کاخ سفید یک “منشور حقوق” هوش مصنوعی را تصویب می کند که تلاش می کند نگرانی های هوش مصنوعی شما را کاهش دهد

برای حفاظت از حقوق مدنی و ارزش‌های دموکراتیک، دفتر سیاست‌گذاری علم و فناوری کاخ سفید پنج اصل را شناسایی کرد که قرار است طراحی، استفاده و استقرار سیستم‌های خودکار را هدایت کند. هنگامی که این اصول به کار می روند، به معنای “راه اندازی پشتیبان در برابر آسیب های احتمالی” است.

همانطور که تکنولوژی به تکامل خود ادامه می دهد، منطقه خاکستری که در آن نوآوری های جدید تحت پوشش قانون قرار نمی گیرند، نیز تغییر می کند. هوش مصنوعی یک مثال بارز است. با این حال، هوش مصنوعی به طور فزاینده ای در زندگی روزمره گنجانده می شود و دستورالعمل ها و مرزها را بیش از هر زمان دیگری ضروری می کند. امروز، کاخ سفید یک “طرحی برای منشور حقوق هوش مصنوعی” برای رسیدگی به این موضوع.

علیرغم تلاش‌ها برای کنترل اثرات منفی هوش مصنوعی، برخی استدلال می‌کنند که طرح منشور حقوق هوش مصنوعی مؤثر نخواهد بود، زیرا یک سند الزام‌آور قانونی نیست و «بدون دندان» است. مقاله سیمی.

این پست مشخص می‌کند که این چارچوب برای سیستم‌های خودکاری اعمال می‌شود که «پتانسیل تأثیرگذاری معناداری بر حقوق، فرصت‌ها یا دسترسی مردم آمریکا به منابع یا خدمات حیاتی دارند».

چه با گفتن الکسا برای پخش آهنگ مورد علاقه شما یا استفاده از تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی، هوش مصنوعی به طور روزانه برای آسان کردن زندگی شما استفاده می شود. علیرغم مزایا، معایب این فناوری نیز وجود دارد، مانند خطرات جانبداری و نگرانی های امنیتی.

white-house.png

آندره آ ایزوتی — شاتر استوک

در آمریکا و سراسر جهان، سیستم‌هایی که قرار است به مراقبت از بیمار کمک کنند، ناامن، ناکارآمد یا مغرضانه ثابت شده‌اند. الگوریتم‌های مورد استفاده در تصمیم‌گیری‌های استخدام و اعتبار برای بازتاب و بازتولید نابرابری‌های ناخواسته موجود یا تعصب و تبعیض مضر جدید پیدا شده‌اند.

کاخ سفید در پستی گفته است: «اغلب از این ابزارها برای محدود کردن فرصت‌های ما و جلوگیری از دسترسی ما به منابع یا خدمات حیاتی استفاده می‌شود».

پیمایش در آب‌های ناشناخته مقررات هوش مصنوعی مطمئناً چالش‌هایی را به همراه خواهد داشت، اما حداقل امروز کاخ سفید موضوع مهمی را که هم زندگی روزمره مردم و هم صنعت فناوری را تحت تأثیر قرار می‌دهد روشن کرد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/the-white-house-passes-an-ai-bill-of-rights-that-attempts-to-put-your-privacy-concerns-at-ease/#ftag=RSSbaffb68

پنج رکن عبارتند از: سیستم های ایمن و موثر. حفاظت از تبعیض الگوریتمی؛ حریم خصوصی داده ها؛ اطلاعیه و توضیح؛ و جایگزین های انسانی، ملاحظه و بازگشت.