چگونه هوش مصنوعی Gen Z را به پیشرفته ترین نسل از نظر مالی تبدیل می کند

ژنرال Z در مراحل اولیه زندگی بزرگسالی است. بازده سرمایه گذاری بلندمدت ممکن است قلابی نباشد که آنها را به سواد مالی می کشاند — هنوز. با این حال، بسیاری از شرکت‌های فین‌تک با نگاه کردن به اهداف کوتاه‌مدت سبک زندگی (مانند پس‌انداز برای تعطیلات) و سپس کار معکوس با کمک هوش مصنوعی و توصیه‌های شخصی‌سازی شده برای ابزارها و خدمات، این گروه را تشویق می‌کنند تا پس‌انداز کنند.


منبع: https://www.zdnet.com/finance/banking/how-ai-is-helping-gen-z-manage-their-money/#ftag=RSSbaffb68

آ نظر سنجی به سفارش دانشکده تجارت دانشگاه جورج واشنگتن و موسسه TIAA دریافتند که ژنرال Z در مقایسه با نسل‌های قدیمی‌تر از پایین‌ترین سطح سواد مالی برخوردار است. تنها 43% از پاسخ دهندگان Gen Z به اکثر سوالات به درستی پاسخ دادند در مقایسه با میانگین 55%. این نظرسنجی شامل 3035 پاسخگو بود.

دنیس گادا، رئیس خدمات مالی آمریکای شمالی در «Gen Z کاملاً بومی دیجیتال است Infosys، گفت ZDNet. برای آنها، خدمات بانکی یا مالی گسترش سبک زندگی آنهاست… هرچه بانک دیجیتالی تر باشد، سطح اعتماد آنها بالاتر است.”

چگونه از هوش مصنوعی برای خدمت رسانی بهتر به مشتریان Gen Z استفاده می شود

گادا توضیح داد: «اینها انواع خدمات ارزش افزوده هستند که Gen Z واقعاً از آنها قدردانی می کند.

طبق تحقیقات Cornerstone، تنها یک سوم از مصرف کنندگان مطمئن هستند که تلاش های پس انداز خود را به حداکثر می رساند. اپلیکیشن‌ها و ابزارهای پس‌انداز مبتنی بر هوش مصنوعی، مشتریانی را جذب می‌کنند که می‌خواهند پول بیشتری پس‌انداز کنند و تصمیم‌های مالی بهتری بگیرند – بدون اینکه منتظر صحبت با یک انسان باشند.

چگونه هوش مصنوعی عادات مالی ژنرال Z را تغییر می دهد

اپلیکیشن‌های مالی مبتنی بر هوش مصنوعی نقش مهمی در بهبود خدمات مشتریان، بهینه‌سازی هزینه‌ها، و ارائه محصولات جدید با ارزش برای صنعت مالی دارند. هوش مصنوعی نحوه ارتباط ژنرال Z در درجه اول با موسسات مالی است و این هوش مصنوعی شامل همه چیز از چت ربات گرفته تا کشف تقلب و اتوماسیون وظایف می شود.

هوش مصنوعی همچنین در حال ایجاد یک مدل بودجه پسند Gen Z است. ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در حال حاضر در حال مذاکره مجدد در مورد قراردادهای خدمات با ارائه دهندگان اشتراک هستند – همه آنها بدون دخالت مشترکین. این مشترکین سپس می‌توانند درصدی از پس‌اندازی را که توسط ابزار مجهز به هوش مصنوعی جبران شده است، به اشتراک بگذارند.

زن خندان که روی لپ تاپ کار می کند

تصاویر گتی/مرسا

امروز بانک آمریکا دارای اریکا است، یک دستیار مالی مجازی که می تواند راهنمایی شخصی ارائه کند. در حالی که مشتریان می توانند اطلاعات معمولی مانند موجودی حساب یا جزئیات تراکنش را بازیابی کنند، همچنین می توانند درخواست های پیچیده تر را از طریق ابزارهای هوش مصنوعی بررسی کنند. اریکا یا پاسخ را ارائه می دهد یا مشتریان را به منابع مناسب هدایت می کند.

Gen Z با استفاده از الکسا و سیری بزرگ شده است. هوش مصنوعی مکالمه ماهیت دوم است و موسسات مالی اکنون این فناوری را برای کمک به مشتریان در دسترسی 24/7 به ویژگی ها پیاده سازی می کنند. با این حال، هوش مصنوعی مکالمه‌ای فراتر از ربات‌های چت اولیه، به شناسایی الگوهای صوتی، شناسایی و توصیه ابزارها و دسترسی به سیستم‌های پشتیبان برای پاسخ می‌رود.

طبق یک Investopedia آنلاین 2022 نظر سنجی از 4000 بزرگسال که بین 27 ژانویه تا 7 فوریه تحت درمان قرار گرفتند:

از بانک‌های بزرگ گرفته تا استارت‌آپ‌های فین‌تک، صنعت خدمات مالی از قدرت هوش مصنوعی (AI) برای جذب و کمک به مشتریان Gen Z استفاده می‌کند. برای کسانی که حساب می کنند، Gen Z شامل افرادی است که بین سال های 1997 تا 2012 متولد شده اند. بله، حتی افراد توئین نیز از فین تک (فناوری مالی) استقبال می کنند.

گادا گفت: “ما می بینیم که بسیاری از شرکت های سرمایه گذاری روی Gen Z تمرکز می کنند تا جایگزین هایی را با تکنیک های مخالف روبو به آنها ارائه دهند. آنها با استفاده از الزامات سبک زندگی، نوع سرمایه گذاری را برای صرفه جویی در پول و نحوه خودکارسازی پس انداز توصیه می کنند.”

با این حال، ژنرال Z ممکن است در سن خود از نظر مالی پیچیده تر از هر نسل دیگری باشد. تحقیقات Cornerstone نشان داد که از هر پنج عضو این نسل یک نفر در حال حاضر از ابزارهای پس انداز خودکار استفاده می کند.

تجزیه و تحلیل پیش بینی یکی دیگر از ویژگی هایی است که Gen Z از صنعت خدمات مالی انتظار دارد. برنامه‌هایی مانند Truebill داده‌ها را در چندین حساب تجزیه و تحلیل می‌کنند و در صورت تغییر الگوی هزینه‌ها به نحوی که ممکن است منجر به اضافه برداشت شود، هشدار می‌دهند. Digit از فناوری هوش مصنوعی برای ارزیابی عادات خرج کردن مشتری، پیش بینی هزینه ها و صرفه جویی خودکار مبلغی بر اساس تجزیه و تحلیل استفاده می کند. Personal Capital داشبوردی را برای نظارت بر همه حساب ها ارائه می دهد و از فناوری هوش مصنوعی برای ارائه مجموعه ای مفید از ابزارهای بودجه بندی رایگان و مدیریت پورتفولیو استفاده می کند.

Capital One اولین ابزار مالی شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی را که توسط بانک‌های ایالات متحده استفاده می‌شد در سال 2017 راه‌اندازی کرد. این یک زبان طبیعی و دستیار مبتنی بر متن پیامک بود که بیش از 12 ویژگی از جمله نظارت بر تقلب و هشدارهای افزایش قیمت برای خدمات اشتراک را ارائه می‌کرد.