چگونه یک آیفون جدید را فعال کنیم


آیفون جدید در راه اندازی

آیفون جدید در اولین روشن شدن چگونه به نظر می رسد.

ماریا دیاز/ZDNET

اولین باری که یک گوشی جدید در خانه خریدم و آن را فعال کردم حدود ده سال پیش بود، و وقتی خودم به جای رفتن به فروشگاه این کار را انجام دادم، از اینکه این روند چقدر بی دردسر بود شگفت زده شدم. از آن زمان، من فقط از این طریق گوشی گرفتم و فکر نمی کنم هرگز به عقب برگردم.

قبل از دوران DIY، راه اندازی و فعال کردن یک تلفن جدید برای کارمندان شرکت مخابراتی محفوظ بود.

خرید یک تلفن جدید شبیه به خرید یک ماشین جدید بود: شما برای آن پس انداز می کنید، هفته ها (یا ماه ها) تحقیق می کنید، سپس به یک خرده فروش مجاز می روید، و قسمت بهتری از یک بعدازظهر را در بین صحبت های کوچک با یک نفر می گذرانید. کارمند فروش و امضای قراردادها، با یک چیز جدید براق – البته کمی فقیرتر – بیرون بیایند.

همچنین: کدام آیفون برای شما مناسب است؟

امروزه این فرآیند به سادگی خرید آن به صورت آنلاین از یک خرده‌فروش و پیروی از برخی دستورات برای راه‌اندازی آن است. ما شما را از طریق مراحل راه اندازی یک آیفون جدید و نحوه عیب یابی موانع موجود در مسیر راهنمایی می کنیم.

چگونه یک آیفون جدید را فعال کنیم

باشه هیجان زده باش این بهترین بخش است: آیفون جدید خود را از جعبه خارج کنید و با گوشی جدید براق خود تمام چیزهای خوبی را که داخل آن قرار گرفته است کشف کنید. درست است، این فقط یک کابل شارژ است.

همچنین: چگونه بفهمیم کابل شارژ لایتنینگ شما تقلبی است؟

در مرحله بعد، آیفون جدید خود را با فشار دادن و نگه داشتن دکمه پاور در سمت راست دستگاه روشن کنید. صفحه نمایش کلمه “Hello” را به زبان های مختلف نشان می دهد. برای باز کردن راهنمای راه‌اندازی، کافی است انگشت خود را روی صفحه به سمت بالا بکشید.

گوشی دستی با آرم اپل

لوگوی اپل هنگام راه اندازی ظاهر می شود.

ماریا دیاز/ZDNET

اگر قبلاً آیفونی داشته اید که در حال تعویض آن هستید، اپل به شما این امکان را می دهد که با نگه داشتن دستگاه قدیمی در نزدیکی دستگاه جدید، آیفون جدید را به طور خودکار تنظیم کنید.

گزینه ای برای شروع سریع یا تنظیم دستی

راه اندازی سریع یا تنظیم دستی

ماریا دیاز/ZDNET

اگر در محدوده یک قرار دارید، شبکه Wi-Fi خود را انتخاب کنید. اگر آیفون شما دارای سیم کارت است، این زمانی است که باید با موفقیت به شبکه تلفن همراه شما متصل شود. سری جدید آیفون 14 فقط از eSIM استفاده می کند و بسته به شرکت مخابراتی، ممکن است تلفن شما از شما بخواهد که eSIM خود را فعال کنید.

همچنین: eSIM در مقابل SIM: تفاوت چیست؟

پس از این، دستورات را دنبال کنید تا به فعال سازی آیفون جدید خود ادامه دهید.

اپراتور تلفن من Mint Mobile است که از eSIM پشتیبانی می کند. با این حال، مجبور شدم اتصال شبکه تلفن همراه را رد کنم و eSIM خود را از طریق برنامه Mint Mobile فعال کنم. وقتی این کار را انجام دادم، برنامه گفت این سرویس در دسترس نیست. اگر Mint Mobile دارید، ممکن است مجبور شوید با خدمات مشتری تماس بگیرید تا از آنها ایمیلی برای فعال‌سازی eSIM شما بفرستند.

همچنین می‌توانید نحوه انتقال شماره خود را به یکی از آیفون‌های جدید که فقط eSIM دارند، یاد بگیرید.

بخش داده و حریم خصوصی تنظیمات آیفون

پس از پیوستن به یک شبکه Wi-Fi، روی اطلاعات داده و حریم خصوصی ضربه بزنید.

ماریا دیاز/ZDNET

Face ID از تشخیص چهره برای باز کردن قفل آیفون، استفاده از Apple Pay، ورود به برنامه‌ها و سایر خریدها و دانلودها بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور یا در صورت ورود به برنامه‌ها، رمز عبور استفاده می‌کند.

تنظیم Face ID شامل اجازه دادن به آیفون شما برای استفاده از مکانیسم دوربین TrueDepth خود در بریدگی یا جزیره پویا در آیفون شما برای یادگیری ویژگی‌های صورت شما است.

در این مرحله، شما همچنین می توانید یک رمز عبور برای باز کردن قفل آیفون خود تنظیم کنید.

