر

باتری کوچک‌تر در مدل پلاس را می‌توان به دلیل نمایشگر بزرگ‌تر 4 اینچی دانست که به آن لقب بزرگ‌ترین نمایشگر خارجی را در میان گوشی‌های تاشو می‌دهد که بهتر از Samsung Galaxy Z Flip 5 (و احتمالاً Z Flip 6) است. ) پنل 3.4 اینچی. آیا 0.4 اینچ تفاوتی در تجربه کاربری ایجاد می کند؟ نه به طور قابل توجهی، اما احتمالاً به اندازه کافی برای استفاده بیشتر از نمایشگر بیرونی انگیزه لازم را داشته باشد.

2. من محتاطانه به هوش مصنوعی Moto خوشبین هستم

Motorola Razr Plus (2024)

کری وان/ZDNET

این نمی تواند یک گوشی 2024 بدون ویژگی های هوش مصنوعی باشد. هر دو مدل Motorola Razr با برنامه Google Gemini از پیش نصب شده عرضه می شوند که با فشار طولانی دکمه پاور قابل دسترسی است. با توجه به کاربردی بودن این میانبر هنگام آزمایش Pixel 8a فقط یک ماه پیش، انتظار دارم این ادغام مشابه همچنان به گسترش استفاده من از ابزارهای هوش مصنوعی موبایل کمک کند.

همچنین: گوگل از ویژگی های بزرگ هوش مصنوعی که به گوشی های اندرویدی می آید رونمایی می کند. در اینجا چیزی است که باید انتظار داشت

ویژگی‌های هوش مصنوعی در مدل گران‌تر و توانمندتر Razr Plus فراتر از چیزی است که گوگل ارائه می‌کند، با این حال، موتورولا قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی Moto را در ماه‌های آینده ارائه می‌کند، از جمله اعلان‌های صوتی مانند “Catch me up” برای خلاصه کردن اعلان‌ها. توجه کنید” برای شروع یک ضبط صدا با رونویسی و خلاصه سازی، و “این را به خاطر بسپارید” تا آنچه را که روی صفحه است ضبط کنید و برای یادآوری در آینده ذخیره کنید.

آخرین ویژگی مشابه Recall مایکروسافت است که هر چند ثانیه یک بار اسکرین شات می گیرد تا سیستم بتواند هر گونه اطلاعات متنی یا تصویری را که ممکن است در آینده بخواهید به دست آورد. با این حال، با تاخیر مایکروسافت در یادآوری به خاطر مسائل مربوط به حریم خصوصی و امنیتی، همین نگرانی ها می تواند “این را به خاطر بسپار” موتورولا را آزار دهد. هنگامی که از او پرسیده شد که چگونه اطلاعات کاربر را ایمن نگه می دارد، این شرکت می گوید که Razr Plus تنها در صورت درخواست کاربر، آنچه را که روی صفحه نمایش است ذخیره می کند و تمام اطلاعات در دستگاه ذخیره می شود. زمانی که اواخر پاییز امسال عرضه شود، باید خودمان این ویژگی را ببینیم.

3. پشتیبان بافتی اینجا باقی می ماند

Motorola Razr (2024)

کری وان/ZDNET

موتورولا ظاهراً روی قاب‌های پشتی بافت‌دار دو برابر شده است و من از این کار عصبانی نیستم. علاوه بر رنگ‌های جدید و پر زرق و برقی که گوشی‌های ریزر دارند، از جمله «صورتی داغ» برای مدل پلاس که پاسخی به موتورولا ریزر V3 قدیمی است، از جنس چرم وگان (یا جیر) چسبناک طراحی شده‌اند. در کنار لبه های کانتور گوشی، من انتظار ندارم که این دستگاه ها از دست یا جیب شما خارج شوند.

همچنین: Heineken به تازگی تلفن تاشو خود را معرفی کرد و نوستالژی را به همراه داشت

اگر این کار را انجام دهند، اکنون هر دو مدل دارای Corning Gorilla Glass Victus و طراحی لولای 30 درصد کوچک‌تر هستند که به گفته شرکت، محافظت در برابر گرد و غبار را بهبود می‌بخشد (از IP54 سال گذشته تا IPX8 امسال)، چین‌خوردگی را کاهش می‌دهد و استفاده از دستگاه‌ها را راحت‌تر می‌کند.

ریزر و ریزر پلاس 2024 از تاریخ 10 جولای برای پیش خرید در دسترس خواهند بود و در 24 جولای به طور رسمی وارد فروشگاه ها می شوند.

چند نکته…

  • هر دو مدل دارای حافظه پایه 256 گیگابایتی و رم قابل تنظیم (8 یا 12 گیگابایت) هستند.
  • Razr Plus دارای یک Qualcomm Snapdragon 8s Gen 3 (از این رو انحصاری هوش مصنوعی Moto) است، در حالی که Razr دارای پردازنده MediaTek Dimensity 7300X است.
  • ویژگی‌های جدید دوربین مجهز به هوش مصنوعی شامل موتور بهبود عکس است که به طور خودکار جزئیات، وضوح، برجسته‌سازی، سایه‌ها، جلوه‌های بوکه و موارد دیگر را بهینه می‌کند.
  • ریزر پلاس دیگر دوربین فوق عریض ندارد. در عوض، لنز اصلی 50 مگاپیکسلی و تله فوتو 50 مگاپیکسلی دارد که به گفته موتورولا، لنز دومی در بین کاربران ریزر محبوبیت بیشتری دارد.
  • از سوی دیگر، Razr میکند دارای یک دوربین فوق عریض، اگرچه تنها یک سنسور 13 مگاپیکسلی است.
  • هر دو گوشی از شارژ بی سیم 15 واتی پشتیبانی می کنند.
  • موتورولا وعده سه ارتقای سیستم عامل و چهار سال به روز رسانی امنیتی را داده است.
  • نمایشگر خارجی اکنون زمانی که گوشی ها با زاویه تا شوند، یک گرافیک همیشه روشن را نشان می دهد.
  • موتورولا یک آجر شارژ در جعبه نخواهد داشت – فقط یک کابل USB-C به USB-C.



منبع: https://www.zdnet.com/article/motorolas-new-699-flip-phone-made-me-a-little-less-excited-for-samsung-unpacked/#ftag=RSSbaffb68