چگونه یک حساب کاری یا مدرسه را به ویندوز 10 یا 11 اضافه کنیم

شما برای افزودن یک حساب بازشو آماده هستید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی/ZDNET

اگر مسیر Azure Active Directory را انتخاب کنید، از شما خواسته می شود آدرس ایمیل و سپس رمز عبور خود را وارد کنید. نام دامنه سازمان، نام کاربری و نوع کاربری خود را تأیید کنید (مدیر در مقابل کاربر). روی Join کلیک کنید. به شما گفته می شود که دستگاه شما متصل است.

سپس از شما خواسته می شود رمز عبور حساب خود را وارد کنید. آن را تایپ کنید و روی Sign in کلیک کنید.

در پنجره اتصال، روی پیوند برای کلیک کنید این دستگاه را به Azure Active Directory بپیوندید یا این دستگاه را به یک دامنه اکتیو دایرکتوری محلی بپیوندید.

دکمه قطع اتصال برای دسترسی به محل کار یا مدرسه.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی/ZDNET


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-add-a-work-or-school-account-to-windows-10-or-11/#ftag=RSSbaffb68 صفحه ورود سایر کاربران

اسکرین شات توسط لنس ویتنی/ZDNET

3. حساب ایمیل کاری خود را به سرویس گیرنده ایمیل و سایر برنامه ها اضافه کنید

یک حساب کاری یا بازشو حساب مدرسه تنظیم کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی/ZDNET

در نهایت، اگر دیگر به آن نیاز ندارید، می توانید به راحتی حساب کاری خود را حذف یا قطع کنید. بازگشت به تنظیمات > حساب‌ها > دسترسی به محل کار یا مدرسه. حساب کاربری خود را انتخاب کنید و سپس بر روی Disconnect کلیک کنید. تأیید کنید که می خواهید حساب را حذف کنید. در صورت درخواست، اعتبار حساب مدیر محلی خود را وارد کنید. رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید و حساب محل کار یا مدرسه شما از بین خواهد رفت.

تاجر با پنجره که روی لپ تاپ کار می کند.

iStockphoto/Getty Images

حساب در رایانه شما با هر خط مشی شرکت یا مدرسه اعمال شده ثبت شده است. روی Done کلیک کنید.

صفحه بعدی آدرس ایمیل شما را می خواهد. برای اینکه حساب محل کار یا مدرسه خود را اضافه کنید و رایانه شما توسط سازمان شما مدیریت نشود، آدرس حسابی را که می خواهید اضافه کنید تایپ کنید و روی Next کلیک کنید.

همچنین: چگونه از Microsoft Authenticator به عنوان مدیر رمز عبور خود استفاده کنید

پنجره بازشو که مطمئن شوید این سازمان شماست.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی/ZDNET

2. در صورت نیاز نام دامنه و اعتبار حساب را وارد کنید

صفحه ورود به حساب مایکروسافت.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی/ZDNET

به عنوان یک مسیر دیگر، شاید شما یک دانش آموز هستید یا در کلاس شرکت می کنید، و یک حساب مدرسه اختصاصی دارید که از طریق آن ایمیل دریافت می کنید و قرار ملاقات تعیین می کنید. شما می خواهید حساب مدرسه خود را به رایانه شخصی خود در خانه اضافه کنید. این هم شدنی است

آدرس ایمیل محل کار یا مدرسه خود را تایپ کنید، حساب را تأیید کنید و سپس رمز عبور خود را وارد کنید یا ورود به سیستم را تأیید کنید. حساب اضافه شده است، بنابراین اکنون می توانید به ایمیل محل کار یا مدرسه و همچنین به تقویم و مخاطبین خود دسترسی داشته باشید. این فرآیند برای سایر سرویس گیرندگان ایمیل مانند Microsoft Outlook یا Gmail مشابه خواهد بود.

همچنین: دانشجویان، توجه داشته باشید: اینها بهترین لپ تاپ ها برای دانشگاه هستند

همچنین: مایکروسافت این تنظیمات امنیتی را برای محافظت از میلیون‌ها حساب به کار می‌برد. این چیزی است که در حال تغییر است

4. برای قطع ارتباط حساب کاری خود، به تنظیمات بروید

حالا بیایید سناریوی دیگر را امتحان کنیم. شما می خواهید رایانه شخصی خود را در دامنه شرکت خود ثبت کنید تا بتوانید به تمام منابع لازم دسترسی داشته باشید و رایانه خود را حداقل تا حدی با سیاست های داخلی مدیریت کنید.

چگونه کامپیوتر خود را در دامنه شرکت خود ثبت کنید

1. گزینه “پیوستن به این دستگاه” را انتخاب کنید

در این مورد، ممکن است قبلاً یک رایانه شخصی ویندوزی را با یک حساب مایکروسافت یا یک حساب محلی تنظیم کرده باشید. اما بگویید که می‌خواهید از همان رایانه برای مدیریت حساب و دسترسی محل کار یا مدرسه خود استفاده کنید.

