کامپیوتر بیش از حد انرژی مصرف می کند؟ آخرین پیش نمایش ویندوز 11 نکاتی را برای شما دارد

همچنین: Windows 11 22H2: چگونه می‌توان آخرین به‌روزرسانی سیستم‌عامل مایکروسافت را دریافت کرد و چه چیزی در آینده در راه است

Windows Studio Effects با Windows 11 22H2 عرضه شد و از هوش مصنوعی برای بهبود تماس‌های ویدیویی و صوتی در برنامه‌هایی مانند Teams و همچنین ابزارهای سازنده و ویژگی‌های بازی استفاده می‌کند. اما این ویژگی به لپ‌تاپ‌هایی بستگی دارد که دارای واحد پردازش عصبی (NPU) هستند که شامل این واحد می‌شود سرفیس پرو ایکس با پردازنده های SQ1/SQ2 – توسعه یافته توسط مایکروسافت و کوالکام – و همچنین جدیدترین SQ3 که به عنوان گونه ای از Surface Pro 9 به تازگی معرفی شده است.

آخرین نسخه پیش‌نمایش ویندوز 11 مایکروسافت در کانال بتا، ویژگی جدید Windows Studio Effects را به تنظیمات سریع در نوار وظیفه، ویژگی جدید توصیه‌های انرژی و ویجت‌های بزرگ‌تر می‌آورد.

آوردن جلوه‌های استودیو به تنظیمات سریع در نوار وظیفه، پیکربندی جلوه‌های دوربین، مانند تاری پس‌زمینه، تماس چشمی، و کادربندی خودکار را سریع‌تر می‌کند، در حالی که جلوه‌های صوتی شامل فوکوس صوتی است که به پردازش صدا متکی است. پردازش همه این اثرات در NPU اتفاق می افتد.

Build 22623.885 همچنین دارای رفع اشکالات متعددی برای نوار وظیفه و سینی سیستم و File Explorer است. به طور جداگانه، چندین اصلاح برای هر دو بیلد 22621.885 و بیلد 22623.885 برای نوار وظیفه و سینی سیستم وجود دارد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/pc-using-too-much-power-the-latest-windows-11-preview-has-some-tips-for-you/#ftag=RSSbaffb68

کاربر کامپیوتر

تصویر: Getty/MoMo Productions
به عنوان مثال، مایکروسافت اخیراً کیت توسعه دهنده Windows-on-Arm مجهز به NPU خود را با نام 599 دلاری Windows Dev Kit 2023 (با نام رمز Project Volterra) منتشر کرده است. مایکروسافت از توسعه دهندگان می خواهد برنامه های دسکتاپ بسازند که از NPU برای بارهای کاری AI/ML سوء استفاده کنند.

مایکروسافت همچنین شروع به ارائه توصیه های انرژی برای صرفه جویی در مصرف انرژی و باتری کرده است. کاربران می‌توانند تمام توصیه‌های انرژی مایکروسافت یا مجموعه‌ای از آنها را اعمال کنند، مانند روشن کردن حالت تاریک، و تنظیم حالت قدرت برای بهترین بازده انرژی. این یکی از تلاش های محیط زیستی مایکروسافت است. مایکروسافت خاطرنشان می کند که در حال حاضر تنها برای برخی از کاربران در دسترس است زیرا در حال حاضر در حال جمع آوری بازخورد است.

سایر موارد اضافه شده در ساخت 22621.885 & 22623.885 برای کسانی که فکر می‌کردند ویجت‌های اصلی در برد بسیار کوچک هستند، یک نمای گسترده در ابزارک‌ها در برد ویجت ویندوز 11 اضافه کنید. این تغییر باید آنها را قابل نگاه تر کند. یک دکمه گسترش و جمع کردن در گوشه سمت راست بالای برد ویجت وجود دارد که پس از تنظیم آن اندازه باقی می ماند. دوباره، این به تدریج در حال گسترش است.

استودیو افکت ها را هنوز می توان در تنظیمات پیکربندی کرد، بنابراین یک تغییر جزئی است، اما قرار دادن آن در تنظیمات سریع از مایکروسافت پشتیبانی می کند. شرط بندی کنید NPU ها آینده توسعه اپلیکیشن های موبایل و دسکتاپ هستند.