چگونه یک پوشه را در MacOS رمزگذاری کنیم تا داده های حساس را از چشمان کنجکاو دور نگه داریم

و این تمام چیزی است که برای ایجاد یک پوشه رمزگذاری شده در MacOS با Disk Utility وجود دارد. اگرچه این گزینه تا حدودی محدود است، اما راه خوبی برای دور نگه داشتن اطلاعات حساس از چشمان کنجکاو است. و اگر نیازی به اضافه کردن فایل‌ها و پوشه‌های جدید به تصویر رمزگذاری شده ندارید، می‌توانید با خیال راحت پوشه اصلی را حذف کنید، بنابراین داده‌های موجود در داخل بدون عبور از تصویر رمزگذاری شده قابل دسترسی نیستند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-encrypt-a-folder-in-macos-to-keep-sensitive-data-from-prying-eyes/#ftag=RSSbaffb68

Finder را باز کنید و به پوشه ای که تصویر رمزگذاری شده در آن قرار دارد بروید. اگر روی آن تصویر دوبار کلیک کنید (به .img ختم می شود)، رمز عبوری که در طول ایجاد تصویر اضافه کرده اید از شما خواسته می شود. پس از احراز هویت موفقیت آمیز، Finder تصویر را باز می کند و می توانید به محتویات داخل دسترسی داشته باشید.

سپس Disk Utility پوشه را رمزگذاری می کند. وقتی کامل شد، روی Done کلیک کنید.

تنها چیزی که برای این کار نیاز دارید نسخه به روز شده MacOS است که بر روی MacBook یا iMac اجرا می شود. من در یک نشان خواهم داد مک بوک پرو با تراشه Apple Silicone M1 و MacOS Monterey (نسخه 12.6). من به شدت توصیه می کنم این فرآیند را در پوشه ای که حاوی هیچ سند مهمی نیست آزمایش کنید. هنگامی که بدانید چگونه پوشه ها را با موفقیت رمزگذاری کنید، می توانید این کار را با پوشه هایی که حاوی اطلاعات مهم هستند انجام دهید.

همچنین: بهترین نرم افزار رمزگذاری: از داده های خود محافظت کنید

چگونه یک پوشه را در MacOS رمزگذاری کنیم تا داده های حساس را از چشمان کنجکاو دور نگه داریم

مک بوک پرو نیمه بسته.

جیسون سیپریانی/CNET

هنگامی که نوع رمزگذاری را انتخاب می کنید، از شما خواسته می شود تا رمز عبور رمزگذاری را تایپ و تأیید کنید. اطمینان حاصل کنید که این رمز عبور قوی و منحصر به فرد (و با رمز عبور کاربری شما یکسان نیست).

پنجره ایجاد تصویر در MacOS Monterey.

منوی Disk Utility File در MacOS Monterey.

با باز کردن Disk Utility روی File > New Image > Image from Folder کلیک کنید. هنگامی که پنجره انتخابگر پوشه ظاهر شد، به پوشه ای که می خواهید رمزگذاری شود بروید و انتخاب کنید و روی Choose کلیک کنید.

احتمالاً داده های حساسی در مک بوک یا آی مک خود دارید. این داده ها ممکن است در پوشه ای زندگی کنند که حاوی فایل های مختلفی با اسرار شرکت یا اطلاعات شخصی شماست. بدون رمزگذاری، هر کسی که به دسکتاپ یا لپ‌تاپ شما دسترسی دارد، می‌تواند آن پوشه را مشاهده کند.

مطمئن شوید که به تصویر رمزگذاری شده جدید خود یک نام منحصر به فرد بدهید.

جک والن/ZDNET

نحوه دسترسی به فایل های درون تصویر رمزگذاری شده

نکته ای که در مورد روشی که توضیح خواهم داد این است که یک تصویر رمزگذاری شده از پوشه ایجاد می کند و نسخه اصلی را دست نخورده باقی می گذارد. علاوه بر این، هنگامی که تصویر رمزگذاری شده را ایجاد کردید، نمی توانید موارد جدیدی را به آن اضافه کنید. به همین دلیل، این روش واقعاً برای پشتیبان گیری رمزگذاری شده یا پوشه های رمزگذاری شده که نیازی به تغییر ندارند، مناسب است.

ایجاد یک تصویر رمزگذاری شده جدید از یک پوشه در MacOS.

جک والن/ZDNET

در پنجره باز شده، موارد زیر را انجام دهید:

  • پوشه رمزگذاری شده را نامگذاری کنید.
  • هر برچسبی را که ممکن است بخواهید اضافه کنید اضافه کنید.
  • رمزگذاری 128 بیتی یا 256 بیتی را انتخاب کنید (که دومی قوی تر است).
  • روی ذخیره کلیک کنید.

با این حال، اگر آن پوشه را رمزگذاری کنید، فقط کسانی که رمز رمزگشایی دارند می توانند به محتویات داخل دسترسی داشته باشند.

اجازه دهید به شما نشان دهم که چگونه انجام می شود.

الزامات

شما می توانید با یک برنامه شخص ثالث به رمزگذاری پوشه دست پیدا کنید، اما ابزار داخلی نیز وجود دارد که می تواند این کار را برای شما انجام دهد. ابزار گفته شده Disk Utility است و رمزگذاری پوشه های موجود در دستگاه MacOS شما را بسیار آسان می کند.

همچنین: نحوه ایجاد یک MacOS Finder Quick Action جدید با Automator

روی نماد Launchpad در Dock خود کلیک کنید و Disk Utility را تایپ کنید. وقتی راه‌انداز Disk Utility ظاهر شد، روی آن کلیک کنید تا برنامه باز شود.