کامپیوتر ویندوز 10 شما به چه مقدار رم نیاز دارد؟

این مقدار RAM است که توسط Adobe برای کاربرانی که برنامه‌های Creative Cloud را اجرا می‌کنند توصیه می‌کند.

اکنون ما وارد قلمرو عملکرد هستیم. اگر در مورد رایانه شخصی خود جدی هستید، 8 گیگابایت رم را پیش فرض جدید شما می دانم.

بیشتر: 10 بهترین لپ تاپ ویندوزی در سال 2022

4 گیگابایت رم

آیا موردی برای رم بیش از 8 گیگابایت وجود دارد؟ مطمئناً وجود دارد، اما هزينه‌هاي هزينه‌اي از بين مي‌رود.

حافظه دسترسی تصادفی – که اغلب به عنوان “RAM” نامیده می شود – برای سیستم رایانه شما برای باز کردن، اجرا و مدیریت برنامه ها، برنامه ها و خدمات حیاتی است. امروزه اکثر رایانه ها به صورت استاندارد با حداقل 8 گیگابایت رم عرضه می شوند، اما برای گیمرها، حرفه ای ها و کاربران قدرتمند، از دیدن کیت هایی با 3 تا 4 برابر بیشتر تعجب نکنید.

1 گیگابایت رم حداقل سیستم مورد نیاز برای نسخه 32 بیتی ویندوز 10 است، و در حالی که من ویندوز 10 را برای اجرا با این مقدار رم دریافت کرده ام، آن را توصیه نمی کنم.

اگر در حال خرید یا ساخت دستگاهی هستید که برای ویرایش و رندر عکس یا ویدیوی HD اختصاص داده شده است، یا فقط یک سیستم سریع می خواهید، 8 گیگابایت رم حداقلی است که باید برای جلوگیری از ناامیدی در نظر بگیرید.

به یاد داشته باشید که Windows 10 Pro، Enterprise و Education 64 بیتی تا 2 ترابایت رم را پشتیبانی خواهند کرد، در حالی که نسخه 64 بیتی Windows 10 Home تنها به 128 گیگابایت محدود شده است.

همه به جز ارزان ترین و ابتدایی ترین سیستم های ویندوز 10 با 4 گیگابایت رم عرضه می شوند.

8 گیگابایت رم

2 گیگابایت نیز برای اجرای مجموعه هاردکور از برنامه هایی مانند Adobe Photoshop (یا همینطور می گوید) کافی است Adobe، من نمی خواهم آن را امتحان کنم)، اما صادقانه بگویم، اگر چنین پولی را برای نرم افزار می پردازید، ممکن است بخواهید روی رم بیشتری سرمایه گذاری کنید!

نکته اصلی این است که اگر سیستمی با 2 گیگابایت رم دارید و به نظر می رسد کند است، رم بیشتری اضافه کنید. اگر نمی توانید رم بیشتری اضافه کنید، احتمالاً در افزایش سرعت سیستم خود شانسی ندارید.

تفاوت عملکرد سیستم با 2 گیگابایت رم و سیستم با 4 گیگابایت در شب و روز است. حتی در یک سیستم 32 بیتی که رم را به کمی بیش از 3 گیگابایت محدود می کند، افزایش عملکرد ارزش هزینه را دارد. نه تنها برنامه‌ها سریع‌تر اجرا می‌شوند، بلکه می‌توانید برنامه‌های بیشتری را هم‌زمان اجرا کنید، که اگر مجموعه‌هایی مانند Microsoft Office یا Adobe Creative Cloud را اجرا کنید، بسیار مفید است.

8 گیگابایت رم گران نیست. مطمئناً، OEM را دریافت کنید تا آن را در یک سیستم جدید قرار دهد و احتمالاً حق بیمه پرداخت می کنید (مخصوصاً اگر آن OEM اپل باشد)، اما از یک تامین کننده پس از فروش، این را می توان برای زیر 40 دلار داشت.

زمانی که بیش از 8 گیگابایت رم مفید می شود و شروع به پرداخت هزینه خود می کند، زمانی است که چندین برنامه کاربردی با منابع سنگین را به طور همزمان اجرا می کنید – به ویژه پردازش تصویر یا ویدیو (حتی ویدیوی 4K)، CAD یا مدل سازی سه بعدی.

