کارکنان احساس می کنند که از فرهنگ شرکت خود جدا شده اند. راه حل ممکن است در فرآیند ورود باشد

طبق مطالعه ای از سرعت هوا و هوش محل کاراز هر سه کارگر دو نفر ممکن است شغل خود را ترک کنند زیرا احساس انزوا و قطع ارتباط می کنند. این نظرسنجی همچنین نشان داد که احساس انزوا و عدم ارتباط مهمترین دلیل ترک کار کارکنان و همچنین بزرگترین چالشی است که سازمان های دوردست و ترکیبی با آن روبرو هستند.

وقتی همه‌گیری شروع شد، کار ترکیبی و از راه دور را به هنجار تبدیل کردرسمی شدن در محل کار کاهش شدیدی را تجربه کرد. بر اساس نظرسنجی Airspeed، 72 درصد از کارگران دورکار آنطور که دوست دارند در محل کار خود معاشرت نمی کنند و 36 درصد از کارگران هیبریدی تنها چند بار در سال معاشرت می کنند.

یک برنامه جامع پذیرش می تواند به کارکنان در درک انتظارات و الزامات شغلی کمک کند. اما این یک فرصت عالی برای شرکت‌ها است تا استخدام‌های جدید را کاملاً در فرهنگ شرکت غوطه‌ور کنند و آنها را با سایر کارگران مرتبط نگه دارند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/employees-are-feeling-disconnected-from-their-company-culture-the-solution-might-lie-in-the-onboarding-process/#ftag=RSSbaffb68diversity-hiring.jpg

شاتر استاک

هدف از عضویت، غوطه ور ساختن کارکنان جدید در فرهنگ جدید شرکتشان است. Onboarding باید استخدام‌های جدید را با وظایف شغلی، ارزش‌ها و باورهای اصلی شرکت شما آشنا کند و آنها را با اعضای تیم مرتبط کند.

در این مطالعه، 92 درصد از مدیران C-Suite مورد بررسی اعتراف کردند که فرهنگ شرکت آنها نیاز به بهبود دارد، زیرا فرهنگ شرکت چسبی است که کارمندان را با هم مرتبط و درگیر می کند.

البته، هدف نهایی جذب کامل یک استخدام جدید و کاهش گردش مالی کارکنان است. اما متأسفانه، و اغلب اوقات، برنامه ی ورود شرکت به هیچ یک از این اهداف نمی رسد و عواقب آن می تواند مضر باشد.

تعداد نسبتاً زیادی از کارمندان مورد بررسی گزارش کردند که احساس جدایی (36٪)، بیگانگی (35٪)، منزوی (34٪)، یا تنهایی (33٪) داشتند. از میان مدیران شرکت‌کننده C-Suite، 75 درصد فکر می‌کنند که کارکنان آن‌ها برای پیوستن به شرکتی که در آن احساس می‌کنند بیشتر با فرهنگ شرکت و سایر کارمندان مرتبط هستند، دستمزدها و مزایا را کاهش می‌دهند.

الین ریچاردز، مدیر ارشد اجرایی در Basecampیک شرکت نرم‌افزار وب کاملاً از راه دور، توضیح داد که چگونه فرآیند ورود به شرکت‌های راه دور باید برای حفظ شادی و حفظ کارکنان کار کند. برای شرکت‌هایی که روش‌های منسوخ شده‌ای برای ورود به سیستم دارند، کارمندان را می‌توان به‌ویژه در محیط‌های دورافتاده یا ترکیبی رها کرد.

استخدام یک کارمند جدید می تواند فرآیندی طولانی، خسته کننده و پرهزینه باشد. با این حال، نتایج نظرسنجی‌ها و مصاحبه‌های شرکتی نشان می‌دهد که یک فرآیند توسعه‌نیافتگی استخدام – فرآیندی که نیازهای اجتماعی و حرفه‌ای یک استخدام‌شده جدید را برآورده نمی‌کند – در نهایت می‌تواند به نرخ بالای استعفا منجر شود.

تشویق کارکنان به معاشرت با یکدیگر می تواند به احساس تنهایی در محل کار کمک کند، و این تشویق در طول فرآیند ورود شروع می شود. راه‌اندازی کارمندان جدید با یک دوست کاری، آگاه کردن آن‌ها از اینکه از چه کسی کمک بخواهند، و معرفی آن‌ها به اعضای تیم، همگی تمرین‌هایی هستند که باید در حین ورود شروع شوند.

از هر 10 مدیر مورد بررسی، 9 نفر نیاز به بهبود فرهنگ شرکت را به عنوان اولویت اصلی می شناسند، زیرا 85٪ از این مدیران معتقدند که اگر کارکنان احساس کنند بیشتر با فرهنگ شرکت ارتباط دارند، احتمال کمتری برای استعفا خواهند داشت.

ریچاردز می‌گوید: «اگر تازه کار هستید، از نظر فیزیکی از دیگران جدا شده‌اید و نمی‌دانید چگونه یا چه کاری باید انجام دهید، می‌تواند بسیار منزوی باشد. “شما حتی ممکن است ندانید چگونه درخواست کمک کنید. این می تواند منجر به از دست دادن کارمندی شود که پتانسیل بالایی داشت اما هرگز فرصت تحقق آن را نداشت.”

تقریباً 60 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی از فناوری ارائه شده توسط شرکتشان برای ملاقات با همکاران ناراضی هستند، زیرا احساس می کنند غیرشخصی و غیرصادقانه است. خوشبختانه، مدیران در این نظرسنجی اذعان کردند که کارمندان قطع ارتباط خطری برای شرکت آنها هستند.

یک تجربه ضعیف در استخدام می‌تواند باعث شود کارکنان جدید احساس انزوا و گمشده در نقش جدید خود کنند. بعداً می تواند منجر به کاهش بهره وری، احساس فرسودگی شغلی شود و بدون حمایت مناسب از سوی شرکت، حتی می تواند به موجی از ترک بی سر و صدا منجر شود.

برای مبارزه با این مسئله، ریچاردز توضیح می‌دهد که در شرکتش، استخدام‌های جدید به یک گفتگوی خوش‌آمدگویی در روز اول با یخ‌شکن‌ها و سؤالات آشنایی با شما اضافه می‌شوند تا با سایر کارمندان ارتباط برقرار کنند. اما طبق نظرسنجی Airspeed، موضوعات مربوط به آبسردکن در کانال‌های Slack و جلسات زوم برای تقویت اجتماعی شدن کارمندان کافی نیست.