کلاس محاسبات کوانتومی رایگان برای رهبران فناوری

محاسبات کوانتومی هنوز هم مانند یک چیز علمی تخیلی به نظر می رسد. این نیست. این یک فناوری به سرعت در حال رشد است که مکانیک کوانتومی را برای حل مشکلاتی فراتر از آنچه رایانه‌های کلاسیک می‌توانند مدیریت کنند، مهار می‌کند. هنوز نمی‌دانیم که آیا این به معنای شکستن تمام رمزنگاری‌های فعلی، هدایت میلیون‌ها خودروی خودران یا قادر به پیش‌بینی واقعی آب و هوا است. آنچه ما می دانیم این است که به نسل جدیدی از متخصصان کامپیوتر نیاز دارد. برای کمک به آن نسل راه خود را پیدا کند بنیاد لینوکس و بانک جهانی یک کلاس رایگان جدید راه اندازی کرده اند، مبانی محاسبات کوانتومی (LFQ101).

این یک معامله بزرگ است. از این رو، این کلاس، شرکت‌ها و محرک‌ها و تکان‌دهنده‌های دولتی را آماده می‌کند تا زمانی که رایانه‌ها یک جهش کوانتومی به سوی آینده انجام می‌دهند، به این مسائل و سایر مسائل رسیدگی کنند.

در حالی که Deloitte تخمین می‌زند که کمتر از ده‌ها شرکت در سال ۲۰۲۲ از رایانه‌های کوانتومی در فعالیت‌های روزمره خود استفاده خواهند کرد، آینده سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنید در راه است. IBM قصد دارد تا سال 2025 یک کامپیوتر کوانتومی با ظرفیت 4000 کیوبیت بیشتر ارائه دهد.

این یک دوره عمیق نیست. تکمیل آن فقط حدود سه ساعت طول می کشد. اما با استفاده از آن، می توانید اصول محاسبات کوانتومی را انتخاب کنید و درک بهتری از و چگونگی ایجاد اختلال در فناوری امروز به دست آورید. این رایانش کوانتومی کجای امروز هستیم و فردا چه انتظاراتی از آن داریم. همچنین برخی از افسانه های محاسبات کوانتومی را از بین می برد.

با 4000 کیوبیت چه کاری می توانید انجام دهید؟ رمزگذاری مبتنی بر کوانتومی شما می توانید یکپارچه محاسبات کوانتومی و کلاسیک را به یکدیگر متصل می کند. یعنی می توانستی کلیدهای رمزگذاری بیت RSA-2048 را در کمتر از 10 ثانیه بشکنید و هر چیزی که به رمزگذاری بستگی دارد، از ارز دیجیتال گرفته تا امنیت حساب بانکی شما.

همانطور که شیلا جاگاناتان، رئیس پردیس آموزش باز بانک جهانی، توضیح داد. “با توجه به تاثیر بالقوه آن، توسعه دانش بنیادی این فناوری جدید مهم است همانطور که توسعه می یابد، برای درک مفاهیم آن برای مهارت ها، سیستم ها و حاکمیت تکنولوژیکی ما.” دقیقا همینطور است.

این دوره برای برنامه نویسان یا مدیران نیست. این برای رهبران و برنامه ریزان است که باید بدانند محاسبات کوانتومی چگونه جهان را تغییر می دهد. بنابراین برای CIOها، CTOها و هر کسی که مسئول برنامه ریزی، طراحی و توسعه دنیای محاسباتی 2020 و 2030 است مناسب است.

داستان های مرتبط:


منبع: https://www.zdnet.com/article/free-quantum-computing-class-for-tech-leaders/#ftag=RSSbaffb68

کلاید سیپرساد، SVP بنیاد لینوکس و مدیر کل آموزش و صدور گواهینامه، این را به خوبی بیان کرد. “ما در آستانه یک انقلاب تکنولوژیکی دیگر هستیم زیرا فناوری محاسبات کوانتومی به بلوغ رسیده و ما را قادر می‌سازد تا مسائلی را حل کنیم که برای رایانه‌های سنتی بسیار محاسباتی هستند. اکنون زمان شروع آموزش به مردم در سراسر جهان در مورد محاسبات کوانتومی است تا اطمینان حاصل شود که پیامدهای خط مشی مورد توجه قرار گرفته و استعدادهای لازم برای حمایت از این فناوری با رشد آن پرورش می‌یابد.”

quantum-computer-gold.jpg