کار از راه دور یا بازگشت به دفتر: چرا بزرگترین چالش ها هنوز در پیش هستند

این بدان معنا نیست که همه می‌خواهند دوباره به دفتر کار خود برگردند – آنها فقط از مسائلی که کار از راه دور ایجاد می‌کند آگاه هستند.

برخی پیشنهادها وجود دارد که با بدتر شدن چشم‌انداز اقتصادی و کاهش قدرت چانه‌زنی کارکنان، مدیران بالاخره می‌توانند کارکنان را مجبور به بازگشت به دفتر کنند.

هنوز برای درک تأثیر رویدادهای چند سال اخیر بر زندگی کاری ما خیلی زود است.

بارزترین مثال تغییر تغییر به کار از راه دور است که اکنون – حداقل برای بسیاری از کارکنان دانش – حداقل بخشی از زندگی کاری روزمره آنها شده است.

و بسیاری از مدیران بدون اینکه قادر به رفع مشکلات در حال افزایش باشند، در حال سرگردانی هستند.

کار از راه دور

تصویر: Getty Images/JLco – Julia Amaral

در واقع، آنها به هم مرتبط هستند: انعطاف پذیری در مورد روز کاری، انعطاف پذیری در مورد مدل های کسب و کار را پشتیبانی و فعال کرده است.

دو سال بعد و تحول دیجیتال به سرعت ادامه یافت. این تغییر اجباری در سازمان هایی است که در غیر این صورت ممکن است دلیلی برای تغییر شیوه های کاری خود در سال های آینده نداشته باشند.

متأسفانه، بسیاری از سازمان‌ها همچنان به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویی کار از راه دور یک وضعیت موقتی است که دیر یا زود با بازگشت تمام وقت به دفتر جایگزین می‌شود.

در ماه‌های اولیه همه‌گیری، مایکروسافت در مورد دو سال تحول دیجیتال در تنها دو ماه صحبت می‌کرد، زیرا بسیاری از مردم به کار از راه دور روی آوردند و شرکت‌ها در تلاش بودند تا مدل‌های کسب‌وکار را برای دنیایی عمیقاً تغییر یافته بازنگری کنند.

این یک شکست جدی است.

این یک چالش بزرگ خواهد بود، اما تظاهر به اینکه کار از راه دور از بین خواهد رفت واقعاً یک گزینه نیست.

افتتاحیه دوشنبه ZDNET

این مسائل قابل حل است، اما به شرط تایید.

بخوانید: تحول دیجیتال در سال 2022 و پس از آن: اینها روندهای کلیدی هستند

چنین نگرشی به سادگی با کارگران مخالفت می کند، و حتی در شرایط سخت اقتصادی، بهترین افراد – به ویژه در حوزه فناوری – هنوز گزینه های زیادی خواهند داشت. و از آنجایی که کار از راه دور به ایجاد انگیزه در پشت ایده های جدید مانند هفته های کاری چهار روزه کمک می کند، بعید است که بحث در مورد اینکه چه کسی کجا و چه زمانی کار می کند به زودی حل شود.

حتما بخوانید: تحول دیجیتال چیست؟ همه چیزهایی که باید در مورد اینکه چگونه فناوری در حال تغییر تجارت است بدانید

مدیران باید بپذیرند که کار از راه دور اکنون بخش استانداردی از اشتغال برای بسیاری است و محرک اصلی تحول دیجیتالی است که در دو سال گذشته رخ داده است.

مدیران باید وانمود نکنند که کار از راه دور در حال از بین رفتن است. در عوض، آنها باید به جنبه های منفی نگاه کنند و نحوه برخورد با آنها را بیابند.

دوشنبه افتتاحیه ZDNet برداشت ابتدایی ما از هفته فناوری است که توسط اعضای تیم تحریریه ما نوشته شده است.

قبلاً در افتتاحیه دوشنبه ZDNET:


منبع: https://www.zdnet.com/article/remote-work-or-back-to-the-office-why-the-biggest-challenges-are-still-ahead/#ftag=RSSbaffb68

دادن انعطاف بیشتر به کارگران در مورد مکان و زمان کار، تعادل بین کار و زندگی آنها را بهبود بخشیده است. به بسیاری از مدیران ثابت شده است که تیم ها می توانند به همان اندازه که در دفتر کار از راه دور کار می کنند کارآمد باشند.

فرض — یا امیدواری — که کار از راه دور به عقب بازگردد تقریباً به همان اندازه معقول است که انتظار داشته باشیم سایر مراحل تحول دیجیتال انجام شده در دو سال گذشته نیز معکوس شوند.

این بدان معنا نیست که چالش‌هایی وجود ندارد: وجود دارد و به طور فزاینده‌ای روشن می‌شوند.

و در حالی که به نظر می رسد همه افراد کارآمدتر از خانه کار می کنند، ممکن است در مورد ایده های جدید نیز کم ثمرتر باشند.

کارکنانی که از راه دور کار می کنند، همیشه به اندازه همکاران مستقر در دفتر خود با فرهنگ سازمانی مرتبط نیستند. آنها نگرانند که فرصت هایی را که کارمندان اداری می توانند به دلیل نشستن در کنار رئیس به دست آورند، از دست بدهند، یا اینکه از خوشگذرانی های روزمره که در یک فضای کاری مشترک رخ می دهد چشم پوشی کنند. تازه واردان به نیروی کار به دلایل مشابه نگران دسترسی به مشاوره هستند.