چگونه یک کد QR به صورت رایگان بسازیم


کدهای پاسخ سریع، که بیشتر به عنوان کدهای QR شناخته می شوند، بارکدهای دو بعدی هستند که حاوی اطلاعاتی هستند که مثلاً توسط دوربین تلفن اسکن می شوند و توسط دستگاه تفسیر می شوند. این اطلاعات می تواند به یک وب سایت، پایگاه داده، محتوای چند رسانه ای یا فایل منجر شود و می تواند در واقعیت افزوده، تبلیغات، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

همه ما کدهای QR را در زندگی روزمره خود دیده‌ایم. ما آنها را در کمپین های بازاریابی، محصولات موجود در فروشگاه ها و تهیه منوها در رستوران ها مشاهده کرده ایم.

آنها می توانند ابزار مفیدی برای جذب فالوورهای بیشتر برای حساب های رسانه های اجتماعی شرکت شما باشند – یا به سادگی در مورد یک محصول یا کسب و کار صحبت کنند. البته توجه داشته باشید که کدهای QR را می توان برای کلاهبرداری و فیشینگ نیز استفاده کرد.

برخی از ابزارها برای ساخت کدهای QR برای وب سایت ها نیاز به اشتراک دارند، در حالی که برخی دیگر به شما اجازه می دهند آنها را به صورت رایگان ایجاد کنید. در اینجا، ما بهترین گزینه های رایگان را به شما نشان خواهیم داد.

چگونه یک کد QR به صورت رایگان بسازیم

کد QR روی صفحه لپ تاپ در دفتر نشان داده شده است

تصویر: ماریا دیاز/ZDNet & Getty Images

در اینجا چند نمونه از کارهایی وجود دارد که می توانید از کدهای QR برای انجام آنها استفاده کنید:

  • به یک وب سایت، کسب و کار یا صفحه شخصی پیوند دهید
  • به اشتراک گذاری چند رسانه ای (مانند ویدیو یا تصاویر)
  • پیوند به حساب های رسانه های اجتماعی
  • فایل یا متن را به اشتراک بگذارید
  • درخواست بازخورد
  • یک برنامه را در اندروید و iOS دانلود کنید
  • انجام معاملات پولی (پی پال، ونمو، برنامه نقدی)
  • مخاطبین WhatsApp و vCard را اضافه کنید
  • ارسال ایمیل
  • به وای فای متصل شوید
  • حتی تماس بگیرید یا اس ام اس بفرستید

چندین وب سایت و برنامه وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد کد QR استفاده کنید. در اینجا برترین ها هستند:

گوگل کروم

کد QR با T rex در وسط، بالای کلمات Google Chrome

نمونه ای از کد QR برای یک وب سایت، ایجاد شده با Google Chrome.

تصویر: ماریا دیاز/ZDNet

آیا می دانستید که می توانید کدهای QR را به صورت رایگان با استفاده از مرورگر Google Chrome ایجاد کنید؟ با یک کلیک راست ساده روی صفحه ای که در آن هستید، منوی کروم ظاهر می شود که یکی از گزینه ها “ایجاد کد QR برای این صفحه” است. شما می توانید همین کار را در برخی از تصاویری که در وب سایت ها نیز هستند انجام دهید.

اسکرین شات نحوه ایجاد کد QR از یک وب سایت با کلیک راست بر روی صفحه و انتخاب ایجاد کد QR را نشان می دهد.

با کلیک راست روی صفحه و انتخاب ایجاد کد QR، یک کد QR از یک وب سایت ایجاد کنید

تصویر: ماریا دیاز/ZDNet

گزینه ایجاد یک کد QR در Google Chrome برای دسکتاپ و در iOS و Android در دسترس است. برای ایجاد یک کد QR در کروم از دستگاه تلفن همراه خود، کافیست روی اشتراک‌گذاری در iOS یا منو ضربه بزنید، سپس اشتراک‌گذاری در Android را انتخاب کنید، سپس ایجاد کد QR را انتخاب کنید. هنگامی که کد شما ایجاد شد، می توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید یا آن را در دستگاه خود ذخیره کنید.

با این حال، گزینه Google Chrome در درجه اول برای اشتراک گذاری وب سایت ها است. این ابزار ساده از انواع دیگر استفاده از کد QR، مانند پیوند دادن به دانلود برنامه یا فایل چندرسانه ای، یا به اشتراک گذاری متن یا مخاطبین، پشتیبانی نمی کند.

QRbot

کد QR بالای کلمه QRbot

نمونه ای از یک کد QR برای یک وب سایت، ایجاد شده با QRbot.

تصویر: ماریا دیاز/ZDNet

QRbot بهترین گزینه رایگان برای کاربران دسکتاپ است، اگرچه به اندازه برخی دیگر اجازه شخصی سازی نمی دهد. در وب‌سایت، می‌توانید انتخاب کنید که یک کد QR برای URL، کارت تماس، پیوستن به شبکه Wi-Fi، ارسال پیامک یا ایمیل، یا برقراری تماس ایجاد کنید. سپس روی Download کلیک کنید تا کد QR در رایانه شما ذخیره شود.