به خاطر داشته باشید که میزان رم سیستم شما به همراه نوع و سرعت آن به مادربرد شما بستگی دارد. با کتابچه راهنمای رایانه یا مادربرد خود مشورت کنید، یا اگر رایانه شخصی شما توسط یک OEM ساخته شده است، از یک چک کننده سیستم مانند آنچه در آن یافت می شود استفاده کنید. Crucial.com تا بفهمید چه رمی با سیستم شما سازگار است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-much-ram-does-your-windows-10-pc-need/#ftag=RSSbaffb68

اگر از ابزارهای مجازی سازی مانند Microsoft Hyper-V یا VMware Workstation به طور گسترده استفاده می کنید، به خصوص اگر چندین ماشین مجازی را به طور همزمان اجرا می کنید، داشتن بیش از 8 گیگابایت نیز مفید است.

رم 16 گیگابایت +

برای اینکه واقعاً تفاوت را احساس کنید، سعی کنید Premiere Pro، Photoshop و After Effects را کنار هم روی سیستمی با رم 8 گیگابایتی اجرا کنید.

8 گیگابایت حداقل رمی است که مک های جدید با آن عرضه می شوند.

1 گیگابایت رم برای عملیات های اساسی مانند مرور وب کافی است (البته انتظار نداشته باشید مرورگری را با ده ها تب باز اجرا کنید)، ایمیل، پردازش کلمه و ویرایش تصویر سبک.

اگر در آن سوی طیف باشید چه؟ شاید نیازهای شما کمتر نیاز باشد و ترجیح می دهید پول RAM را برای چیزی مناسب تر خرج کنید. در اینجا یک راهنمای قطعی در مورد میزان رم مورد نیاز ویندوز 10 رایانه شخصی شما آورده شده است. به احتمال زیاد، شما در حال حاضر به اندازه کافی دارید.

حداقل برای نسخه 32 بیتی ویندوز 10

توجه داشته باشید: به الف نیاز خواهید داشت سیستم عامل 64 بیتی برای استفاده از 8 گیگابایت رم یا بیشتر.

با 2 گیگابایت باید بتوانید تقریباً هر کاری را که رایانه قادر به انجام آن است با رایانه خود انجام دهید. شما می توانید بازی کنید، تصاویر و ویدیوها را ویرایش کنید، و مجموعه هایی مانند Microsoft Office را اجرا کنید، و ده ها تب مرورگر را برای همه نیازهای چندوظیفه ای خود باز کنید. مطمئناً، کمبود RAM یک گلوگاه برای سیستم شما خواهد بود، اما 2 گیگابایت برای انجام کارهای واقعی کافی است.

شما اکنون عمیقاً در قلمرو بلند کردن اجسام سنگین هستید. یک ایستگاه کاری با بیش از 16 گیگابایت رم، یک سیستم انجام هر کاری خواهد بود. این نوع سیستمی است که قادر است چندین برنامه کاربردی یا ماشین مجازی با منابع سنگین را به طور همزمان اجرا کند.

اگر از یک سیستم عامل 32 بیتی با 4 گیگابایت رم نصب شده استفاده می کنید، به دلیل محدودیت های آدرس دهی حافظه، فقط می توانید به حدود 3.2 گیگابایت دسترسی داشته باشید. با این حال، با یک سیستم عامل 64 بیتی، به کل 4 گیگابایت دسترسی کامل خواهید داشت.

اما حتی این وظایف اساسی نیز دردناک خواهند بود، پس به خودتان لطف کنید و اگر می توانید از 1 گیگابایت رم اجتناب کنید.

حداقل برای نسخه 64 بیتی ویندوز 10

اگر سیستم عامل 64 بیتی دارید، افزایش رم تا 4 گیگابایت کار سختی نیست.

همچنین ببینید: بهترین ارتقاء حافظه رم 5 برای رایانه شخصی شما

16 گیگابایت رم

2 گیگابایت رم حداقل سیستم مورد نیاز برای نسخه 64 بیتی ویندوز 10 است. ممکن است با کمتر از آن کنار بیایید، اما این احتمال وجود دارد که باعث شود کلمات بد زیادی سر سیستم خود فریاد بزنید!