بخش Face ID تنظیمات آیفون

ماریا دیاز/ZDNET

آیفون کاملاً جدید شما یک لوح تمیز است، بنابراین می توانید از یک نسخه پشتیبان، تلفن دیگری یا به طور کلی از آن استفاده کنید. در اینجا گزینه هایی برای انتقال برنامه ها و داده ها وجود دارد:

  • بازیابی از پشتیبان گیری iCloud: پشتیبان گیری iCloud می تواند به راحتی بیشتر اطلاعات، برنامه ها و رسانه های شما را منتقل کند.
  • بازیابی از مک یا رایانه شخصی: مردم معمولاً از یک نسخه پشتیبان رایانه برای رسانه های آیفون استفاده می کنند.
  • انتقال مستقیم از آیفون: این گزینه به شما امکان می‌دهد از آیفون قدیمی خود برای انتقال داده‌ها و برنامه‌ها به آیفون جدید استفاده کنید، فقط با اجازه دادن به عملکرد روی تلفن قدیمی‌تان و نگه داشتن هر دو در نزدیکی یکدیگر.
  • انتقال داده ها از اندروید: اگر شما یکی از افرادی هستید که از گوشی اندرویدی به آیفون تغییر می‌کنند، این گزینه را انتخاب کنید و مراحل انتقال داده‌های خود را از اندروید به گوشی جدید خود دنبال کنید.
  • برنامه ها و داده ها را منتقل نکنید: این گزینه به شما امکان می دهد بدون انتقال هیچ یک از داده های قبلی خود به آیفون جدید، از ابتدا شروع کنید.

همچنین: چگونه از آیفون خود با iCloud یا Mac بک آپ بگیرید

انتقال داده در تنظیمات آیفون

یکی از راه‌های شروع به کار با داده‌هایی که قبلاً پشتیبان‌گیری شده‌اید را انتخاب کنید.

ماریا دیاز/ZDNET

Apple ID راهی برای ورود به همه موارد اپل است. اگر تازه وارد آیفون هستید، می‌توانید برای ایجاد اپل آیدی، روی گزینه Forgot Password or don’t have a Apple ID ضربه بزنید. هر کاری که در iPhone، iPad، iCloud و تمام محصولات اپل انجام می دهید به Apple ID شما پیوند داده می شود.

پس از اینکه با استفاده از Apple ID خود وارد سیستم شدید، می‌توانید به دنبال دستورات برای اجازه به‌روزرسانی خودکار، راه‌اندازی iMessage، FaceTime و خدمات موقعیت مکانی بروید.

راه‌اندازی سیری می‌تواند به دستیار صوتی هوشمند کمک کند تا یاد بگیرد که صدای شما چگونه عبارات مختلف را بیان می‌کند، بنابراین آیفون جدید شما از شما می‌خواهد چند عبارت را برای سیری بخوانید، مانند “What’s the air today?” و دیگران.

همچنین: نحوه تغییر صدای سیری

پنجره انتقال کامل برای آیفون

ماریا دیاز/ZDNET

سوالات متداول

آیا برای فعال کردن آیفون جدید باید با اپراتور تلفن خود تماس بگیرم؟

شما معمولاً نیازی به تماس با اپراتور تلفن خود ندارید تا به شما کمک کند تا آیفون جدید خود را فعال کنید، اما این بستگی به اپراتور دارد. هنگامی که یک آیفون جدید از شرکت تلفن خود، مانند Verizon، AT&T، یا T-Mobile خریداری می کنید، در هنگام راه اندازی به راحتی به شبکه تلفن همراه متصل می شود. اگر مستقیماً آن را از اپل بخرید، این امکان را خواهید داشت که یک شرکت مخابراتی را از لیست چند شرکت انتخاب کنید یا بعداً آن را راه‌اندازی کنید.

چگونه یک eSIM را فعال کنم؟

معمولاً می‌توان یک سیم‌کارت الکترونیکی را در هنگام راه‌اندازی فعال کرد، اما اگر در ابتدای راه‌اندازی آیفون جدیدتان در اتصال به شبکه تلفن همراه خود با مشکل مواجه هستید، می‌توانید این مرحله را رد کرده و بعداً آن را تمام کنید.

همانطور که در بالا ذکر کردم، من از Mint Mobile استفاده می کنم، بنابراین زمانی که من را دریافت کردم آیفون 14 پرو مکس از اپل، تصمیم گرفتم بعداً یک اپراتور تلفن راه‌اندازی کنم، زیرا Mint یکی از گزینه‌ها نبود. هنگامی که آیفون خود را دریافت کردم و آن را تنظیم کردم، نمی‌توانم eSIM را در هنگام راه‌اندازی فعال کنم، بنابراین از آن مرحله صرفنظر کردم و هنگامی که آیفون راه‌اندازی شد، این مراحل را دنبال کردم:

  1. قابل اعتماد و متخصص تنظیمات
  2. انتخاب کنید سلولی
  3. روی ضربه بزنید راه اندازی سلولی

من مجبور شدم با خدمات مشتریان Mint چت کنم زیرا فعال سازی eSIM در برنامه Mint Mobile غیرفعال شده بود، اما آنها در عرض 24 ساعت یک ایمیل فعال سازی برای من ارسال کردند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-activate-a-new-iphone/#ftag=RSSbaffb68