اسکرین شات نحوه ساخت کد QR با QRbot را نشان می دهد

QRbot ساده و سرراست است: به سادگی نوع کد QR را انتخاب کنید و اطلاعات زیر را وارد کنید.

تصویر: QRbot

نسخه های موبایل QRbot برای آن موجود است iOS و اندروید دستگاه های تلفن همراه علاوه بر ایجاد کدهای QR، می توانید از این برنامه برای اسکن کدهای QR و بارکدها استفاده کنید.

نمونه های برنامه موبایل QRbot

نمونه های برنامه موبایل QRbot

تصویر: QRbot

این برنامه شامل تبلیغات می شود. می‌توانید برای حذف تبلیغات و اجازه دسترسی به ویژگی‌های پیشرفته، مانند تم‌های بیشتر و گزینه‌های سفارشی‌سازی، برای اشتراک ثبت‌نام کنید.

هزینه اشتراک QRbot 2.99 دلار در ماه یا 10.99 دلار برای استفاده مادام العمر است.

QR.io

کد نمونه QR.io با لوگوی ZDNet در مرکز

نمونه ای از کد QR برای یک وب سایت، ایجاد شده با QR.io.

تصویر: ماریا دیاز/ZDNet

ایجاد یک کد QR با وب سایت QR.io بسیار آسان است، اگرچه برای دانلود کد QR باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. این یک آزمایش رایگان هفت روزه را آغاز می کند. اطلاعات بیشتر در مورد قیمت را در زیر مشاهده کنید.

این وب سایت به شما امکان می دهد کد QR خود را به گزینه های زیادی مانند برنامه ها، صفحات رسانه های اجتماعی، کوپن ها، فرم های بازخورد یا بررسی، منوها و جزئیات رویداد پیوند دهید. به سادگی روی یکی کلیک کنید، اطلاعات مربوط به آنچه می خواهید کد شما به آن پیوند داده شود را پر کنید و آن را سفارشی کنید. سپس می توانید کد خود را با فرمت های PNG یا SVG دانلود کنید.

اسکرین شات از وب سایت QR.io با کد QR سفارشی در سمت راست

وب سایت QR.io گزینه های زیادی را ارائه می دهد.

تصویر: QR.io

QR.io یک سرویس اشتراک برای ایجاد کدهای QR استاتیک و پویا است. آی تی هزینه ها 35 دلار در ماه یا 350 دلار در سال، و هر دو گزینه کدهای QR نامحدود، اسکن نامحدود، دسترسی API، صفحات فرود سفارشی، ایجاد انبوه و آمار اسکن را ارائه می دهند.

با یک کد QR پویا، می توانید یک صفحه فرود ایجاد کنید که بدون نیاز به به روز رسانی کد قابل تغییر باشد. با یک کد پویا، به آمار اسکن نیز دسترسی دارید، بنابراین می توانید ببینید کد شما چه زمانی و کجا اسکن شده است. پس از آزمایش رایگان هفت روزه، کدهای QR پویا عملکرد را مسدود می‌کنند در حالی که کدهای استاتیک به کار خود ادامه می‌دهند.

دیگر مزایای اصلی داشتن یک حساب QR.io این است که به شما امکان می دهد تعداد زیادی کد QR ایجاد کنید، به راحتی رنگ ها و اشکال روی کدهای QR خود را سفارشی کنید، لوگوها را آپلود کنید و فریم ها را اضافه کنید.

تولیدکننده کد QR که توسط Bitly طراحی شده است

یک کد QR با آرم ZDNet در بالای کلمات QR Generator

نمونه ای از کد QR برای یک وب سایت، ایجاد شده با QR Code Generator.

تصویر: ماریا دیاز/ZDNet

تولید کننده کد QRارائه شده توسط Bitly، سرویس کوتاه‌کننده پیوند، یکی دیگر از سرویس‌های مبتنی بر اشتراک است که برای ایجاد آسان کدهای QR استفاده می‌شود. همانند QR.io، می‌توانید کدهایی ایجاد کنید که به URL، کارت مجازی، متن، ایمیل، پیامک، وای‌فای، بیت‌کوین، رسانه‌های اجتماعی، PDF، برنامه‌های کاربردی تلفن همراه و چندرسانه‌ای منتهی می‌شوند.

به سادگی گزینه پیوند به کد QR خود را انتخاب کنید، سپس آدرس وب سایت را وارد کنید یا فایل را در سایت رها کنید. سپس کد QR تکمیل شده را سفارشی کرده و دانلود کنید. کل فرآیند کمتر از 5 دقیقه طول می کشد.

تصویر صفحه اصلی QR Code Generator که گزینه ها را نشان می دهد

صفحه اصلی QR Code Generator که توسط Bitly طراحی شده است.