دکمه اتصال برای دسترسی به محل کار یا مدرسه.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی/ZDNET

در مرحله بعد، باید حساب محل کار یا تحصیل خود را به برنامه های خاصی که برای نامه، تقویم و مخاطبین استفاده می کنید اضافه کنید. فرض کنید می خواهید از برنامه های داخلی ویندوز به این محتوا دسترسی داشته باشید. برای مثال Windows Mail را باز کنید. برای تنظیمات روی نماد چرخ دنده کلیک کنید، مدیریت حساب ها را انتخاب کنید و سپس افزودن حساب را انتخاب کنید. با فرض اینکه از Office 365 یا Exchange در باطن استفاده می کنید، آن گزینه را انتخاب کنید.

یک حساب کاربری برای گزینه Office 365 یا Outlook اضافه کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی/ZDNET

من با چند اکانت مختلف در ویندوز دستکاری می کنم. من از یک حساب مایکروسافت برای ورود به ویندوز 10 و 11 استفاده می کنم که از طریق آن ایمیل ها را نیز دریافت می کنم و یک تقویم را نگه می دارم. و من از یک حساب کاری مبتنی بر دامنه استفاده می کنم که به ایمیل خودش و همچنین قرار ملاقات ها و مخاطبین تقویم من ضربه می زند. این سناریو ممکن است برای کسانی از شما که در طول همه‌گیری در خانه کار می‌کردند و شاید از دستگاه‌های شخصی خود برای کار استفاده می‌کردند، مشابه باشد.

با فرض اینکه این نوع راه‌اندازی با افراد IT شما هماهنگ می‌شود، بسته به چیزی که می‌خواهید به آن دسترسی داشته باشید و اینکه چه کسی رایانه شما را مدیریت می‌کند، چند گزینه دارید.

همچنین: شش بهترین خدمات میزبانی ایمیل: شما به یک آدرس حرفه ای نیاز دارید

سپس حساب شما تنظیمات و خط مشی های لازم را دریافت می کند. فقط باید حساب ایمیل کاری خود را به سرویس گیرنده ایمیل و سایر برنامه های مرتبط با کار اضافه کنید. از آن به بعد، می توانید با حساب محلی یا مایکروسافت یا حساب کاری خود وارد ویندوز شوید.

همچنین: چگونه یک کامپیوتر ویندوز 11 را به ویندوز 10 “دانگرید” کنیم

اگر می‌خواهید ایمیل کاری، مخاطبین و تقویم خود را مشاهده کنید، و رایانه‌ای که از آن استفاده می‌کنید یک رایانه شخصی است که تحت مالکیت و مدیریت شماست، می‌توانید به سادگی حساب ایمیل را به رایانه خود اضافه کنید. اما اگر می خواهید رایانه شخصی شما به شبکه شرکت شما بپیوندد که در آن سازمان شما تا حدی برای به روز رسانی های امنیتی و سایر سیاست ها مدیریت می کند، می توانید رایانه شخصی را به دامنه Active Directory خود اضافه کنید. بدیهی است که این تصمیمی است که باید با کارکنان فناوری اطلاعات خود در مورد آن بحث و هماهنگی کنید.

با انتخاب Azure Active Directory، رایانه شما در سازمان شما ثبت نام می کند، جایی که سرپرستان فناوری اطلاعات می توانند خط مشی هایی را برای کنترل رایانه شما اعمال کنند. در بسیاری از موارد، سیاست‌های استفاده از رایانه شخصی از طریق BYOD (دستگاه خود را بیاورید) نسبت به رایانه‌های متعلق به شرکت محدودتر است. اما برای تأیید این موضوع باید با گروه فناوری اطلاعات یا Help Desk تماس بگیرید.

اول، من فرض می‌کنم که از یک حساب مایکروسافت یا یک حساب محلی در رایانه ویندوزی خود در خانه استفاده می‌کنید. قابل اعتماد و متخصص تنظیمات > حساب‌ها > دسترسی به محل کار یا مدرسه. روی دکمه Connect کلیک کنید.

انتخاب دامنه Local Active Directory به جای آن مستلزم آن است که از قبل به دامنه AD سازمان خود متصل شده باشید. در این صورت، نام دامنه و به دنبال آن اعتبار حساب خود را وارد می‌کنید. سپس رایانه شما مطابق با هر خط مشی دامنه قابل اجرا مدیریت می شود.

دفعه بعد که از سیستم ویندوز خارج می شوید و دوباره وارد سیستم می شوید، می توانید انتخاب کنید که با حساب محلی یا Microsoft یا حساب کاری خود وارد شوید. برای استفاده از حساب کاری خود، کاربر دیگر را در صفحه ورود انتخاب کنید و آدرس ایمیل کاری و رمز عبور خود را تایپ کنید.

برای نمایش این فرآیند، من از یک کامپیوتر ویندوز 10 استفاده می کنم، اما چه از ویندوز 10 و چه 11 استفاده کنید، یکسان عمل می کند.

چگونه یک حساب کاری یا مدرسه را به ویندوز 10 یا 11 اضافه کنیم