کامپیوتر ویندوز خود را ریست کردید و به نسخه Home رسیدید. در اینجا نحوه بازگرداندن ارتقاء Pro خود آورده شده است


سر کاربر پشت صفحه نمایش

Relax: اگر ویندوز پرو را مجدداً نصب کنید، سرورهای فعال سازی بدون هیچ صدایی فعال سازی را بازیابی می کنند.

گتی ایماژ

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید از گزینه تنظیم مجدد استفاده کنید تا رایانه مبتنی بر ویندوز خود را شروعی تازه کنید. شاید شما نسخه‌های پیش‌نمایش Insider را اجرا می‌کردید و می‌خواهید به ثبات کانال دسترسی عمومی بازگردید. شاید شما دارید یک رایانه قدیمی را به یکی دیگر از اعضای خانواده تحویل می دهید و می خواهید تمام آثار نصب قدیمی خود را پاک کنید.

من یکی دو هفته گذشته را صرف تنظیم مجدد یک دفتر پر از رایانه های شخصی ویندوزی کرده ام، و یک مشکل جزئی چندین بار پیش آمد. وقتی ریست تمام شد، متوجه شدم که از نسخه Home ویندوز استفاده می کنم. این نسخه ای است که در هنگام خرید این رایانه شخصی روی آن وجود داشت، اما یکی از اولین کارهایی که انجام دادم ارتقاء به ویندوز 10 پرو بود، و من نمی دانم اکنون آن کلید محصول کجاست.

همچنین: می خواهید ویندوز را کنار بگذارید؟ Windowsfx ممکن است توزیع لینوکس ایده آل برای شما باشد

این یک اتفاق شگفت‌آور رایج است، به‌ویژه با توجه به اینکه بسیاری از سازندگان رایانه شخصی سعی می‌کنند با نصب نسخه خانگی بسیار ارزان‌تر، چند دلار از قیمت سخت‌افزار خود را کاهش دهند. (حتی مایکروسافت! برای مثال Surface Pro 9 جدید فقط با نسخه Home Windows 11 در دسترس است.)

هنگامی که OEM آن رایانه شخصی را ساخت، اطلاعات مجوز را برای نسخه اصلی از پیش نصب شده در بایوس سیستم جاسازی کرد. وقتی یک بازنشانی کامل انجام می دهید، این اطلاعاتی است که برای نصب استفاده می شود. تا آنجا که به ویندوز مربوط می شود، بر اساس اطلاعات نسخه جاسازی شده ای که پیدا کرده است، همه چیز را به جایی که سیستم را خریداری کرده اید برمی گرداند.

خبر خوب این است که سرورهای فعال سازی مایکروسافت حاوی جزئیاتی برای ارتقای ویندوز پرو شما هستند. هنگامی که برای اولین بار کلید محصول را وارد کردید تا آن ارتقا را انجام دهید، آن سرورها یک رکورد فعال سازی دوم به همراه یک هش ایجاد کردند که سیستم شما را بر اساس سخت افزار منحصر به فرد آن شناسایی می کند. اگر ویندوز پرو را مجدداً روی آن سیستم نصب کنید، حتی بدون کلید محصول، سرورهای فعال‌سازی بدون هیچ صدایی فعال‌سازی را بازیابی می‌کنند.

صفحه فعال سازی ویندوز 11

اد بات

در این مورد، ساده ترین راه حل استفاده از کلید محصول عمومی مایکروسافت برای ویندوز پرو برای ارتقا سریع از Home به Pro است.

قابل اعتماد و متخصص تنظیمات > سیستم > فعال سازی. برای بزرگ کردن بخش با برچسب کلیک کنید نسخه ویندوز خود را ارتقا دهید، و سپس روی دکمه برچسب زده شده کلیک کنید تغییر دادن; آن را فقط در سمت راست کلید محصول را تغییر دهید عنوان، همانطور که در اینجا نشان داده شده است.

این کلید محصول را در کادر محاوره ای که بعد ظاهر می شود وارد کنید:

VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T

برای تکمیل ارتقا، دستورات را دنبال کنید. پس از راه اندازی مجدد و اتصال به اینترنت، باید نصب ویندوز پرو را به طور کامل فعال کنید.

هیچ چیز جادویی در مورد آن کلید محصول وجود ندارد. اگر از آن برای ارتقای سیستمی که دارای نسخه Home است استفاده می‌کنید که هرگز برای ویندوز 10 یا ویندوز 11 پرو فعال نشده است، با خطای فعال‌سازی مواجه می‌شوید و تنها راه بازیابی این است که یک معتبر وارد کنید (مایکروسافت آن را “اصیل” می‌نامد. ) کلید محصول که به شما حق ارتقا را می دهد.

و اگر می خواهید در آینده از این آهنگ صرف نظر کنید و برقصید، سعی کنید دوباره از یک درایو فلش USB قابل بوت نصب کنید. هنگامی که تنظیمات را اجرا می کنید، گزینه پرش از وارد کردن کلید محصول را انتخاب کنید، که سپس به شما امکان می دهد نسخه دقیقی را که می خواهید نصب کنید انتخاب کنید.



منبع: https://www.zdnet.com/article/when-i-reset-my-windows-pc-i-ended-up-with-home-edition-how-do-i-get-my-pro-upgrade-back/#ftag=RSSbaffb68