چگونه MacOS Finder Quick Actions می تواند به شما کمک کند کارآمدتر کار کنید

بنابراین، واضح است که Quick Actions بدون کمی کار اضافی محدود است. با این حال، اگر با تصاویر، ویدیوها و فایل های PDF زیادی سروکار دارید، Quick Actions برای کمک به شما وجود دارد. همچنین، می‌بینید که تبدیل تصویر، اقدام سریع نیز محدود به تبدیل تصاویر فقط به فایل‌های JPG، PNG و HEIF است.

نحوه استفاده از Quick Actions

1. Finder را باز کرده و یک فایل را پیدا کنید

اول، بدانید که اقدامات سریع خارج از جعبه بسیار محدود است. قدرت واقعی زمانی حاصل می شود که اقدامات سریع خود را ایجاد می کنید، اما قبل از اینکه بتوانید بدوید باید راه رفتن را یاد بگیرید (و ابزار ایجاد اقدامات سریع می تواند در ابتدا بسیار زیاد باشد). بنابراین، بیایید با MacOS Finder Quick Actions قدم بزنیم.

چه فایل هایی Quick Actions را ارائه می دهند؟

روی فایل مورد نظر کلیک راست کنید (یا با دو انگشت ضربه بزنید) و باید ورودی منوی Quick Actions را در منوی بازشو ببینید (شکل 1).

اولین کاری که می‌خواهیم انجام دهیم این است که Finder را باز کرده و فایلی را پیدا کنیم که باید بر اساس آن عمل شود. بیایید از یک فایل JPG به عنوان مثال استفاده کنیم. با باز بودن Finder، به فهرستی که تصویر JPG را که می‌خواهید تبدیل کنید، بروید.

2. برای دسترسی به منوی Quick Actions روی فایل کلیک راست کنید

خودشه. اکنون یک سند PDF جدید در دایرکتوری کاری پیدا خواهید کرد که شامل چیزی جز تصاویری که اضافه کرده اید نیست. اگرچه نسبتا ابتدایی است، اما این یک راه عالی برای جمع‌آوری مجموعه‌ای از فایل‌های تصویری در یک فایل پی‌دی‌اف برای اشتراک‌گذاری با کسانی است که نیاز به دیدن آن‌ها در یک سند دارند.

شکل 4

شکل 2

زیر منوی Quick Actions در Finder.

البته، هر نوع فایلی دارای یک اقدام سریع نیست، اما می‌توانید با کمک یک ابزار داخلی، اقدامات سریع جدیدی (که در آموزش بعدی به آن خواهیم پرداخت) اضافه کنید. قبل از اینکه به آن بپردازیم، باید بدانید که اقدامات سریع چگونه می تواند کار کند تا کار روزانه شما کمی کمتر شود.

پنجره پاپ آپ تبدیل تصاویر Quick Actions.

همچنین: چگونه یک PDF را ویرایش کنیم

ورودی اقدامات سریع در منوی زمینه Finder.

تبدیل مجموعه ای از تصاویر به PDF در macOS ساده است.

تصویر: جک والن

و این تمام چیزی است که در ویژگی اقدامات سریع MacOS Finder وجود دارد. همانطور که قبلاً اشاره کردم، به زودی شما را در روند گسترش اقدامات سریع پیش‌فرض راهنمایی می‌کنم تا بتوانید کارایی بیشتری را در Finder به دست آورید.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-macos-finder-quick-actions-can-help-you-work-more-efficiently/#ftag=RSSbaffb68

فرض کنید می خواهید آن JPG را به یک تصویر PNG تبدیل کنید. از منوی فرعی، روی Convert Image کلیک کنید. در پنجره پاپ آپ ایجاد شده (شکل 3از منوی کشویی Format، PNG را انتخاب کنید و سپس اندازه مورد نظر (از Small، Medium، Large و Actual Size) را انتخاب کنید و روی دکمه Convert کلیک کنید.

اقداماتی که برای یک تصویر JPG در دسترس هستند.

تصویر: جک والن این منوی زمینه بر اساس فایل یا پوشه ای که با آن کار می کنید تغییر می کند. برای مثال، اگر روی یک تصویر کلیک راست کنید، می‌توانید به سرعت آن را به فرمت تصویر دیگری (مثلاً از png به jpg) تبدیل کنید، بدون اینکه لازم باشد ابتدا ویرایشگر تصویر را باز کنید یا یک PDF از فایل ایجاد کنید. با یک فایل PDF، می توانید به طور خودکار آن را با فعال کردن علامت گذاری باز کنید (بنابراین می توانید فایل را حاشیه نویسی کنید). در یک فایل ویدیویی، می توانید آن را بچرخانید یا آن را برش دهید.

یک ترفند بسیار جالب با Quick Actions، توانایی ایجاد سریع یک سند PDF از مجموعه ای از تصاویر است. ساده است:

  1. Finder را باز کنید.
  2. به پوشه حاوی تصاویری که باید به PDF جدید اضافه شوند بروید.
  3. همه تصاویر را برای اضافه شدن انتخاب کنید.
  4. روی تصاویر انتخاب شده راست کلیک کنید و روی Quick Actions > Create PDF کلیک کنید (شکل 4).
  5. وقتی از شما خواسته شد، PDF را نام ببرید.

شکل 1

پیکربندی تصویر تبدیل شده خود در پاپ آپ Finder.

تصویر: جک والن

3. تبدیل تصاویر به PDF

ورودی ایجاد PDF در Quick Actions.

به‌طور پیش‌فرض، انواع فایل‌های زیر اقدامات سریع را از منوی زمینه Finder ارائه می‌کنند:

روی زیر منوی Quick Actions کلیک کنید تا اقدامات موجود نشان داده شود (شکل 2).

ورودی منوی اقدامات سریع برای خدمت وجود دارد.

تصویر: جک والن

شکل 3

فایل منیجر MacOS، Finder، ترفندهای کاربردی زیادی در آستین خود دارد، که بسیاری از آنها برای کمک به شما برای کار موثرتر وجود دارد. یکی از این ویژگی ها از زمان MacOS Mojave وجود داشته است و کار بر روی فایل ها را در Finder آسان می کند. این ویژگی Quick Actions نام دارد و یک منوی زمینه با کلیک راست (یا ضربه دو انگشتی) برای فایل‌ها و پوشه‌ها در Finder ارائه می‌کند.