تصویر: کمی

این صفحه به شما امکان می دهد ایجاد کنید کدهای QR استاتیک به صورت رایگان، اما می توانید برای یک حساب حرفه ای (که یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه ارائه می دهد) ثبت نام کنید تا کدهای پویا با صفحات فرود شخصی سازی شده ایجاد کنید. همچنین امکان نظارت بر آمار را فراهم می کند، بنابراین کاربران حرفه ای می توانند آمار کدهای QR خود را با گزارش های قابل چاپ پیگیری کنند.

این سرویس همچنین به کاربران Pro اجازه می دهد تا از API کد QR خود برای ادغام ایجاد کد QR با کدهای مارک دار یا سیاه و سفید در سیستم خود استفاده کنند.

قیمت برای Bitly’s QR Code Generator سالانه صورتحساب دریافت می شود و از 9.99 دلار در ماه شروع می شود و تا 46.99 دلار در ماه متغیر است.

تولید کننده کد QR و سازنده QR (iOS و Android)

کد QR با کلمات Scan Me و QR Code Generator App Mobile

نمونه‌ای از یک کد QR برای یک وب‌سایت، که با برنامه QR Code Generator و QR Maker از Gulooloo Tech ایجاد شده است.

تصویر: ماریا دیاز/ZDNet

تولید کننده کد QR و سازنده QR توسط Gulooloo Tech (با مولد Bitly اشتباه گرفته نشود)، یک برنامه محبوب گوشی های هوشمند که برای ایجاد کدهای QR استفاده می شود، برای دانلود در هر دو موجود است. iOS و اندروید.

نمونه هایی از سفارشی سازی لوگو و رنگ با استفاده از QR Code Generator & Maker

نمونه هایی از سفارشی سازی با استفاده از برنامه تلفن همراه تولید کننده کد QR و سازنده Gulooloo Tech.

تصویر: Gulooloo Tech

این برنامه به دلیل قالب های قابل تنظیم، شخصی سازی بیشتری دارد. می توانید عکس اضافه کنید، رنگ ها را تغییر دهید و کدهای QR GIF بسازید. یک نسخه رایگان با تبلیغات وجود دارد. هزینه اشتراک 5.19 دلار در ماه یا 38.99 دلار به عنوان هزینه یک بار برای دسترسی مادام العمر است.

کدهای QR برای حساب های رسانه های اجتماعی

کدهای QR ایجاد شده در اینستاگرام و TikTok.

دو نمونه از کدهای QR ایجاد شده به صورت بومی در برنامه های رسانه های اجتماعی.

تصویر: ماریا دیاز/ZDNet

رسانه های اجتماعی به یک ابزار بازاریابی استاندارد برای شرکت ها، کارآفرینان و تأثیرگذاران تبدیل شده اند. ایجاد یک کد QR برای پیوند به رسانه‌های اجتماعی شرکت شما، راه ساده‌ای برای دیگران برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی شما و دریافت سریع اطلاعات بیشتر درباره شرکت شما ارائه می‌دهد.

می‌توانید از کدهای QR که به نمایه شخصی شما یا نمایه یک شرکت در اینستاگرام، توییتر، لینکدین، تیک تاک، اسنپ چت و سایر سرویس‌ها پیوند دارند، استفاده کنید و برخی از سرویس‌ها با اجازه دادن به شما برای ایجاد یک کد QR از داخل برنامه، کار را آسان می‌کنند. اینها می توانند به ویژه برای تبلیغات عمومی، رویدادها یا سایر نیازهای بازاریابی مفید باشند.

اطلاعات بیشتر در مورد کدهای QR:

برخی از ایستگاه های پرداخت دارای یک کد QR هستند که می توانید آن را اسکن کنید و شما را به درگاه پرداخت هدایت می کند. این می تواند تسویه حساب بدون تماس را آسان تر کند.

اما می‌توانید یک کد QR برای پروفایل کاربری در برنامه‌های پرداخت مانند Venmo، Cashapp و PayPal نیز تنظیم کنید. به این ترتیب، می‌توانید فقط با اسکن کد شخصی با دوربین گوشی هوشمند خود، سریعاً پول ارسال یا درخواست کنید – بدون نیاز به جستجوی چیزی.

کارت‌های ویزیت Cardstock به پایان رسید. اگر آنها قبلاً نمرده بودند، همه‌گیری و گزینه‌های غیرتماسی بعدی آنها را به پایان رسانده است.

کارت‌های ویزیت الکترونیکی، کارت‌های مجازی یا فایل‌های تماس مجازی (VCF) کارت‌های ویزیت جدید هستند. این فایل‌های VCF یا VCARD تقریباً در قالب یک کارت ویزیت ایجاد می‌شوند و نام، آدرس، ایمیل، URL، تصاویر و هر گونه اطلاعات شخصی یا تجاری مربوطه را ارائه می‌دهند.

اکثر وب سایت های ذکر شده در بالا به کاربران اجازه می دهند کدهای QR ایجاد کنند که منجر به کارت های مجازی می شود.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-make-a-qr-code/#ftag=RSSbaffb68